Dread Templar – Dojmy z předběžného přístupu skvělé čínské retrostřílečky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Móda se, stejně jako voda nebo ovce, vrací ve vlnách. Na základní škole jsme vyznavačům podobných stylů smáli, ale kdo by si byl tehdy pomyslel, že věci jako synťákový pop, ledvinky nebo džíny do zvonu zažijí svoji renesanci? Podobný trend pak začínáme pomalu ale jistě pozorovat ve hrách – s velkolepým návratem staromilských adventur a strategií to sice zatím nevypadá moc reálně, zato příznivci retrostříleček už několik let zažívají žně.
„KDYŽ NEMŮŽEŠ, PŘIDEJ VÍC!“
Co tedy od Dread Templaru čekat? Pokud jste doposud zaregistrovali libovolný obrázek, obklopující tento text, asi již máte rámcovou představu o vzorci, starajícím se o zábavu. Tedy: zbraň + pekelný zplozenec = obří kaluž krve. Co vám ovšem statický pohled neodhalí, je tempo, ve kterém se hra odehrává. Tím se ostatně čínský výtvor poměrně výrazně liší od konkurence, protože běžná rychlost pohybu, která je už sama o sobě poměrně vysoká, je doplněna i o dash, tedy jakési rychlé přemístění. Tím si lze pomoci jak u platformingu, tak v soubojích.
A nejde ostatně o jediný prvek, který si Dread Templar půjčuje od moderních stříleček. Své nezanedbatelné místo má ve hře i bullet time a kdo by třeba čekal, že základní dvojice katan funguje jen ‚postaru‘ na blízko, bude při jejich spojení do ničivého oštěpu mile překvapen. Tím, jak tvůrci umně kombinují retro prvky s prvky současnými, pak vzniká zajímavý mix poctivé hratelnosti a zábavné moderny. Ostatně které dnešní střílečky vám nabízí různé vtípky, Easter Eggy či hromadu tajných místností? A naopak, které staré střílečky byly tak plynulé?
Jedním z modernějších prvků je i strom schopností, jehož schopnost alternovat herní zážitek je překvapivě poměrně vysoká. Dovednosti nacházíte na mapě v podobě templářských emblémů, během přímé cesty na konec úrovně ovšem objevíte jen vskutku základní výhody – menší průzkum spíše lineárních map se tedy při cestě bohatě vyplácí. Ostatně deset bodů života navíc vás v souboji proti početné přesile potvor úplně nevytrhne. Naopak možnost, vystřelit z dvouhlavňové brokovnice dvakrát bez přebíjení, se brzy ukáže jako naprosto klíčová.