Crysis Warhead Recenze Crysis Warhead

Crysis Warhead

Jan Vitík

Jan Vitík

29. 9. 2008 22:00 57
Reklama
Reklama

Pamatujete? Není to ani rok stará událost. Situovaná byla do druhé poloviny listopadu, do období předvánočního. V těchto časech vyšla hra, o které se toho před vydáním namluvilo až nezdravě mnoho, ale i tak byla parádní. Kdo by si tedy nedal líbit nášup, v podobě standalone datadisku. Stojí ovšem nabídka Cryteku za to, nebo jde jen o pokus napravit prodejní čísla, která nebyla úplně podle jejich představ?

Psycho aka Sykes aka to samé odjinud

Crysis Warhead

Příběhová linka WARHEAD používá stejnou událost ve stejný časový úsek, tedy havárii neznámé kosmické lodi a střet Amerických a Korejských zájmů na malém exotickém ostrůvku, jako hlavní nosnou konstrukci. Ostatní, ta omáčka, dodávající tomu výslednou chuť je však jiná. Nomáda vystřídal Psycho a tím se sled událostí malinko změnil. Způsob vyprávění stejného příběhu z perspektivy jiné zúčastněné osoby v sobě skrývá nedozírné lány možností osvěžit dění o spoustu narážek a detailů, posouvající celkový zážitek o kus dál. Proto nezbývá než se jen udiveně ptát, proč toho nebylo využito? Většina předělových scén postrádá náboj, takže je těžké nechat se strhnout do víru dění. O to komičtěji pak působí pokus o zlidštění hlavního protagonisty snahou zachytit aspekty určitého zamýšlení se nad svým konáním a morálními hodnotami. Z pasáže, kdy Psycho utopí jednoho z vojáků, měly stříkat emoce, jenže postavy mají repertoár výrazů jako Steven Seagal.

Emoce? Ne, raději akci!

A teď to nejdůležitější. Podařilo se WARHEAD překonat původní hru alespoň v nějakém aspektu, nebo se jen veze a nepřináší žádnou změnu? Překonala a to hned v tom nejdůležitějším. Trampoty seržanta Sykese jsou totiž mnohem akčnější. Tuto proměnu lze vnímat ve dvou rovinách. Zejména jde o změnu frekvence dávkování samotných situací, vyúsťujících ve zběsilé přestřelky. Těch si užijete opravdu vrchovatě a i přes jejich častý výskyt se příliš neopakují a nenudí, také díky změnám prostředí. A mnohem lepší je i celkový dojem z pasáží, kde kulky a granáty létají vzduchem na všechny strany, výbuchy následují jeden za druhým a palmy padají. Atmosféra bojiště je autentičtější a dokáže lépe pohltit. Až na drobná zaškobrtnutí se v podobných davových scénách chová umělá inteligence obstojně a kolikrát dokáže nemile zatopit. Dokonce i majitelé speciálních obleků z řad korejských hord se naučili efektivně využívat jeho vlastností. Zlepšení zaznamenává i navození pocitu volnosti v řešení nadhozených situací. Že se po téhle cestě dostanete k letišti je dané, stejně tak, že ho budete muset dobýt. Ovšem způsob, jakým tak učiníte, je zcela na vás. Klidně si vezměte džíp, proražte zátaras u hlavní brány a prostřílejte se naostro až k cíli. Nebo se raději projděte lesem, tiše se zbavte hlídky a v nestřeženém rohu přeskočte přes zeď, když už máte ten super oblek, že.

Něco modrého, půjčeného, starého, ale hlavně NOVÉHO!

Obměna se také dotkla zbraňového arzenálu a vozového parku. Na žádný dlouhý seznam to nevydá, jedná se totiž „jen“ o tři zbraně a dvě vozidla. Ono je to i logické, protože nelze očekávat, že na druhé straně ostrova bude mít ta samá armáda kompletně jinou výzbroj. Jedince se silnými destruktivními sklony potěší hned dvě nové hračky. Pod zkratkou FGL40 se skrývá automatický granátomet a pod OPV Obrněné průzkumné vozidlo. Vozidlo je průzkumné asi kvůli svému kvalitnímu pancéřování, ale na střeše připevněný rotační kulomet TĚŽKÉHO kalibru z něj dělá postrach, proměňující většinu nepřátelských vozidel v ohnivé koule. A ani s druhým dopravním prostředkem není zrovna nuda, protože se vznášedly je vždycky sranda. A když se ještě proháníte po zamrzlých pláních lemovaných palmami a v zádech cítíte ledový dech emzáckých poletuch, není se o čem bavit. Kvality nového multiplayeru, vydaného na přiloženém DVD jako Crysis Wars ukáže teprve čas. Již zlidovělé režimy ovšem v prostředí CryEnginu slibují zajímavé možnosti.

Crysis Warhead

Málo hraní za hodně peněz?

Nikdo asi nepředpokládal, že bude WARHEAD horší než Crysis. Obavy vyvolávala spíše představa, že bude úplně stejná. Ta se naštěstí nepotvrdila, ba právě naopak, bylo několik aspektů zdárně vylepšeno. Ale aby toho nadšení nebylo až příliš, dvě chyby stojící za zmínku se našly. Čistý herní čas se pohybuje v rozmezí šesti až sedmi hodin, a ač jsou to opravdu intenzivní hodiny, je jich málo. Navíc díky již zmíněnému dávkování akce a změnám prostředí uteče hra pocitově ještě rychleji. S tím souvisí i onen druhý zápor a to až nechutně nadsazená cena v našem regionu. Osm stovek není zrovna košer a jde proti současnému trendu snižování cen nových titulů. Kdo je ochoten oželet český překlad, pořídí ji podstatně levněji prostřednictvím zahraničních obchodů.

Crysis Warhead
Windows icon PC

Co se nám líbí a nelíbí?

Zintenzivnění akce, možnosti volby při řešení situací, nová vozidla a zbraně.
Krátká herní doba, česká cena.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz