Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC?
i Zdroj: PlayStation
Článek Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC?

Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC?

Radek Raudenský

Radek Raudenský

18. 10. 2022 17:00

Seznam kapitol

1. HLEDÁNÍ POKLADU 2. GRAFICKÉ SROVNÁNÍ

Uplynuly takřka přesně dva měsíce od doby, kdy jsme si na našem webu představovali počítačový port Marvel’s Spider-Man Remastered. PlayStation má ale zásobníky pořádně nabité a na Steam pálí jednu hru za druhou. Sotva mnozí stihli Spider-Mana dohrát a pokochat se detailním New Yorkem, už se mohou pustit do prozkoumávání tajemného světa v Uncharted: Legacy of Thieves Collection, která přináší dvojici titulů A Thief’s End a The Lost Legacy.

Reklama

Stejně jako v případě letošního vydání God of War se Uncharted dostává na počítače vůbec poprvé v historii. Hráči tak mají možnost konečně prožít příběh Nathana Drakea i Chloe Frazer (tedy alespoň jeho poslední kapitolu). V obou případech jde o tituly z roku 2016, respektive 2017 a na Hrej jsme recenzovali jak původní hry, tak i tento balíček v době vydání na PlayStation 5. Příběh i celková hratelnost se nemění a je tedy podle mě zbytečné se pouštět do nějakého hodnocení znovu. Stejně jako v případě Spider-Mana se tak spíše soustředím na to, jak se povedl počítačový port Uncharted – tedy zdali bychom přechod z PlayStationu ani nepoznali, nebo zda se občas nějaká chybka najde. 

HLEDÁNÍ POKLADU

Zatímco v případě Spider-Mana jsem si pochvaloval sice zvláštní, ale poměrně široké možnosti nastavení, u Uncharted toto menu výrazně pohublo. Stále máme možnost nastavit si celou řadu grafických vlastností hry, vůči Spider-Manovi ale chybí kupříkladu kvalita počasí či úroveň detailů. V tomto případě se musíme rozloučit s ray-tracingem, což je dle mého velká škoda – hra už tak nabízí poměrně hezké odrazy v loužích a ray tracing by mohl celkovému obrazu ještě výrazně pomoci.

Nastavení Uncharted Nastavení Uncharted
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Nastavení Uncharted

Před ukázkou samotné grafiky a rozdílů mezi jednotlivými nastaveními si také představíme sestavu, na které Uncharted testujeme. Jde o notebook Lenovo Legion 5, který pohání Intel Core i7 12700H, grafická karta NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti a 32 GB RAM. Hra běží na externím monitoru s rozlišením 3440x1440.

Kromě klasického nastavení hra dovolí pracovat i s upscalovacími technologiemi, v našem případě jde o NVIDIA DLSS. Musím říct, že implementace technologie opět nezklamala a studio Iron Galaxy, které si vzalo remaster a PC port na paškál, zvládlo využití bravurně. Při grafickém nastavení ultra se na sestavě hra držela mezi 50-60 FPS, a to v prostředí džungle s širokými rozhledy do krajiny. Při zapnutí DLSS se začala snímkové frekvence dále rapidně zvyšovat. Při zvolené možnosti „Kvalita“ jsme se drželi na průměrných 75 FPS, možnost „Rovnováha“ zvedla snímky na 85 a „Výkon“ až na 100 FPS. Posun je to skutečně masivní a rozhodně se vyplatí technologii využít – osobně jsem totiž nikterak znatelný propad v obrazové kvalitě nezaznamenal.

Nezapomeňte, že pro adekvátní kvalitu je všechny obrázky nutné rozkliknout do plné velikosti.

Optimalizaci taktéž považuju za poměrně zvládnutou, dokazují i to i hardwarové nároky, které pro nejslabší 720p a 30 FPS požadují opravdu stařičké procesory na úrovni i5 4330 či Ryzen 3 1200 a grafickou kartu GTX 960 či R9 290X. Samozřejmě hlavním hybatelem požadavků je rozlišení, musím ale říct, že hra vypadá famózně i na nízké detaily – to si ale ukážeme v další kapitole.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama