GTI Racing Recenze GTI Racing

GTI Racing

adamblack@seznam.cz

adamblack@seznam.cz

1. 10. 2006 22:43
Reklama
Reklama

Když navštívíte Polsko, můžete se vydat po památkách, nebo třeba na obhlídku přírody. Je však místo, kde vás zavedou do minulosti, popostrčí do budoucnosti… Tím místem jsou kanceláře polského vývojářského studia Techland, v nichž čas od času vznikne poměrně slušná hra s příběhem a inovačními prvky. Nejnovějším a nejspíše i nejzdárnějším příkladem toho je nedávno vydaná akce Call of Juarez, která hráči nabízela jak slušnou hratelnost, tak zábavně komplikovaný příběh. Samozřejmě nelze tak kladně hodnotit každý polský titul, ale vzestupná křivka kvality je stále dost viditelná. Neznamená však GTI Racing odstup od tohoto trendu?

Řidič X, zápletka Y

Ačkoliv je příběh u závodní arkády spíše šedou kulisou, osobně si jej vážím coby kotvícího bodu. V GTI Racing vás nicméně definuje jen název profilu. Zatímco se stále rozkoukáváte, disponujete alespoň startovním obnosem, za nějž si můžete koupit nějaký automobil. Všechna auta jsou rozdělena do pěti výkonnostních skupin. První závody budete muset proplahočit s autem ze skupiny Standard, ovšem v pokročilejší fázi hry budete moci sáhnout po autech třeba ze skupiny Progress. Asi největším tahákem hry je výskyt automobilů ze stáje Volkswagen. Takže pokud jste fanouškem těchto menších a agresivních kusů plechu, jistě si užijete své.

Pořád rovně a na konci zastav

Oproti poslední módě v podobě volby vlastního postupu k cíli si v GTI Racing nemůžete vybírat nic a jednoduše absolvujete jeden závod za druhým v pořadí určeném autory. Vaším úkolem je se vždy prodrat polem čtyř závodníků na postupně odemykaných mapách. Ty jsou samozřejmě následně k dispozici i pro tzv. Single race, tedy separovanou jízdu na vybraně trati. Aby to nepůsobilo tak sterilním dojmem, je ve hře hned několik závodních módů. Někdy si v dané „dekádě“ vyzkoušíte všechny, jindy pouze jeden.

Nejfrekventovanějším je klasický závod, v němž na vás čeká předem daný okruh, pár checkpointů a ze začátku hry neobvykle pomalí soupeři. Po mírně únavném klasickém závodu se trochu odreagujete v Cross Country, kde na vás čeká divoká jízda po celé mapě. Princip je jednoduchý, pronásledujete několik objevujících se checkpointů, které ovšem při opakovaném spuštění mapy zůstávají na stejném místě, takže je replayabilita nulová. Následuje z NFS proslavený Drag Race, při němž se přenesete do pohledu řidiče a ručně řadíte jednotlivé rychlosti v ideální moment. Během závodu lze dokonce zatáčet, ale o vytlačování jsem se nepokoušel. Co se driftu (smykování) týče, je to opět staré známé hraní si s automobilem na dráze, které jsme poznali již v NFS. Nevýhodou a smutným pokusem o novátorství je start všech závodníků na stejném okruhu, takže doporučuji všem mírně ujet, aby se vám při každém nárazu neodečítaly zbytečně body. Pokud jste perfekcionisti, můžete si pustit replay se zajímavými efekty. Poslední mód je jízda v mini-městečku, jejímž cílem je projetí několika checkpointů. Pokud však přejedete do silnice schválně vbíhající chodce, načítají se trestné sekundy.

Drahé a nepatrné změny

V Techlandu po vzoru jiných studií zavedli obligátní tuning (např. spoilery, úprava výšky podvozku a náklonu pneumatik). Škoda jen, že je celý proces jakoby bez života. Tady koupíte novou převodovku, támhle motor a tu ještě přihodíte dusík. Všechny nové součástky sice mají vliv na výkon automobilu a vy slavně vyhráváte, ale nové vozítko a nejlepší vybavení něco stojí. Hra tedy začne pomalu přiostřovat a než se nadějete, počítáte každý vydělaný dolar.

GTI Racing, ať již jsou marketingové a PR zprávy jakékoliv, je arkádou a tou také zůstane. Nezáleží totiž na tom, jaké řídíte auto a jak najíždíte do zatáček. Fyzikální model je téměř neměnný a tak se spíše utápíte v pocitu, že se tíhová a dostředivá síla domluvila na jedné konstantě. Totéž platí i o dalších věcech týkajících se technického zpracování. Chrome engine je jistě solidní základní kámen, ale proč létají cedule několik desítek metrů do vzduchu, to vám již parametry neřeknou. Na druhou stranu se nám líbily zajímavé světelné efekty a autenticky vypadající prostředí.

Šedou má konzervativizmus nebo nuda

V případě tohoto titulu platí druhý případ, tedy nuda. Ačkoli grafické zpracování působí dobře a prvních několik závodů se vám líbí, neplatí to již o pokročilé fázi hry, kdy se reprodukuje stále tentýž obsah. Chybí kvalitní hudební doprovod a invence se hledá hůře nežli workholik na pracovním úřadu. Přesto je zde licence na vozy Volkswagen, která hru staví do trochu lepšího světla. Bohužel si však hra zaslouží pouze průměrné hodnocení. Pro hru hovoří alespoň argument budgetové ceny 499Kč.

GTI Racing
Windows icon PC

Verdikt

Průměrná závodní arkáda bez špetky invence.

Co se nám líbí a nelíbí?

Volkswagen licence vytváří s grafickým zpracováním zajímavé hlavní rysy.
Na druhé straně je však stereotyp, nehodící se hudba a odflinknutý fyzikální model, který dělá i z krychle kouli.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz