FizzBall Recenze Nedělní siesta - FizzBall

Nedělní siesta - FizzBall

Lucie Štolcová

Lucie Štolcová

16. 12. 2006 23:31
Reklama

V minulé recenzi Nedělní siesty jsme vás seznámili se zcela novým a převratným způsobem chytání ryb do heliových bublin. Protože vás určitě celý týden trápila otázka, zda by do takové bubliny nešlo pochytat něco úplně jiného a jinde než ve vodě, představujeme hru, ve které se do bubliny vejde všechno. Třeba i lední medvěd.

S profesorem Fizzwizzlem jsme se setkali před pár měsíci v logické hříčce s překvapujícím názvem Profesor Fizzwizzle, která nemilosrdně zavářela mozkové buňky každému, kdo se dostal do vyšších kol (také si za to hra po zásluze odnesla v březnovém Levelu známku 8/10). FizzBall oproti tomu klade důraz spíš na přesné oko a postřeh, ačkoliv schopnost předvídat, kam se bublina vydá po odrazu a kudy se vrátí, má ve hře také své místo. Hráči biliáru, jásejte, FizzBall je kulečník, který se jen tak nezastaví.

Všechno ale pěkně popořadě. Profesor Fizzwizzle si během svého výzkumného pobytu na jakýchsi sedmi ostrovech všiml, že tamní zvířata mají hlad a jsou podivně vystrašená. Rozhodl se jim tedy pomoci, a totiž přesunem do obrovského zvěřince, kde veškerou faunu z ostrovů shromáždí a pořádně nakrmí. Ve snaze o hladký přesun zvířat do ohrady vymyslel šetrný způsob lovu pomocí speciální bubliny, FizzBallu, která kromě odchytu zvířat dokáže bořit překážky, sbírat potravu a především umí zvětšit svůj objem podle aktuální potřeby. Na začátku kola vystřelíte tak malinkatou bublinku, že je schopna pojmout pouze slepičí vajíčko, motýlka nebo jablíčko, ale čím více je krmena těmito drobnostmi, tím víc roste, až je nakonec schopna odchytávat i ty největší exempláře živočišné říše. Spolu se zvětšujícím se objemem roste i síla a průraznost bubliny, takže je daleko snazší zrušit ohrady a bedny, které mnohdy stojí lovu v cestě.

Cílem je pochytat všechno, co se na monitoru hýbe, má kožíšek, peří nebo šupiny i za cenu, že veverky budete nějakou chvíli setřásat ze stromů a číhat na vrány, až se usadí na zem. Časově tedy limitováni nejste, jediné na co si musíte dát pozor, je prostor kolem střílny. Dolní okraj monitoru je jediné místo, po kterém se můžete pohybovat se svým strojem na prvotní vystřelení bubliny a její následné odpinkávání, ale zároveň je také jediným místem, kam se může bublina ztratit spolu s jedním vaším životem – když je všechny vyčerpáte, můžete pokračovat dál, ovšem za cenu ztráty bodů i peněz. Body jsou čistě pro okrasu, peníze ale slouží pro placení přesunů mezi ostrovy, takže vyčerpání bublin pro vás může znamenat opakování několika kol.

Jako dnes už ve skoro všech hrách je i ve FizzBallu hromada bonusů samozřejmostí, na které se můžete těšit. Z oblohy vám na balóncích klesne zpomalení, zrychlení nebo ničivá síla bubliny, déšť jablek a žaludů, přitažlivost všeho, co není přirostlé, směrem k bublině, pytlík peněz a podobně. Stává se, že u některých her je hlavní těžiště zábavy v bonusech a samotné provedení za nimi poněkud pokulhává. FizzBall mezi tyto hry nepatří především proto, že zvířata jsou skvěle vyvpiplaná, projevují se svými typickými zvuky a hýbou se sice o něco méně typicky, ale o to zábavněji a tak se může stát, že namísto sledování padajících bonusů budete pozorovat kachní rodinku na výletě. To ale není všechno. Budete hrát i za bouřky a deště, tedy ve chvíli, kdy vás oslepují blesky a hromy otřásají obrazem. Musíte být připraveni i na střetnutí se zákeřným mimozemšťanem, který se vás v padoušském stylu snaží paralyzovat jakousi kapalinou, aby mohl zvířata sbírat sám pro sebe. Zhruba každé čtvrté kolo trvá pouze minutu, během které se snažíte nalovit co nejvíce bodů například odstřelem beden v předem určeném pořadí. Přestanu s výčtem v tomto bodě – detailů a nápadů, se kterými si dali Grubby Games záležet, je opravdu hodně

Profesor Fizzwizzle pamatoval na děti a stejně tak na ně pamatuje FizzBall. Úroveň obtížnosti pro děti je zcela očekávatelně méně náročná, navíc jsou ale jednotlivá kola prokládána otázkami o zvířátkách od nejjednoduššího poznávání zvuku až po otázky znalostní. Pro „velké hráče“ jsou tu zase odměny ve formě trofejí, které sbíráte, pokud se vám povedou různé ukázky šikovnosti – některé jsou snadné, jiné naopak budou představovat výzvu i pro ošlehané veterány Arkanoidu. A celý FizzBall jde vlastně shrnout podobně: je to hra, ve které si každý najde to své a bude se při zachraňování zvířátek skvěle bavit.

Cena plné verze: 19,95 USD
Stáhněte si zkušební verzi

FizzBall
Windows PC

Verdikt

FizzBall je ideální indie hrou pro zkušenější hráče, ideálně pak nostalgiky, kteří ocení nejen začlenění geniální principu Katamari Damacy, ale také oživení Arkanoidu po tolika letech čekání. Děti pak rozhodně ocení mód určený speciálně jim, ve kterém jim hra předloží i úvodní informace ke každému zachráněnému zvířeti.

Co se nám líbí a nelíbí?

Výborně skloubený Arkanoid a Katamari Damacy, zábavné minihry, spousta bonusů a trofejí, nabízí i speciální dětský herní mód, hodně podařená grafika. K dispozici je dokonce i verze pro Mac.
Sice odstraňuje frustrující chvíle typu "nedovedu trefit poslední cihlu", ale hraní je možná až moc snadné a tím pádem může při dlouhém hraní na jeden zátah působit FizzBall stereotypně.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama