The LEGO Movie Videogame Recenze The LEGO Movie Videogame

The LEGO Movie Videogame

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

22. 2. 2014 23:28 3

Lego hry, které postavily svůj úspěch na parodování slavných filmových značek, se těší velké oblibě již řadu let. Nejnovějšímu přírůstku do série však připadá mírně odlišná role, neboť vzniká jako adaptace vlastního LEGO filmu, který vtrhnul do kin a sklízí jednu pochvalnou recenzi za druhou. To je pro případnou hru pozitivní zjištění z marketingového hlediska, otázkou však zůstává, zda se vývojářům z Traveller's Tales znovu podařilo udržet nastavenou úroveň kvality a The LEGO Movie Videogame budeme moci prohlásit, stejně jako film, za must-have záležitost...

JAKO VEJCE VEJCI

The LEGO Movie Videogame

Píseň Everything is AWESOME uslyšíte během hraní v několika verzích. Zatímco se budete například bít ve westernovém baru, zahraje vám ji místní pinaista na svůj nástroj.

Jestliže máte za úkol parodovat Batmana nebo Pána Prstenů, máte od začátku volnější ruku, než když jste pevně svázáni s motivy vlastní filmové značky, které máte přichystat prakticky „jen“ doplňujícího interaktivního parťáka se stejně zábavným obsahem. Po příběhové stránce se tedy nekoná žádné překvapení a děj pečlivě kopíruje filmový originál. Lord Byznys se snaží celý LEGO svět zničit, rozdělí ho na několik částí a lační po získání Kráglu, supertajné zbrani, která má zabránit přestavování světa jednou pro vždy. Musí však zároveň najít takzvaného Mistra stavitele se schopností měnit kostičky Lega, což dokáže hrdinka Hustěnka i stavař Emmet, který však ke svému snažení potřebuje i plánek. Lord Byznys by v nich možná našel své spojence, ale to by nesměl být Emmet kandidátem číslo jedna na zachránce Lego světa. S Hustěnkou, a tak trochu omylem, tedy zamíří ke slavným Lego postavičkám se snahou přesvědčit je, aby jej následovali v nerovném boji.

Působivé cut-scény, v nichž se pravidelně nacházelo mnoho prostoru pro vtipné hlášky, jsou tentokrát v mnohých případech vystříhány přímo z filmu. Jistě, to nemusí vadit těm, co film dosud neviděli, ale pro ostatní nejspíš nebude opakovaný vtip vtipem. Vedle toho vás pak samozřejmě čekají zábavné momenty přímo během hraní, rozhodně se s nimi ale neroztrhne pytel, jako tomu bylo u minulých Lego her. Zkušeným hráčům by to už mohlo napovědět, že se naopak dočkáme obsahově nabitější a pestřejší náplně z hlediska hratelnosti, odpověď ale zůstává kdesi uprostřed cesty.

VE DVOU SE TO LÉPE TÁHNE

Přestože příběh po celou dobu sleduje stopy stavaře Emmeta, vždy ho bude doprovázet minimálně jedna další ikonická Lego postava, do níž se můžete kdykoliv přepnout. Může jí být například čaroděj Vitruvius (připomíná Gandalfa, ale hlas mu propůjčil Morgan Freeman), již zmiňovaná Hustěnka, Batman a spousty dalších. Známých tváří postupem času přibývá a jako sběratel můžete postavičky dokonce kupovat za nastřádané body. Kooperace klíčových postav je pro průběh hry nevyhnutelná, neboť design úrovní spoléhá na využívání speciálních schopností každé z nich. Hustěnku doceníte ve chvíli, kdy se potřebujete dostat dalekým skokem na plošinu - následně přistaví žebřík ostatním a Emmet může opravit rozbitý stroj potřebný pro další postup vpřed.

Přestože se před vámi neustále objevují pomocné berličky, které vás informují o tom, co máte právě udělat, dokážeme si živě představit, že zejména menší hráči mohou leckdy tápat (a nejen menší, pozn. red.). Dospělí naopak musí přetrpět několik miniher typických pro děti ze školky. Z toho důvodu se cílová skupina definuje trochu těžkopádně, ideálnímu složení před obrazovkou by odpovídal rodič a dítě v kooperaci, ale v kolika případech k této situaci doopravdy dojde? Navíc, a to, bohužel, musíme zdůraznit, nemá hra českou lokalizaci, což je sice v porovnání s předešlými Lego hrami standardem, ale i tak to vnímáme spíše jako podivhudoný krok zpět. A tak, zatímco film se na 99,9 procentech míst v ČR promítá pouze s dabingem, hráči opět ostrouhají.

MÁME RÁDI KOSTIČKY

Kooperace v režimu rozdělené obrazovky se nabízí bohužel jen v lokální podobě, docení ji však beze zbytku všichni. Téměř nepřetržité a vynucené přepínání postav se totiž především ve druhé polovině hry otravně promítá do celkového zážitku a budete nesmírně rádi, když vás od schizofrenního pocitu kdokoliv osvobodí. Metodické postupy se brzy začnou opakovat, a jakmile se změní v rutinu, přestávají být zábavné. Tohle tvrzení by platilo tím spíš, kdybychom se pohybovali ve stále stejném prostředí – to se ale naštěstí neděje.

Rozložení přítomných objektů na jednotlivé kostičky pár údery je projevem střízlivé infantilní radosti.

Je to právě precizní ztvárnění Lego světa, které se významně podepisuje na atraktivnosti celého titulu. Každá příběhová část vás zavede do jiného koutu země. Ať už jste ve městě, na divokém západě či pod vodou, každé prostředí dokáže dostatečně zaujmout natolik, abyste se dále bavili veskrze jednoduchými herními principy a prvky. Technické provedení není samo o sobě grafickým benchmarkem, ale půvabná nenásilná stylizace, v níž Lego stavby tvoří převážnou většinu všeho, to si zkrátka musíte zalíbit. Rozložení přítomných objektů na jednotlivé kostičky pár údery jej pak už jenom projevem střízlivé infantilní radosti.

The LEGO Movie Videogame zůstává stejně hravá jako všechny předešlé Lego tituly. A potřebnou míru hravosti vyžaduje i od vás. Možná vám nenabídne takovou porci humoru, který si pro sebe uzurpoval film, ale bavit se budete i přesto náramně. Především díky opět skvělé prezentaci barvitého Lego světa se vším, co k němu patří.

The LEGO Movie Videogame
Nintendo 3DS 3DS
Wii U Wii U