Euro Truck Simulator 2 - Vive la France! Recenze Euro Truck Simulator 2 - Vive la France!

Euro Truck Simulator 2 - Vive la France!

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

4. 1. 2017 12:20 6
Reklama
Reklama

V říjnu letošního roku oslavil Euro Truck Simulator 2 čtyři roky života. Opravdu už je tomu čtyři roky, co se na světlo světa vylouplo pokračování něčeho tak bizarního, jako je simulace řízení kamionu. V době, kdy téměř bezejmenná vývojářská studia zaplavovala trh více či méně úchylnými a příšernými simulátory všeho, co mohlo průměrného Němce napadnout, představovalo dílo české společnosti SCS Software světlý bod v moři temnoty. Za uplynulé čtyři roky na sebe nabalil druhý Euro Truck Simulator až překvapivě početnou základnu oddaných fanoušků, produkujících ohromné množství neoficiálních rozšíření a modifikací. Ale díky velice sympatickému přístupu autorů, kteří i přes vydání americké odnože na své příznivce nezanevřeli, ani pramen oficiálního obsahu nevyschl. Titul se zatím dočkal dvou velkých expanzí, přinášejících několik států na východ od nás, respektive velkou část Skandinávie. Pokud jste si přáli v dalších rozšířeních vyrazit na jihozápad, SCS vám částečně vyhověli. Vítejte ve Francii.

S TRIKOLOROU NA VĚČNÉ ČASY

Odložme stranou všechny vtípky, které v souvislosti s našimi pečivo milujícími kolegy tanou na mysl, a přejděme k faktům. Nejen měšťáckým skútrem a titěrným Peugeotem je Francouz živ, Vive la France! přináší zhruba 20 tisíc nových kilometrů virtuálních dálnic, silnic a serpentin. Ano, asfaltová Francie je odlišná a svá. Není rovná tak jako Německo, ani není křivá a úzká jako Polsko. Zatímco devizou skandinávského rozšíření byly typické tunely a mosty, ve Francii na hráče čekají všudypřítomné vesničky, vinice a obecně typická campagne, čili malebný francouzský venkov, kde se vzduchem line vůně trávy, cihlové zdi a bagety. Nenechte se zmást, dálnice na nové části mapy rozhodně nechybí, skladba komunikací však zase působí ještě o něco pestřeji. Nechybí ani ikonické památky, na cestách se můžete setkat s tradičními zámky nebo monumentálním mostem Pont de Brotonne.

Vive la France! přináší zhruba 20 tisíc nových kilometrů virtuálních dálnic, silnic a serpentin.

Je rozhodně příjemné občas místo polykání kilometrů na tříproudové šedomodré placce hbitě manévrovat mezi kostelíky, hrádky a náměstíčky. Francie jde navíc na ruku hráčům, kteří si netykají s křižovatkami a semafory. Vyjma měst se s žádnou křižovatku nesetkáte, celá země je místo toho doslova pokryta kruhovými objezdy. Jsou u vjezdů do měst, v každé vsi, na každém kopci, dokonce i sjezdy z dálnic jsou někdy tvořeny divokou sítí objezdů, z nichž je kumšt se vymanit. Co se mýta týče, fungují francouzské dálnice podobně jako italské, tedy na principu mýtných bran s platbou na místě. Odpadá však otravná nutnost zastavit a poplatky zaplatit stisknutím tlačítka. Nový systém zahrnuje i automatické rámy které peníze z účtu vysají samy a řidiči stačí rozumně zpomalit. Díky tomu, v kombinaci se zmíněnými kruhovými objezdy, působí pendlování po státě příjemně plynule.

JE LIBO VÍNO, SÝR, ATOM?

Svéráz Francie se samozřejmě netýká pouze pozemních komunikací. Rozšířila se i paleta zákazníků a nákladů. Novinkou jsou zásilky pro Francii typického sýra, vína nebo paštiky. To s sebou přináší i slalom mezi zemědělskými vehikly na farmách nebo kličkování rozsáhlými vinicemi. Kromě pochutin se virtuálním řidičům nabízí i transport pohonných hmot do čerpacích stanic nebo nákladů do jaderných elektráren. Obecně lze říci, že toho Vive la France! nenabízí zrovna málo, za necelých dvacet dolarů se přesto může někomu patnáct nových měst a ekonomická omáčka kolem zdát neadekvátní. Autorům však rozhodně nelze upřít, že si na nových lokacích dali opravdu záležet a je vidět, že křivka kvality jejich tvorby nadále míří vzhůru.

A z toho paradoxně pramení i největší výtka, kterou k dodatku, potažmo hře jako celku, mám. Už první balíček Going East! přinesl propracovanější a zábavnější lokace, Scandinavia laťku ještě posunula, stejně jako nejaktuálnější Francie. Právě díky tomu nicméně aktuálně působí herní svět jako slepenec několika odlišných map a rozdíly mezi nimi jsou nepříjemně znatelné. Po stránce grafiky a fyziky sice SCS Software engine od vydání vypilovali obdivuhodně, fádním, nekonečným a nezajímavým dálnicím z původní hry to však příliš života nevdechlo. Samotný přechod mezi novými a starými lokacemi sice do očí vyloženě nebije, brzy si však uvědomíte, že je Francie mnohem barevnější, okolí dálnic přirozenější a živější, nemluvě o městech, která především v Německu až moc bolestně připomínají hromadu budov pohozených kdesi za kopcem. Nemůžu úplně soudit, do jaké míry jsou francouzská města a městečka autentická, minimálně na pohled jsou však pohlednější a zajímavější.

ANI BRIE KAŽDÉMU NEVONÍ

Vive la France! neudělá z Euro Truck Simulatoru 2 jako mávnutím kouzelného proutku hru pro každého. Pokud vás původní titul z jakéhokoliv důvodu nebavil, nová mapa na tom pranic nezmění. Jestliže vás naopak stávající silnice už omrzely, rozhodně byste měli o pořízení DLC popřemýšlet. A v případě, že patříte ke kabinovým notorikům, kterým na virtuálních palubních počítačích svítí v kolonkách ujetých kilometrů sedmimístné cifry, zřejmě už francouzský asfalt dávno brázdíte. Rozšíření je prostě přesně takové, jaké byste ho čekali. A ostudu autorům rozhodně nedělá.

Euro Truck Simulator 2 - Vive la France!
Linux icon Linux
Windows icon PC
Apple icon Mac

Verdikt

Vive la France! sice hru nikam ke hvězdám neposouvá, funguje však jako velice vkusný a malebný přídavek. Za více peněz vám autoři zahrají více muziky.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz