Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC?
i Zdroj: PlayStation
Článek Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC?

Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC? | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

18. 10. 2022 17:00

Seznam kapitol

1. HLEDÁNÍ POKLADU 2. GRAFICKÉ SROVNÁNÍ

Uplynuly takřka přesně dva měsíce od doby, kdy jsme si na našem webu představovali počítačový port Marvel’s Spider-Man Remastered. PlayStation má ale zásobníky pořádně nabité a na Steam pálí jednu hru za druhou. Sotva mnozí stihli Spider-Mana dohrát a pokochat se detailním New Yorkem, už se mohou pustit do prozkoumávání tajemného světa v Uncharted: Legacy of Thieves Collection, která přináší dvojici titulů A Thief’s End a The Lost Legacy.

Reklama

GRAFICKÉ SROVNÁNÍ

I když se zde nebudu věnovat recenzování titulu jako takového, osobně jsem do Uncharted v minulosti díky absenci PlayStationu nezamířil. Musím říct, že mě hned zprvu grafika oslovila ještě víc, než třeba u Spider-Mana. Ten sice exceluje v práci se světly, avšak Uncharted dle mého nabízí detailnější a hezčí prostředí.

Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC?
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Ještě zmíním, což nejspíše zájemci ví, že edice obsahuje dva díly, a to A Thief’s End a The Lost Legacy. I když se hra zapíná a tváří se v menu jako jednolitý launcher, ve skutečnosti se při změně celý „launcher“ resetuje a spustí se vámi zvolený titul – studio tak pouze upravilo prvotní menu, v němž si můžete navolit, do kterého příběhu skočíte. Nejde o žádnou zásadní chybu, jen musíte strpět pár sekund načítání. Ve screenshotech si pak nejspíše všimnete i české lokalizace, která rozhodně tuzemské hráče potěší.

Pojďme ale na samotné grafické porovnání. Vzhledem k tomu, že oba tituly vyšly rok od sebe a Lost Legacy je v podstatě stand-alone rozšíření, nemají mezi sebou zásadní technické rozdíly. To potvrzují i remastery, které vypadají a běží prakticky totožně. 

Zatímco výše máte záběr ze začátku The Lost Legacy, níže se můžete podívat na porovnání grafických nastavení A Thief's End. Jak jsem zmiňoval, dle mého názoru nabízí obě hry velice podobné (stejné) detaily a grafiku, která vypadá i v dnešní době parádně. 

Abych rozdíly v grafice pořádně srovnal, přidávám ještě posuvník, v němž budeme mít na levé straně nejnižší grafické nastavení a na pravé straně nejvyšší grafické nastavení. V tomto případě je v základu zapnuta technologie DLSS v režimu Rovnováha.

Vlevo Nízké | Vpravo Ultra Vlevo Nízké | Vpravo Ultra
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Vlevo Nízké | Vpravo Ultra
Vlevo Nízké | Vpravo Ultra Vlevo Nízké | Vpravo Ultra
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Vlevo Nízké | Vpravo Ultra

Jak můžete vidět, asi nejzásadnější rozdíl panuje v oblasti světla a stínů. Při nejnižším nastavení jsou stíny pixelovaté a poměrně sekavé, na nejvyšší jsou mnohem realističtější a plynulejší. Rozdíly při bližším zkoumání panují i u efektů částic nebo ohně, ukázku můžete vidět v přiložených videích.

V druhém videu pak můžete na konci vidět asi jediný zásadní bug, který jsem během hraní potkal. S velkou pravděpodobností je výsledkem neustálého měnění grafického nastavení, tudíž by na něj hráči nemuseli narazit. Výsledkem je ale opravdu prapodivné přesvícení a přebarvení jedné místnosti, a to bez závislosti na dalších místnostech - vše se vrátilo do normálu při následném výbuchu.

Grafický rozbor Uncharted: Legacy of Thieves Collection - jak vypadá premiéra série na PC?
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Ukázat si také můžeme jak vypadá hra v noci, v další scéně z The Lost Legacy. 

Myslím si, že graficky jsme si hru představili poměrně komplexně, mohu se tedy ještě lehce otřít o hratelnost. Jak už jsem zmiňoval, celkový koncept hry se nezměnil, pouze bylo nutné Uncharted přizpůsobit pro počítače, a tedy i klávesnici a myš. Zde jsem narazil na problém, jelikož práce s kamerou je v některých částech hry při použití myši trochu podivná. Zdá se mi, jako by hra v některých úhlech pohledu pohyb záměrně zpomalovala, což mi lehce kazilo zážitek a neustále jsem kontroloval, zda pod myší nemám nějaký nepořádek. Naopak vyřešení klávesnice se mi opravdu líbilo. Třeba u parkouru, respektive lezení po překážkách, nestačilo zmáčknout pouze “A” při pohybu doleva - pokud byla další římsa třeba vlevo dole, skutečně je hráč nucen zmáčknout “A” a “S”, díky čemuž se postava natáhne správným směrem.

Celkově nemohu PC verzi Uncharted: Legacy of Thieves Collection nic moc vyčíst. Z minulosti víme, že jde o skvělou adventuru s kvalitním příběhem i hratelností a s počítačovým portem se toho moc nemění. Graficky vypadá i šest let stará hra naprosto parádně a předpokládám, že nějaké menší neduhy se podaří PlayStationu vyřešit aktualizací. Pokud jste tedy váhali, mohu vám Legacy of Thieves jen a pouze doporučit.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama