Cities: Skylines - Industries Recenze Cities: Skylines - Industries

Cities: Skylines - Industries

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

12. 11. 2018 12:00 10
Reklama

Připadá mi to jako před měsícem, co jsem recenzoval do té doby poslední DLC pro Cities: Skylines. Parklife tehdy přinesl nový a poměrně zajímavý systém správy městských parků, ale až nové DLC Industries rozvíjí jeho tycoonovský potenciál. Dámy a pánové urbanisti, tohle je gamechanger!

S rozšířením Industries se v Cities: Skylines zásadně překopávají pravidla specializovaného průmyslu, který je ve hře už od vydání. Podobně jako v Parklife, i tentokrát se hraje s novou vrstvou z oblastí, které ohraničují nové industriální zóny. Není to však jen kosmetická změna - industriální oblasti s sebou přinášejí menší tycoonovskou minihru ve stylu parků a koncertů, ale s hlubšími mechanismy.

ŽÁR VÍTKOVICKÝCH PECÍ NADOSAH

Dosud průmysl fungoval tak, že se žlutými zónami vyznačila oblast, kde pak samy rostly specializované budovy a továrny. Z nich se pak vytěžený (či v případě zemědělství vypěstovaný) výrobek buď exportoval, nebo převezl do místních obchodů. S Industries ale všechno funguje jinak. Lépe. A zajímavěji!

Ve specializovaných továrnách lze vyrábět hračky, auta, benzín, elektronika nebo parádní sneakersky.

Nemusíte se obávat, klasický žlutý “obecný” průmysl v zónách ve hře stále je a stále jeho ve městě potřeba. S Industries je ale najednou stavění specializovaných průmyslových oblastí větší zábava. Rozšíření totiž přináší výrobní řetězce, ve kterých se ze surové rudy, ropy, dřeva a jídla v několika krocích vyrábí produkty. Z každé suroviny se ve specializovaných továrnách vyrábí dva různé materiály (nebo polotovary), které lze pak v ještě specializovanějších továrnách kombinovat a vyrábět tak unikátní produkty jako například hračky, auta, benzín, elektronika nebo parádní sneakersky.

JAK SE STÁT PANEM TOVÁRNÍKEM?

Unikátní továrny jsou v podstatě cíl všeho snažení. Jejich výrobky jsou neskutečně výnosné, ale továrny také žerou docela dost energie, vody a potřebují i hodně zaměstnanců a především neustálý přísun různých materiálů. Když se vám to všechno podaří zajistit, máte téměř vyhráno, ale stačí menší výpadek v dodávkách materiálů a produkce se zastaví.

Abyste nad vším měli přehled, přichází každá průmyslová oblast s vlastním užitečným přehledem výroby, nákladů i výnosů celého řetězce, který navíc ukazuje kam proudí materiál, kolik zde pracuje lidí a kolik toho ještě zbývá vyrobit, než se oblast může posunout na další úroveň z celkem pěti. Dosažení úrovně pak v daném odvětví odemkne nové budovy, které většinou toho vyprodukují či zpracují víc a umožní tak ještě více rozjet průmysl v oblasti.

TEKUTÉ, ALE ŠPINAVÉ ZLATO

Ropné a rudní průmysly jsou samozřejmě výdělečnější než ten zemědělský a dřevařský, ale ty na druhou stranu neprodukují takové znečištění, a hlavně nepracují s nerostným bohatstvím, a tedy se nemohou vyčerpat. Po ropných vrtech a pískových dolech tak vznikají znečištěné a vytěžené brownfieldy a průmyslové oblasti se neustále roztahují, proměňují a požírají nové místo.

Situaci taktéž komplikují dělníci a zaměstnanci, kterých například taková menší pětihvězdičková rafinérská oblast potřebuje i 1000.

Další nevýhodou jsou poměrně vysoké požadavky na průjezdnost silnic, které do oblastí vedou. Všechny ty materiály, polotovary a produkty je třeba rozvážet v dodávkách a bez strategicky rozmístěných skladišť a solidní silniční sítě si koledujete o dopravní kolaps nejen v rámci oblasti, ale hlavně ve městě a na dálnicích, kam všechny kamiony s výrobky míří. Situaci taktéž komplikují dělníci a zaměstnanci, kterých například taková menší pětihvězdičková rafinérská oblast potřebuje i 1000. Bohužel dojíždění neřeší nové ubytovny, které lze stavět v průmyslových oblastech, pouze zvyšují efektivitu dělníků v oblasti. Škoda.

NENÍ TO JEN O PRŮMYSLU

Největší novinka DLC Industries, tedy dosud propírané průmyslové zóny, je podle mě přesně to, co ve hře chybělo od samotného začátku - něco skutečně jiného, co konkurence nemá. Škoda, že jsme na to čekali 4 roky, ale myslím si, že ždímání potenciálu zón a podrobnější správy jejich fungování, je přesně ten směr, kterým by se Cities: Skylines mělo ubírat. A možná ne jen v dalších DLC, ale hlavně v případném pokračování...

Chvíli to trvalo (přesněji rozšíření s koncerty a parky), ale až Industries tuto manažerskou nadstavbu dostatečně prohloubilo.

Kromě průmyslových zón a věcí kolem nich DLC do hry přidává poštovní služby, které zvyšují spokojenost lidí v dosahu nových poštovních poboček (jejichž dodávky se ihned vrhnou do brázdění ulic) a mýtné budky na silnice, které trochu přispějí do městské pokladnice výměnou za zpomalení dopravy. Své využití ve velkých městech najdou i dvě nová nákladová letiště, z nichž jedno je rovnou spojeno s vlakem, což by mělo usnadnit pohyb zboží po městě a do ciziny. Není to nic, co by mělo hráče úplně vytrhnout, ale obsah navíc je vždy fajn.

EVOLUCE SYSTÉMU SE POVEDLA

Zaměření na průmysl možná nezní tak sexy, ale Colossal Order v nejnovějším datáči trefili hřebíček na hlavičku. Tohle je cesta vpřed, to je ten další krok celého žánru - prostě solidní stavitelská/budovatelská simulace s tycoonovými prvky. Chvíli to trvalo (přesněji rozšíření s koncerty a parky), ale až Industries tuto manažerskou nadstavbu dostatečně prohloubilo. Určitě by šlo ještě přitvrdit a nechat hráče sáhnout na trochu víc micromanagementu jednotlivých zón. I tak jsou ale Industries obsahovým dodatkem, který by vám při hraní Cities: Skylines neměl chybět.

Cities: Skylines - Industries
Windows PC

Verdikt

Manažerská nadstavba k novým průmyslovým oblastem sedí a nabízí trochu jiný styl hraní než jádro Cities: Skylines. Vaše město toto DLC potřebuje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama