Hrej.cz Článek

League of Legends: Wild Rift - dojmy z hraní

radek-raudensky
Radek Raudenský
11. 2. 2021 14:45 Sdílej:

Riot Games přináší League of Legends na dotykové obrazovky.

Reklama
Reklama

I když jsem milovníkem League of Legends a velkým fanouškem všech her od Riot Games, MOBA žánru na mobilech jsem nikdy nepropadl. Popravdě jsem vlastně nikdy nepropadl žádným hrám na mobilech. Špatně se mi to ovládá, mikrotransakce jsou až moc agresivní, nebo je celý průběh hrou tak pomalý, že ji po pár dnech odkládám do zapomenutých ploch, načež ji po půl roce se slovy „Co to tady vůbec dělá“ odinstaluju.

S oznámením League of Legends: Wild Rift jsem ale věděl, že se do hraní na mobilu opět pustím. Obavy jsem měl velké. Už jsem zmínil, že ovládání na dotykové obrazovce pro mě úplně není, jak tedy může dopadnout mechanicky náročná MOBA jako je League of Legends?

Řádná příprava

V rámci přípravy jsem se tak třikrát nadechl, hodil si čtyři hry klasického LoLka, dal si cigáro a nainstaloval jsem Arena of Valor. Žánr MOBA totiž na mobilní zařízení pronikl už před několika lety, třeba Honor of Kings je nejvýdělečnější hrou herního průmyslu za rok 2020. Arena of Valor je pak takovou celosvětovou kopií, jelikož Honor of Kings naleznete jen v Číně.

Musím se přiznat, že jsem byl hodně překvapen. Arena of Valor se totiž nehrálo vůbec špatně a i když mi byla asijská stylizace naprosto proti srsti, po stránce hratelnosti nešlo o žádnou tragédii. I přesto jsem ale u hry moc dlouho nevydržel, tudíž mé obavy z LoL: Wild Rift zůstaly stejné. Když tedy Riot Games oznámilo spuštění otevřené bety pro naší zem, popřál jsem sobě, rodině i mobilu hodně štěstí a pustil jsem se do mnou neprobádaných končin mobilního herního průmyslu.

Nepotkali jsme se?

Po několika hodinách mohu říct, že Wild Rift je jako setkání s kamarádem po deseti letech. Pořád je to ten stejný vůl, ale přeci jen se změnil. Stejné pocity známosti zažívám i s Wild Rift. Klasické League of Legends hraju přes 8 let, takže mě potěšilo, že se po hratelnostní stránce téměř nic nezměnilo. Zápasy jsou tak směsicí strategie i znalostí z počítačové verze. Než se ale vrhneme na hratelnost, musíme se podívat na ty hlavní změny, které nastaly zejména v menu.

Jakmile se totiž překlenete přes loading a založení účtu, dostanete se pod lavinu všemožných upozornění. Denní mise, týdenní mise, eventy, další eventy, tutoriály, bedničky a další možná i nemožná upozornění. Tak popořadě. I „stolní“ League of Legends nabízí mise, ty jsou ale vůči mobilní verzi dost osekané. Zde vás totiž vývojáři chtějí donutit, abyste hráli každý den, klidně po menších porcích. Měli byste být ale neustále aktivní s pocitem, že máte stále co plnit. V tom vás udržují i eventy, které jsou mnohem propracovanější než obyčejné mise.

Riot totiž pro limitované akce tvoří třeba filmečky na YouTube či skiny do hry. Vyvolává tak dojem tvoření nějakého příběhu, který by vás měl vtáhnout. A celkem se mu to daří. Možná díky zdrojům či náročnosti vývoje jsou totiž eventy mnohem propracovanější a interaktivnější než v klasickém LoL. Nový Lunar Beast event vám například dovolí zvolit si relikvii, se kterou budete celý event plnit. Ta určuje počet bodů za různé události – například za výhru, prohru, zničené věže nebo poslané (a samozřejmě placené) dárky kamarádům. Obecně se ale dá říct, že úkoly náročné nejsou. Odměny jsou celkem velkorysé - velmi rychle si totiž uvědomíte, že právě tyto mise budou vaším hlavním příjmem. Nové postavy vás totiž vyjdou na cca šest tisíc bodů modré esence, z jedné zahrané hry dostanete maximálně stovku. Už si asi rozumíme.

Z něčeho musím žít

Není náhoda, že se mobilní průmysl stal tím největším trhem videoher a velikostí příjmů překonal počítačový i konzolový… dohromady. F2P tituly jsou totiž nacpané všemožnými možnostmi, jak si hru přizpůsobit. Všechno ale něco stojí a výjimku netvoří ani Wild Rift, který do toho šlápnul ještě agresivněji než počítačová verze. Pryč jsou doby, kdy jsme si kupovali jenom skiny, své postavy si můžete přizpůsobit ještě o trochu více.

Díky tomu, že byl Wild Rift postaven od základů znovu, si mobilní tým mohl dovolit i více experimentovat. Kupování nových skinů tak doprovází krátká animace, která doplňuje celkový styl daného skinu. Brolaf, jenž má na hlavě helmu s pivy, tak leží na pohovce a po přijmutí hovoru na telefonu naskočí do boje, ledová Ashe se zase vyřítí z ledového království. Podobnými animacemi vás na srdci pohladí i nové postavy. Těm můžete za Wild Cores, jak se placená měna jmenuje, dokoupit i další doplňky, například pózu v menu, různorodé symboly při recallu do báze, vlajky na lince či „emoty“. Jejich koupě ale není agresivně vnucována, takže i běžný hráč má možnost si na placený skin přijít pouze hraním, a to vcelku jednoduše. I Wild Rift se tak vydává cestou League of Legends, která funguje perfektně – jen za minulý rok hra utržila přes miliardu dolarů a pravidelně se umisťuje v žebříčcích nejvýdělečnějších titulů herního průmyslu.

GL HF

Když máme placené blbosti za sebou, bylo by asi dobré se vrhnout přímo na hratelnost, tedy oblast, které jsem se nejvíce bál. Musím ale říct, že jsem své obavy zahnal, ba co víc, já jsem přímo nadšený. Základní rozhraní je klasické mobilní – dva joysticky na pravé a levé straně, přičemž levý slouží čistě k ovládání pohybu vaší postavy. Dynamicky se pohybuje podle toho, kam zrovna kliknete palcem, u pravého musíte být přesnější. Právě okolo něj se totiž odehrává veškeré dění. Velký joystick slouží k základnímu útoku, delším potvrzením si můžete přesně vybrat, na koho budete cílit. Okolo joysticku jsou rozesety vaše další schopnosti, tlačítka na použití předmětů či pingy.

Bylo pro mě velkým překvapením, že i přes minimální změny v hratelnosti se dal Wild Rift pohodlně ovládat. Samozřejmě, bylo potřeba zahrát pár her, právě k tomu ale sloužily tutoriály, kterých je hned několik a s hratelností vás velmi dobře seznámí. Od jednodušších šampionů jsem se tak postupně prokousával k dalším, složitějším, až jsem skončil u Ahri, kterou považuji za velký osobní úspěch. Během její ultimátní schopnosti totiž skáčete po lince, do toho házíte Qčka, Ečka, zmáčknete Wčko… No, nehráčům LoLka se to špatně popisuje, je ale zkrátka vidět, že Wild Rift tvořili lidé velmi dobře seznámení s League of Legends, ale také s tím, jak se hraje na mobilním displeji. Ovládání je zkrátka skvěle vyřešeno.

Menší změny ve hře ale přeci jen nastaly. Celkově je mapa menší, chybí několik záchytných bodů. Katarina či Rammus se dočkali upravených ultimátních schopností, které by se na mobilu horko těžko používaly. Hlava se mi zatočila při hraní na červené straně, vývojáři se totiž rozhodli hraní ulehčit přetočením mapy tak, abyste vždy měli postavu po své levici. Nikdy jsem nebyl moc dobrý na prostorovou orientaci, přetáčení mapy a vymýšlení, kde se zrovna nachází jaký camp, mi moc nešlo. Je to ale chytrý krok, o tom žádná.

GG WP

Jak už jsem na začátku zmínil, Wild Rift se stále nachází v otevřené betě. Jediné místo, kde by tato skutečnost šla poznat, je katalog postav, kde jich ještě několik desítek chybí. Vývojáři se ale o hru starají už nyní, eventů, ve kterých se můžete angažovat, je vždy dostatek. Ovládání je vyřešené skvěle, celkově jsem se u Wild Rift skutečně bavil. I po recenzi jsem si pár her zapnul, obecně ale neplánuji u Wild Rift trávit překotné množství času. Hru ale zatím mohu vřele doporučit, Riot Games se to zkrátka povedlo.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz