Wii Sports Recenze Wii Sports

Wii Sports

František Fuka

František Fuka

6. 12. 2006 23:57 2

Wii Sports obsahují pět sportů, hratelných ve dvou až čtyřech hráčích (ve čtyřech z nich vůbec nepotřebujete Nunchuk, stačí vám Wiimote). Grafika je neuvěřitelně primitivní a téměř abstraktní (v některých sportech postavičky ani nemají končetiny). Vždycky ovšem mají hlavy, což je dobře, protože hra plně podporuje Mii Channel a na hřištích tudíž opravdu uvidíte ty postavičky, které jste si v Mii vytvořili. Zvuky a hudba jsou slušné a především nepůsobí rušivě (ani po mnoha hodinách bowlingu jsem neměl potřebu ztlumit doprovodnou hudbu). A teď už ke konkrétním hrám:

Tennis

Musíte vždy hrát čtyřhru, i když hrajete sám nebo s jedním soupeřem. Můžete si pouze vybrat, který hráč (nebo CPU) bude ovládat kterého panáčka. Je také možné, aby jeden člověk ovládal více postaviček, například všechny čtyři! Postavičky běhají po hřišti zcela automaticky. Hráč musí pouze správně zvolit forehand nebo backhand (podle toho, jak se jeho postavička blíží k míči). Směr máchnutí Wiimotem přitom nemá vliv na to, zda odpálený míček poletí doleva nebo doprava - to je určeno okamžikem, kdy do míčku udeříte. Při tenisu nemusíte vlastně mačkat žádná tlačítka (ani při nadhozu) a je okamžitě (skutečně během pár sekund) pochopitelný naprosto pro každého.

Baseball

Asi nejméně podařená hra z Wii Sports. Jeden hráč nadhazuje (nikoliv intuitivně pohybem ruky - typ hodu volí pomocí tlačítek), druhý hráč musí v pravou chvíli správně máchnout pálkou. Chytání míčku a běhání po metách probíhá zcela automaticky. Měl jsem dojem, že když máchnu „pálkou“ maximální silou a rychlostí, nikdy můj míček neletí tak daleko a vysoko jako když úmyslně máchnu trochu pomaleji. Že by to bylo kalibrováno pro malé děti a důchodce?

Bowling

Klasický americký bowling s 10 kuželkami. Před hodem nastavíte jakým směrem přesně chcete k dráze běžet, při samotném hodu ovlivňujete pouze jeho sílu, okamžik hodu a faleš koule (všechno velmi intuitivně). Při hře více hráčů vám stačí (stejně jako u Golfu) jeden Wiimote, který si půjčujete.

Golf

Čtyři hole, tři až devět jamek, přehledná mapa. Můžete si naprázdno trénovat nápřah (přitom na indikátoru vidíte, jak silný úder jste právě provedli), ale míček odpálíte teprve když při mávnutím Wiimotem držíte tlačítko A. Žádné speciality a legrácky jako v Mario Golfu - jde prostě o úplně standardní (zjednodušený) golf.

Boxing

Box se nejvíce z celých Wii Sports podobá skutečné hře pro skutečné hráče a ne jen jednoduché oddechové zábavě pro každého (tato hra také jako jediná z Wii Sports vyžaduje Nunchuk). Můžete v něm nejen naklánět tělo do všech stran, ale také dávat velké množství různých úderů do různých soupeřových orgánů. Všechny údery ovšem nejsou zdokumentovány ve hře ani v papírovém manuálu! Hráč je musí objevit sám od sebe a “náhodnému kolemjdoucímu” se to těžko podaří. Náhodný kolemjdoucí také asi nebude mít z Boxingu příliš příjemný zážitek, protože jde o nejméně intuitivní hru z Wii Sports a pokud oběma rukama divoce mlátíte před sebe, neznamená to zdaleka, že bude totéž dělat vaše herní postavička na obrazovce. Musíte dělat přesně určené pohyby v přesně určený čas, nikoliv co nejrychleji a nejdivočeji. I když se nemačkají žádná tlačítka, pohyby vašeho ovladače jsou jen jakési “signály”, kterými dáváte své postavičce najevo, co by měla udělat, pokud jsou pro to splněny jisté příznivé podmínky.

Training Mode

Tento mód není nějakým jednoduchým tutorialem, ale kupodivu obsahuje několik velmi zábavných variant na základních pět sportů (tři u každého sportu, celkem tedy patnáct). V Bowlingu musíte například shazovat až sto kuželek najednou nebo „obhazovat“ svou koulí překážky na dráze. V Tennisu musíte vracet rychle po sobě jdoucí podání nebo trefovat terče na zdi. V Baseballu musíte odpalovat míček do určených výsečí hřiště a tak dále. Některé z těchto miniher jsou zábavnější (obzvlášť pro jednoho hráče) než základní hry.

Wii Fitness

Posledním herní mód je zvláštní Wii Fitness, ve kterém dostáváte různé úkoly (většinou ty, které znáte z „Training Mode“ a podle jejich splnění je vám vypočítán „Wii věk“ (který má být co nejnižší). Zvláštnost tkví v tom, že Wii Fitness můžete hrát pouze jednou denně a výsledky se vám automaticky zanášejí do grafu, ve kterém si můžete kontrolovat, jak Wii prospívá vašem zdraví.

JIŽ ZÍTRA NA HREJ! WII SPECIÁL: RECENZE, VIDEORECENZE, TÉMATICKÉ ČLÁNKY A MNOHO DALŠÍHO

Wii Sports

Ukázka toho, že Wii se snaží o jinou filosofii a chce být zábavné opravdu pro všechny (dvounohé a neinvalidní) členy rodiny. Pokud vaše návštěva netuší, co je Zelda, bude z Wii Sports nadšená.