Ghost Recon: Advanced Warfighter Recenze Ghost Recon: Advanced Warfighter

Ghost Recon: Advanced Warfighter

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

4. 5. 2006 22:56 10
Reklama

A je to tady! Herní pecka, která se nejprve objevila na konzoli nové generace Xbox360 se konečně dostala do herních pařátů majitelům osobních počítačů. Třetí díl slavil převeliké úspěchy mezi konzolisty, stejně tak u kritiků. Kromě výtečného grafického zpracování oplýval perfektní hratelností a dalšími vychytávkami. O verzi pro PC se postaral samostatný vývojářský tým, takže konverze z konzolí se opravdu nekoná. A to je jedině dobře, jelikož všichni víme, jak povětšinou konverze dopadají. Výjimky se najdou, avšak není jich mnoho. Ghost Recon: Advanced Warfighter (dále jen GRAW) je tedy hezky budovaný kousíček po kousíčku od úplného základu a nyní se můžete dozvědět, zda obhájí své kvality i na počítačích. Nejprve jsme vám chtěli přinést první dojmy z hratelného dema, které vyšlo před nedávnem, jenže záhy se nám do rukou dostala plná verze a proto jsme zasedli k PC, zatáhli žaluzie, nanosili dostatek potravin, tekutin a na nějakou dobu se věnovali jen a pouze GRAW.

Hrdinové naší doby?

Pokud jste se nesetkali s předchozími díly a tudíž nevíte o čem vlastně hra pojednává, následující řádky vám mohou přijít vhod. Děj je situován do vyprahlého Mexico City, terorizovaného mexickými rebely. Americký prezident je během návštěvy zajat a nyní se ocitá v nepřátelských rukou. Další podrobnosti z děje se dočtete v našem detailním preview. Je pouze na vás a vašem tříčlenném týmu dostat prezidenta do bezpečí a odvrátit tak případnou hrozbu. K tomu vám dopomůže nejen již zmiňovaný tým, ale i moderní technika. Co by to totiž bylo za U. S. vojenské speciální síly bez pořádné výbavy. Kromě střelných zbraní, skládajících se především z poloautomatických pušek, pistolí, samopalů, ale i protitankových střel a granátů, se můžete těšit na výtečné technické vymoženosti, jejichž funkce vám zjistí o pár procent vyšší šanci na přežití.

Jedná se především o létající kameru snímající okolí vysoko nad vzduchem. Tuto věcičku využijete především při akcích, v nichž se musíte dostat do nějaké obsazené základny, případně oploceného komplexu. Ihned se dozvíte rozmístění nepřátelských jednotek a plánování může začít. S plánováním souvisí i interaktivní mapa, se kterou strávíte dlouhé chvilky. Bohužel, zde začíná první vytýkání a zapisování chyb na postupně se zvětšující černý list. Taktická mapa je sice užitečná, můžete přidělit čtveřici rozkazů každému členovi, ale zcela nepochopitelnou chybou je nemožnost zadávání úkolů celému týmu. Během čtení si můžete sice říct, že to až tak velký problém být nemůže, jenže zkuste se na mapě orientovat v záplavě kulek a ohlušujících výbuchů a naklikávat tytéž úkoly pro trojici kolegů. Leckdy to je opravdu na kulku do hlavy (nejen sobě, ale i vývojářůmú. Podobné je to s taktickou stránkou. K dispozici je totiž drop-down menu se sérií příkazů. Opět se opakuje situace jako u mapky. Jestliže je vše v klidu, nevadí vám vteřinka dvě na najetí příslušného příkazu. Jenže při bojích je vše naprosto jinak. V situacích, kdy musíte opravdu rychle změnit taktiku, vás drop-down menu začne neskutečným způsobem štvát, protože budete muset jak pokusné krysy stále přejíždět kolečkem u myši. Zamrzí i absence okamžitého zastavení příkazů.

Graficky ztvárněné Mexico City a umělá inteligence

Další zklamáním je umělá inteligence, která si dělá naprosto, co chce. Neplatí to vždy, ale ve většině případů ano. Nepřátelští vojáci jsou někdy až nechutně naskriptovaní a dlouho jim trvá, než si vás všimnou a zareagují. V tuto chvíli si můžete s poklidem zapálit cigárko a pomalu a jistě vypálit jeden pěkně mířený headshot. Vaši muži sice dokáží odstranit nepřátelské jednotky snáze, než vy samotní, ovšem často se to nestává.

Hru pohání moderní Diesel Engine 6.0, podporující veškeré moderní efekty, o čemž se přesvědčíte již při první misi. Především pak o jejím začátku, který je udělaný vysloveně na efekt. Se svými muži stojíte v letadle, připraveni k seskoku. Dveře se otevřou, prostor letedla zahalí sluneční paprsky dosažené HDR efektem. Poté, co chvíli plachtíte vzduchem, objeví se pod vámi celé Mexico City v celé své kráse. První pocit je opravdu výtečný, jelikož stovky budov, sluneční záření, dynamické stínování, normal mapping, měkké stíny a Pixel Shader 3.0 dělají opravdu své. Ale pokračujeme s výčtem pozitiv. Z okolních screenshotů se můžete sami přesvědčit, že nemluvím bláboly, které by jako z oka vypadly psychopatickému magorovi, jehož primářem je doktor Chocholoušek. A to prosím vše bez jediného loadingu během hraní. Modely postav působí neskutečně dobře, především pak vaše jednotka je zpracována výtečně. Veškeré pohyby jsou realisticky nasnímány: až uvidíte vojáka klátícího se k zemi, pochopíte, o čem mluvím.

Od pohybů se přesuneme k slibované fyzice, na které si produkt dosti zakládá. Jako jeden z prvních titulů totiž v sobě třímá podporu fyzikálních čipů AGEIA. Pokud si chcete vychutnat fyziku na plné pecky, budete muset pár tisícovek obětovat. Avšak podle posledních informací, které vyplynuly z jednoho zajímavého testu, není rozdíl až tak markantní. I tak je fyzikální model více než kvalitní, zvláště pak výbuchy granátů a exploze obecně v nás zanechaly ohromný dojem. Tlaková vlna smete naprosto vše, co jí přijde do cesty a tak po jednom dobrém hodu můžete shlédnout zbytky ohořelých aut, totální bordel na zemi, spadlé lampy a podobně.

Po zvukové stránce mně Ghost Recon 3 mile překvapil. Plná podpora 7.1 reproduktorů vás opravdu vtáhne do děje a s mluveným slovem tomu není jinak. Při rozhovoru si připadáte, jako by na vás hulákal opravdový voják a ne jen zaměstnanec dabingového studia. Podle situace, ve které se zrovna nacházíte, se mění i hudba dokreslující vaše militantní snažení. Když se nic neděje, linou se z reproduktorů oddechové tóny a naproti tomu agresivní melodie doplní vyhrocenou atmosféru, pokud jste se ocitli v nějaké zapeklité šlamastice. Přechody v hudbě jsou dělány dynamicky a to dodává hře další rozměr.

Ghost Recon: Advanced Warfighter
Windows PC
Xbox Xbox
PlayStation PlayStation 2
Xbox Xbox 360

Verdikt

Ghost Recon : Advance Warfighter je poněkud zklamáním. Na Xbox360 se jedná o pecku, kterou vynášejí do nebes všichni, na PC je vše jinak. Podivná umělá inteligence skloubená se nevychytaným ovládáním a taktickou mapou může odradit. Na druhou stranu, grafické zpracování a některé části hry jsou zkrátka výtečné. Je jen a pouze na vás, zda-li si GRAW zakoupíte, nebo ne.

Co se nám líbí a nelíbí?

Grafické zpracování, otevřená prostředí, technické vychytávky, ozvučení.
Umělá inteligence, taktická mapa, částečně i ovládání.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama