Bratz: Rock Angelz Recenze Bratz: Rock Angelz

Bratz: Rock Angelz

Luke

Luke

19. 2. 2006 23:44 1

Než se očima vydáte putovat po textu recenze, uvědomte si, že vás Bratz: Rock Angelz nebude zajímat, pakliže jste starší patnácti let, čtete si Level, máte rádi Arnolda Schwarzeneggera nebo jste muž. Takže odchod. Zbylé tři čtenářky ve věku dvanácti let s časopisem Bravo vycpávajícím místa, kde jednou budou mít prsa a fotkami Spice Girls (případně Čarodějek) v růžové peněžence si přečtením recenze uvědomí, že mohou splnit své sny. Stanou se módními návrhářkami, všichni kluci okolo budou skuteční kámoši, co nemyslí na sex a nakonec založí rockovou kapelu, která bude fakt punková podle definice punku ze současných angloamerických teenage časopisů. Nikterak nezastírám, že jako recenzent jsem muž, myslím na sex, čtu jen anarchistické samizdatové časopisy a o módě vím stejně, jako tučňáci z Arktidy (=černá/bílá vždy funguje). Přesto jsem Bratz: Rock Angelz s chutí dohrál a s hrůzou zjistil, že jde o dobrou hru pro cílové publikum: pro mladé holky. Pro ty je také určen původní televizní seriál a spousta serepetiček okolo, které naleznete na oficiální stránce.

Svět je růžový a krásný

Zcela na rovinu: her, kde neprobíhá deratizace virtuálního prostoru nějakou hrozně nepravděpodobnou zbraní není mnoho. Největší hráčská skupina je proto složena z kluků, kteří se při střílení prostě skvěle odreagují a nikterak jim nevadí minimální změny v herních systémech. Holky jsou na tom hůře: buď si projektují ideální život v The Sims, dokud na ně nepřijde sociálka a nevezme jim dítě, nebo své herní pudy ukájí u logických a online her, kde mají možnosti dělat něco jiného než zabíjet. Bratz: Rock Angelz je nadesignovaná se čtenářkami Brava v srdci. Čtyři kámošky s úžasně ulítlými nápady se rozhodne založit vlastní módní časopis, který by konkuroval módnímu superplátku Vaše věc. Šéfredaktorka Vaší věci je něco mezi macechou a vlastní zlou matkou. Je nutné jí zastavit! Při cestě za mediální slávou dorazí pětice kamarádek do Londýna a zcela neuvěřitelně se jim podaří stát se rockovými hvězdami na benefičním koncertu pro postižené části světa. Vše funguje tak, jak by v ideálním světě mělo: nápady padají a jsou briskně realizovány s minimem útrap a hra je dohrána za několik hodin. Postupně se v ní střídá navrhování letáků, výběr toho nejvíc in oblečení a lehké adventurní úkoly v rozlohou omezených lokacích.

Jednotlivé úkoly jsou velmi jednoduché, aby bylo nadějným náctiletým osvětleno, že když se v životě pro něco rozhodnou, celý svět se přetrhne, aby jim pomohl. Je to krásný pocit. Také bych chtěl, aby se mi expedice do Afriky tak nějak sama zaplatila s pomocí chápavých a nadšených sponzorů. Ale ten Level a Hrej.cz ne a ne dát půl miliónu na humanitární pomoc Dobrovskému… hrůza. Ještě, že mě Bratz: Rock Angelz tak krásně pohladila po vlasech. Jednotlivé hrdinky, které jsou samozřejmě vymodelovány podle archetypálních rychlokvaškových ženských kapel, mi nakonec přišly sympatické a sdílel jsem s nimi jejich úspěch. Mezi jednotlivými etapami se promítají podařené krátké animované filmy, jejichž náplň nejspíše vychází ze sociologického průzkumu, tudíž docela funguje, včetně nečekaných střihů, kdy například hlavní hrdinka má pocit, že její život končí a se zaduněním se na hřbitově objeví její náhrobní kámen. Prakticky všechny animace a konverzace jsou ukrutně emocionální – asi je to tak správné. Mě to místy uvádělo do hysterických záchvatů smíchu.

Čtenářky Brava zaplesají

Graficky a hudebně je Bratz: Rock Angelz ťip ťop. Licencované popové písničky zní prakticky neustále, velké oči hrdinek svůdně mrkají, ohromné rtíky se měkce roztahují a celá hra působí vyváženě a profesionálně. Český dabing (pozor! V animacích jsou titulky a anglický originál) je parádní. Jediné negativum, které se dá najít, je nemožnost blbnout v šatníku a vybírat si kostým podle svých představ. V tomto směru Bratz Nagelz klame tělem a neprodlužuje hratelnost o další hodiny, která byste strávily modelingem, holky. Jak ale bylo řečeno: jestli odpovídáte profilu čtenářky Brava budete se zatraceně dobře bavit, a to je jedině dobře. Pozornost herního průmyslu upnutá k nové demografické skupině (to znamená „pro vás“, kočky) se vždy musí hodnotit pozitivně. Koneckonců, ani nás, testosteronové blbečky, to střílení už tak nebere jako kdysi a chceme se podívat, jak to „u vás“ chodí. Třeba na vás po dohrání Bratz: Rock Angelz vytáhneme nové triky. Anebo aspoň porozumíme vlastním dětem, žeano.

Bratz: Rock Angelz

Vlastně ani nevíme, proč Bratz: Rock Angelz na Hrej.cz recenzujeme. Jediné, co můžeme říci je, že jde o zábavu pro specifický okruh hráček. Jestli mezi ně patříte, jděte do toho!

Adekvátní pobavení pro náctileté holčiny se sklony k hlubokým emocím a světoborným plánům.