Bots!! Recenze Bots!!

Bots!!

Luke

Luke

15. 5. 2007 22:47 1
Reklama

Hraní online her se v České republice do příchodu World of Warcraft netěšilo masové oblibě především ze dvou důvodů: jedním byl do nedávna nedostatek stabilního rychlého připojení k síti, druhým pak placení měsíčních poplatků. World of Warcraft sice používá měsíční platební model, ale jeho bezmezná popularita spojená s chytlavou grafickou stránkou a hratelností přesvědčily nejednoho Čecha, že je na čase vstoupit do perzistentního světa. Druhým úspěšným matadorem v české kotlině je Guild Wars, která nabízí bezplatný herní model s nutností zakoupení pouze herního klienta. Třetí skupinou jsou hry založené na mikrotransakcích a na jednu z nich se podíváme pod drobnohledem s otázkou, zda hra, která je v základě naprosto zdarma dosahuje stejných kvalit, jako konkurenční placené tituly. Bots!! pochází ze stáje Acclaim, která mimojiné distribuuje jednoduché a atraktivní online tituly od Davea Perryho (9Dragons, 2Moons). Bots!! na sebe významně upozornila, když nedávno počet zaregistrovaných účtů dosáhl jednoho miliónu. Přestože takové číslo nevypovídá o početnosti stálé herní komunity, ani nedokazuje zisky, jde o solidní počet lidí za necelý půl rok od startu hry.

Hráč má po nainstalování hry na výběr ze tří robotů: univerzálního Rama, válečníka Patche nebo střelce Surge. Všechny tři kategorie jsou v rámci herního příběhu vyslány čistit kyberprostor od virů a musí spojit své síly, aby tažení bylo úspěšné. Jako oponenti stojí počítačem ovládané houfy malých botů a velkých virových bossů. V závislosti na výběru bota lze používat taktické možnosti jednak pro vlastní úspěšné mlácení, a pak pro doplňování schopností ostatních hráčů. Všichni boti se také nakrátko umí transformovat do silnějších strojů, což se vyplatí zejména při finální konfrontaci. Se základní výbavou lze bez problémů penetrovat nováčkovské úrovně a utkat se s prvními nepřáíteli. Hra je rozdělena na arény, do nichž se vstupuje skrz grafické rozhraní a jednotlivé bitvy trvají od tří minut do čtvrt hodiny – výhodný čas pro zaměstnané lidi, kteří nechtějí trávit mnoho hodin plněním jednoho úkolu. Struktura arén vychází ze starých 2D mlátiček/stříleček, kdy bylo nutné prosekat se skrz záplavu nepřátel a finálně zničit šéfíka oblasti. V každé aréně čeká několika zlepšení (život, oživení, energie, atp) a někdy z finálního robota vypadne nová zbraň. To se ovšem stává ojediněle a hra nerozhoduje, kdo cenný předmět získá – kdo ho dříve sebere, ten ho má. Neohrabaní nováčci (ovládání je mapováno pouze na klávesnici!) mají dost problémů i se sbíráním základních zlepšení a není divu, že mnoho z nich se okamžitě uchýlí k nákupu zbraní. Pro nejzákladnější výbavu mohou využít měnu giga, kterou získávají souběžně se zkušenostmi.

Zajímavější je nakupování přes mikrotransakce. Movitý hráč s vlastní kreditní kartou je zvýhodněn nad ostatními. Za deset euro získá 1265 herních kreditů, za sto euro ovšem 14455. Nejlacinější zbraň stojí 70 kreditů, nejdražší 16 000 a mezitím je v nabídce široká paleta karosérií, dalších zbraní, létajících pomocníků a doplňků, takže každý hráč má široké možnosti individualizace svého robota. Bohužel je cena za vybavení omezena časem, zbraň za 150 kreditů tedy můžete používat týden, ovšem tu samou za jeden rok vlastnictví získáte za 650 kreditů. Obecně se však systém mikrotransakcí vyplatí, protože si přesně vybavení vybíráte a dokud jste po prvním týdnu spokojeni, tak stačí jen prodloužit pronájem.

Ačkoliv ze začátku je nutné investovat do hry pár stovek až tisícovek korun, po nakoupení základních upgradeů přichází i na mačo kreditmana nutnost sbírat zkušenostní body pro otevření dalších zbraní a přestoupení do obtížnějších arén. Hra je nadefinována pro casual hráče, tedy pro lidi, kteří si zahrají třeba jednou týdně – podobně, jako by strávili patnáct minut v Diablo. Hra s takovým přístupem počítá a rozděluje se na několik fází, vždy po desítce úrovní. Zaručuje tak, že po startu se dostanete do arény jen se sobě rovnými hráči a nebudete se cítit méněcenní vzhledem k úrovním třicet nebo padesát a posléze plynule přestoupíte na arény pro hráče s úrovněmi 10-20, a tak dále. V průběhu každé desítky se před dosažením předposlední úrovně objeví elitní souboj, který je těžší a poskytuje dvounásobek zkušenostních bodů.

Kooperativní mlácení v arénách doplňuje PvP a týmové kradení základen, případně arény pouze pro jednoho hráče. Do budoucna Acclaim ohlásil implementování leteckých bitev a nového typu hratelné entity – tentokrát jednoho ze tří hlavních virů v síti. Zdá se tedy, že brzy přibudou i arény, v nichž se hráči-boti-zachránci utkají s hráči-škodiči-viry. Jednoduchý základ hratelnosti umožňuje řadu vylepšení, kterých se Bots!! jistě dočká v průběhu tohoto a příštího roku. A jaká je odpověď na úvodní otázku? Bots!! poskytnou rychlou a brutální akční hratelnost na pár desítek minut a nevyžadují, na rozdíl od komplexních MMO typu World of Warcraft nebo Lord of the Rings Online takovou časovou a finanční investici. Což je podle mého dobrá zpráva.

Bots!!
Windows PC

Verdikt

Dobrý úvod do světa online her postavených na mikrotransakcích.

Co se nám líbí a nelíbí?

Rychlé začlenění do komunity a instantní vstup do arén. Krátký, ovšem uspokojující herní zážitek. Desítky kusů vybavení pro individualizaci.
'Kdo dříve přijde, ten dříve mele' systém rozdělování vypadlých bonusů; časově omezené vlastnictví zakoupených zbraní; při plném počtu hráčů grafický chaos na obrazovce; obtěžující ingame reklama v rohu obrazovky.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama