Gun Showdown
Předělávky (byť většinou mírně upravené) konzolových/PC her na handheldy, zejména tedy PSP, jsou v poslední době v módě. Nic na tom nezmění ani fakt, že většinou nestojí za nic, komerčně si nevedou nijak moc dobře a ještě ke všemu kazí jméno populárním sériím a přivádějí recenzenty k nepříčetnosti. Jistě, existují i výjimky, ale do paměti se obvykle vryjí spíš hrůzné okamžiky při hraní tragikomedií typu Prince of Persia Revelation, From Russia with Love nebo Star Wars Battlefront II. Na černou listinu zpackaných PSP konverzí konzolových/PC hitů se bohužel dostal i Gun Showdown.
Divoký západ? Ten nejdivočejší!
Nikoho asi příliš nepřekvapí, že je Gun Showdown handheldovým portem konzolového/PC skoro-hitu Gun, který nám všem před rokem připomněl, proč byl Old Shatterhand ve své době tak populární. Atmosféra pravého divokého západu ve hře totiž byla přesně taková, jakou ji známe z německých westernových filmů natočených v Chorvatsku. I když se PSPčkový Gun snaží tvářit odlišně, novinek tu není, ani co by se za nehet vešlo (všehovšudy pouze nezáživný multiplayer).
Nahrubo
Grafické zpracování Gun Showdown je obecně vzato na docela solidní úrovni. Oproti PS2 verzi, z níž hra vychází, tu však najdeme spousty drobných ústupků, které výsledný dojem trochu kazí. Částečně se s tím dalo počítat. Hardware PSP přeci jenom nedisponuje stejným výkonem jako PS2. Přesto jsou však některé ústupky až příliš drastické a na první pohled viditelné. Například modely všech postav řádně zhranatěly a framerate je místy ošklivě nestabilní, což znamená, že se nám Gun Showdown ve vypjatých chvílích docela cuká. Co však bije do očí nejvíce, to je všudypřítomná prázdnota. Všechna města, do kterých zavítáte, vypadají jako po morové ráně, nikde ani živáčka.
Můžete se sice po prérii vydat honit zločince, mrtvé či živé, nicméně to je oproti nezměrným možnostem GTA proklatě málo. Naštěstí pro mě i pro vás jsou mise hlavní příběhové linie dost zábavné a variabilní samy o sobě. Hra vám mezi jednotlivými úrovněmi předhazuje enginové sekvence jak na běžícím pásu a jejich technická kvalita je na první pohled obdivuhodná. Až po chvíli jsem odhalil, že to na co se koukám jsou ve skutečnosti jen nahrané enginové animace z PS2 verze, které tu běží jako filmečky! Ale, proč vlastně ne, jen když to vypadá dobře, což se dá ostatně říct o celé hře. Dokonce se šeptá, že PSP verze Oblivionu má běžet právě na enginu Gun Showdown, což nezní vůbec špatně a ve výsledku by jistě bylo na co koukat – po patřičných úpravách.
Třesou se ti ruce kovboji?
PSP bohužel nemá druhý analog, čehož už si programátoři stačili všimnout a jeho absenci často řeší použitím čtveřice tlačítek napravo. On tenhle systém sám o sobě není špatný a dokonce může docela dobře fungovat (viz MoH: Heroes). Ne však v Gun Showdown, kde se proti tomu staví hlavně design misí. Pokud však tenhle velký nedostatek překousnete, tak se vám dostane stejně solidní zábavy, jako před rokem na PC a konzolích. Pokud jste tedy Gun ještě nehráli a máte hodně pevné nervy, můžete hru zkusit. Jinak ruce pryč.
Verdikt
Gun Showdown je titul, který se ochotně staví do řady nepovedených konzolových portů na PSP. Grafika je povedená, dramatický příběh pěkně odsýpá, ale není to nic platné, když se to celé díky špatnému ovládání, potažmo designu misí, nedá pořádně hrát.