Marvel vs. Capcom: Infinite Recenze Marvel vs. Capcom: Infinite

Marvel vs. Capcom: Infinite

David Rozsíval

David Rozsíval

20. 9. 2017 14:45 1
Reklama

Až se budou za pár měsíců rozdělovat ceny pro nejlepší hry roku, asi si na ni nikdo nevzpomene, přestože by si to rozhodně zasloužila. Ukázala totiž, že i bojovka může přinést příběh, který má áčkové kvality a stojí za to jej sledovat. Předvedla, že i tituly z tohoto žánru nemusí stát jen na hře více hráčů a mohou přinést návykovou zábavu v singleplayeru. Naučila nás, že kvůli bohatému obsahu není vždy nutno čekat na hromadu DLC. Ano, hádáte správně, řeč je Injustice 2. Proč, ptáte se, když v titulku skví se jméno zcela jiné, a sice Marvel vs. Capcom: Infinite? Protože je důležité, abyste pochopili, jak těžké bude pro jakoukoli bojovku uspět ve světě, kde kraluje Injustice – a to i kdyby ona zmíněná bojovka byla ve skutečnosti velice slušná. 

KDYŽ DVA DĚLAJÍ TOTÉŽ…

Ano, já vím, srovnávat opus magnum studia NetherRealm s Marvel vs Capcom: Infinite není vůbec fér. Jenomže ono se to zkrátka nabízí. Jádro – bojový systém – totiž u obou her stojí na pevných základech, prověřených léty zkušeností. V případě studia NetherRealm jde o práci na hrách ze série Mortal Kombat, u Capcomu pak o zkušenosti nabyté vývojem legendární ságy Street Fighter. A pokud se shodneme na tom, že srdce hratelnosti je u obou her velmi zábavné, pak nám nezbude než srovnávat omáčku, kterou je výsledný bojovkový pokrm dochucen. Už jsem zmínil, že příběhovou kampaň v Injustice 2 považuji doslova za úkaz – na slušné ploše vám svěří drtivou většinu postav, poslouží jako příjemný prodloužený tutoriál a navíc při tom stačí odvyprávět příběh, za který by se při troše péče nemuselo stydět ani stříbrné plátno. Vývojáři Marvel vs. Capcom: Infinite měli, zdá se, podobné ambice. Jenomže si ošklivě natloukli nos, což čeká i vás, pokud se do nepodařeného příběhového režimu pustíte. 

Příběhový režim se opírá a smrtící triádu repetice, klišé a nahrávání.

Ještěže Capcom při letošní E3 milosrdně vypustil příběhové demo, které mělo hráče „navnadit“, i když já bych možná raději použil slovo „odradit“. Běda těm, u nichž se to nepodařilo – plná verze totiž není o nic lepší, a naopak přidává pár smrtelných hříchů navrch. Příběhový režim se opírá a smrtící triádu repetice, klišé a nahrávání. V rámci příběhu budete neustále pořád dokola bojovat s několika málo protivníky, poslouchat banální rádoby drsňácké řeči směšného ansámblu a sledovat nahrávací obrazovku před každým soubojem a každou příběhovou animací. Obtížnost je až na samotné finále naprosto triviální, což ale autorům přičítám spíše k dobru – alespoň totiž zbytečně neprodlužují hráčovo utrpení. 

DIAMANT V BAHNĚ

Lítostivým pousmáním pak budete častovat opakující se situace, kdy někomu dáte v soubojové sekvenci příšerně na budku, aby se hra v následné animaci tvářila, že ve skutečnosti jste jej tak tak zvládli nebo že dokonce vyprášil kožich on vám, což se děje se železnou pravidelností. Samozřejmě, snad nikdo si nepořídí bojovku kvůli příběhovému režimu, ale popravdě – kdyby se mu tvůrci úplně vyhnuli, udělali by mnohem lépe. Takhle totiž hrozí, že celou řadu hráčů odradí, aby si s hrou vůbec začínali. A to by byla škoda.

Samotné bitky se totiž v Marvel vs. Capcom: Infinite povedly na výbornou. Jako už tradičně v rámci této série hraje významnou roli fakt, že do boje vstupujete s vícero hrdiny – tentokrát se jedná o dvojici – které můžete v průběhu boje střídat. Hrdinové „na střídačce“ si pomalu dobíjí zdraví, při svém nástupu do boje pak mohou navázat na kombo druhé postavy a v neposlední řadě také zcela změnit tempo boje a zaskočit protivníka, který se se změnou musí vyrovnat (samozřejmě ale může postavy měnit také a provést to samé vám).

Boj pak výrazně ovlivňují i Kameny nekonečna, okolo kterých se nejen točí příběh kampaně, ale své uplatnění nacházejí i mimo ni. Před každým bojem si totiž musíte vybrat jeden ze šesti Kamenů, který propůjčí vašim postavám specifickou aktivní schopnost a po naplnění ukazatele dokáže navíc vyvolat bouři, poskytující silné bonusy a výhody. Například Kámen času postavám umožní teleportaci na krátkou vzdálenost, Kámen moci zase možnost odstrčit protivníka, Kámen duše vysávat jeho zdraví a podobně.

STROBOSKOP NA STEROIDECH 

Souboje v Marvel vs. Capcom: Infinite jsou svižné, až skoro zběsilé, plné barev, záblesků a efektů, v nichž často ztratíte i přehled o tom, jestli protivníka drtíte nebo jestli právě do země zadupává on vás. Díky rychlému tempu jsou možná vhodnější pro bojovkáře začátečníky – drtiče tlačítek, jako je autor této recenze. Nedá se ale tvrdit, že by v nich nenašly uplatnění dovednosti hráčů. Naopak – kombinace různých dvojic z třiceti dostupných postav a šesti unikátních Kamenů nekonečna, přinášejí celou řadu možných strategií, v nichž se musí najít skoro každý. Je libo hrdiny preferující svižné útoky na blízko v kombinaci s teleportací? Nebo snad jednoho těžkotonážního drtiče, třeba Hulka, a nějakého rychlíka, který bude dorážet načaté protivníky? Po zvážení všech možností snadno zjistíte, že slovo „nekonečno“ není v názvu hry jen tak pro parádu.

Když už se spojení s jiným hráčem podařilo, souboj proběhl bez jakéhokoli lagu, takže si, co se týče budoucího online provozu, troufám být mírným optimistou.

Kde si ale můžete zabojovat, když už ne v zoufalé kampani? Marvel vs. Capcom: Infinite nabízí osvědčené režimy – možnost zabojovat si online nebo lokálně, navolit si souboj dle libosti nebo se vydat všanc arkádovému režimu, kde po několika náhodně generovaných soubojích následuje vždy střet s bossem. U online režimů stojí za zmínku možnost zakládat vlastní lobby. Co se týče funkčnosti samotné hry více hráčů, nemohu moc sloužit – vzhledem k tomu, že recenze vznikala před vydáním hry, zely tou dobou servery spíše prázdnotou, a tak se mi podařilo spojit s nějakým protivníkem zhruba na každý desátý pokus. Když už se to ale podařilo, souboj proběhl bez jakéhokoli lagu, takže si, co se týče budoucího online provozu, troufám být mírným optimistou.

KRASAVCE V ARÉNĚ NECHCEME

Kromě výše uvedeného hra obsahuje ještě část vznosně nazvanou „Mise“. Nenechte se ale zmást, jde jen o desítku speciálních tutoriálů pro každou z bohaté nabídky postav. Hrdinů vám tvůrci nabídnou hned třicet – patnáct ze stáje Marvelu a patnáct z rozličných světů Capcomu. Proti sobě tak může například stanout Nemesis ze série Resident Evil, Ghost Rider, Captain Marvel a Firebrand z Ghosts 'n Goblins. Za ta léta tedy série, která začínala jako X-Men vs Street Fighter, svůj ansámbl důkladně obměnila – ostatně ze série Street Fighter se tentokrát objevuje pouze Ryu a Chun-Li a X-Meni svého zástupce v rejstříku hrdinů nemají vůbec. A pokud chcete hrdiny Marvel vs. Capcom: Infinite poznat blíže, jistě vám udělá radost bohatá knihovna s artworky postav a dalšími bonusovými materiály.

Marvel vs. Capcom: Infinite
i Zdroj: Hrej.cz

Audiovizuálně to tentokrát není žádná hitparáda. Kdyby vás náhodou oči nebolely z desítek záblesků, výbuchů a efektů, z modelů postav vás rozbolí zaručeně. Ty lepší jsou průměrné. Ty horší se pak mohou směle řadit k těm vůbec nejošklivějším hrdinům, které současná generace konzolí zvládla vyplodit. A takový Chris Redfield, ten je možná úplně nejohavnější, jak z pohledu zvolené stylizace, tak technického provedení. Arény jsou oproti tomu vcelku podařené, ale na dnešní standard snad až příliš statické, a i v jejich řadách najdeme pár, které tvůrci vyloženě odflákli. Ani po zvukové stránce se tvůrci z Capcomu dvakrát nepředvedli – hapruje lipsync v kampani a občas se zvuky podivně překrývají. V soundtracku najdete pár zapamatováníhodných kousků, většinu hry ale zaplňuje zaměnitelná vata. Ledasco ovšem zvládne zachránit zběsilé tempo boje, neboť v záplavě grafických i zvukových efektů se snadno ztratí skutečnost, že sledujete hru, která mnoho krásy věru nepobrala.

Marvel vs. Capcom: Infinite je zábavná bojovka, to bezesporu. Ke své vlastní smůle si však k příchodu na trh vybrala období, kdy máme stále ještě v živé paměti Injustice 2 (a také nový Tekken). Vedle těchto titulů působí hra od Capcomu jako boxer, který se omylem octnul v ringu se soupeřem o dvě váhové kategorie výše. Bojuje statečně, ale na vítězství to stačit zkrátka nemůže.

Marvel vs. Capcom: Infinite
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Autoři Marvel vs Capcom Infinite přinesli svižný a zábavný soubojový systém plný nejrůznějších překvapivých kombinací. Bohužel už ale nebyli schopni dodat nic kloudného navíc.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama