Larian Studios – od krachu k triumfu. Jak se zrodil nový král RPG žánru | Kapitola 2
Seznam kapitol
Z malého belgického studia, které málem zkrachovalo, se stal tvůrce jedné z největších RPG her všech dob. Příběh Larian Studios je učebnicí vytrvalosti, víry a vášně pro hráče.
Úspěch Divine Divinity sice zachránil studio před krachem, ale klidný život Larianu rozhodně nezačal. Pokračování Beyond Divinity z roku 2004 sice rozšiřovalo svět Rivellonu, ale nedosáhlo kvalit prvního dílu. Kritici hře vyčítali repetitivní souboje a technické problémy, a i když fanoušci oceňovali snahu o hlubší příběh, prodejně hra zklamala.
V následujících letech studio čelilo vážným finančním potížím. Vydavatelé se zdráhali financovat klasické RPG, které v té době považovali za mrtvý žánr. Larian proto přežíval vývojem menších vzdělávacích her a experimentálních projektů, jen aby vůbec udržel studio při životě.
Teprve s příchodem Divinity II: Ego Draconis (2009) se Larian znovu pokusil prorazit. Šlo o ambiciózní 3D RPG, kde se hráč mohl proměnit v draka – nápad, který ukazoval typickou odvahu a originalitu studia. Přesto výsledek trpěl technickými problémy a nevyvážeností. Larian měl znovu nakročeno k bankrotu.
Přesto Swen Vincke odmítl své studio zavřít. Místo toho se rozhodl jít cestou, kterou tehdy málokdo zvolil – nezávislostí. Rozhodl se zbavit závislosti na vydavatelích a financovat další projekt sám, i kdyby to znamenalo všechno riskovat. Tímto krokem začala nová kapitola Larianu – a s ní i cesta k zázraku jménem Original Sin.