Metroid Prime Pinball Recenze Metroid Prime Pinball

Metroid Prime Pinball

Martin Strnad

Martin Strnad

8. 9. 2007 22:00 1
Reklama
Reklama

Metroid Prime je jedna z mladších, o to však úspěšnějších, herních sérií Nintenda. Narodila se jako akčně příběhová hra, ve své době pochopitelně zpracovaná do dvourozměrné hopsačky s pověstným designem úrovní a toto své podání následně dovedla téměř k dokonalosti. Po přechodu na silnější hardware se zrodila trojrozměrná akce z vlastního pohledu. Hrdinka jménem Samus si za každých okolností, v jakékoliv grafice či herním žánru probíjela dál svou cestu a autoři spokojeně budovaly příběh této postavy a vůbec celé universum hry. Všechny dosavadní výtvory ze světa Metroid Prime jsou nějak propojeny, časová souslednost se dodržuje a příběh se piplá do nejmenších nuancí. Odbočit z takto vyšláplé cestičky by bylo velmi těžké, ba mohlo by to mít pro takový herní spinoff i fatální následky, nejedná-li se však o arkádovou oddechovou bez příběhu.

Čerstvě naleštěný skafandr

Metroid Prime Pinball
A právě z toho vychází Metroid Prime Pinball. Nějaký děj se s tímto herním žánrem pochopitelně vylučuje. Nečekejte proto větší opodstatnění pro vaše hraní, než nejvyšší bodové ohodnocení, či nové hrací plochy, které si v průběhu hry odemknete. To je také celý smysl hlavní kampaně.

Co ale čekat můžete, je stylové ztvárnění těchto hracích stolů a relativně nenásilné našroubování různých reálií ze světa Metroid Prime přímo pod sklo vašeho pinballového hřiště. Těch je tu celkem sedm, každé upravené do podoby jedné planety známé z původních her série. Variabilita ale nekončí u designu hracích stolů, pokračuje přes různorodé nepřátele na které vaše kulička narazí, několik miniher příjemně narušujících klasickou hratelnost pinballu a končí u různých bonusů které cestou posbíráte. To vše v duchu Metroid Prime.

Útokem hop

Metroid Prime Pinball
Proto taky neodrážíte jen tak nějakou kuličku, ale hrdinku Samus v její morfball podobě, tedy Samus stočenou i se skafandrem do kuličky. Autoři takovou personalizovanou kuličku patřičně využívají a nechávají hrdinku často transformovat do normální podoby, aby si to ve střílecí minihře vyřídila s různými hmyzáky, vesmírnými piráty, s gigantickými bossy, nebo si v hopsavé hříčce vyskákala pro svou odměnu. Střílení samozřejmě není jediná, ani primární možnost útoku, tou stále zůstává pořádný nápřah a rána míčkem, nicméně právě taková zpestření proměňují již dosti provařený koncept Pinballu v ze začátku překvapivě návykovou záležitost.

Hop nebo trop

Metroid Prime Pinball
Jakmile ale prvopočáteční nadšení fanouška série opadne, přicházejí na řadu negativa. Ano, můžete si po odemknutí všech stolů v single mission hrát do aleluja na body nebo na čas, ale ne na každé hrací ploše. Na body vlastně můžete hrát pouze dva z šesti pro singleplayer přístupných stolů. Tyto dva jsou totiž jediné plnohodnotné pinballové stoly s různými odraznými plochami, zamotanými cestičkami a různými jinými serepetičkami. Ty zbylé jsou pouze areály pro boj s velikými bossy a můžete je tedy z principu hrát pouze na čas a na jediný míček. Slabší a výbušnější povahy také zřejmě moc nesnesou nemožnost vstřelit při kampani míček do nějakého místa pro uložení stavu hry, což vlastně nutí hráče pro dohrání a dosažení nejvyššího bodového ohodnocení držet stále cartrige hry v konzoli. V kombinaci s nutností hlídat nejen mezeru mezi dvěma klapkami dole, ale i „zdraví“ vašeho míčku, je to takřka smrtící kombinace. A možnost zatřást se stolem aby vám míček nevletěl do volného místa mezi klapkami? O tom si nechte jenom zdát, protože než stihnete přehmátnout palcem z tlačítka na dotekový displej, který zde slouží pro, lidově řečeno, drbnutí do stolu, už máte míček v čudu. Bohužel. Multiplayer až osmi hráčů s jedinou kopií hry sice potěší, ale nějaká interakce mezi jednotlivými aktéry se na hrací ploše nekoná a jde vlastně pouze o body či čas.


Stejně jako nadšení ze hry a lehká závislost vydrží maximálně pár hodin, tak radost z přiloženého vibračního rumble packu vyprchá hned po pár minutách. Ano, vibruje to, ale asi jako čmelák v krabičce od zápalek. Prostě mnoho povyku pro nic, nemluvě o tom, že jde o klasickou Gameboy cartrige, která bude té většině vlastníků NDS Light čouhat ven. Metroid Prime Pinball je tedy hrou spíše pro skálopevné fanoušky série, kteří ocení už pouze fakt, že jde o METROID pinball, pro ostatní jde o průměrný a krátce trvající počin evokující úsloví „nahoře huj a dole fuj.“

Metroid Prime Pinball
Nintendo icon DS

Verdikt

Metroid Prime Pinball je hrou spíše pro skálopevné fanoušky série, kteří ocení už pouze fakt, že jde o METROID pinball, pro ostatní jde o průměrný a krátce trvající počin evokující úsloví „nahoře huj a dole fuj.“. Malý počet opravdových pinballových stolů a směšný Rumble pack přicházející tak trochu s křížkem po funuse, tomu taktéž příliš nepomáhá.

Co se nám líbí a nelíbí?

Na prvních pár hodin to docela chytne, první pohled na každý hrací stůl je úžasný, minihry a pestré narušení pinballového schématu, na malou chvilku uspokojí hlad po Metroid Prime Corruption.
Příliš rychle se obnosí, jenom dva opravdové pinballové stoly, špatně použitelné třesení s hrací plochou, nemožnost uhnout většině útokům, spíše hlasitý, než citlený Rumble pack designovaný pro původní NDS, nikoliv pro mnohem rozšířenější NDS Light
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz