Urban Chaos : Riot Response Článek Urban Chaos: Riot Response

Urban Chaos: Riot Response

derSpritz3r

derSpritz3r

1. 4. 2006 22:55 1
Reklama

Syntéza obou těchto protikladných přístupů k životu na ulici v uniformě by měla proběhnout v připravované 3D akční hře z prvního pohledu od Eidosu, která už měla tu „čest“ být dvakrát přejmenována. A tak, ti bystřejší z vás si ji možná pamatují z jiných preview jako Zero Call, či ještě předtím jako Roll Call – můžeme vás ale ujistit, že jde stále otu jednu a samou hru. Naštěstí pro nás, tedy běžné hráče, se nezměnil jen název, ale také hra samotná prochází neustálým vývojem a co by měla nabídnout, se dozvíte níže.

Případ pro zvláštní skupinu

Ne, nebojte se. V Urban Chaos: Riot Response sice budete postaveni do role jednoho z členů speciální policejní jednotky, ale vžít se do role socialistického poručíka Josefa Somra jistě nuceni nebudete. Vaším hrdinou, kterého budete jako loutku vést do různých nebezpečenstev, je Nick Mason, tvrdý chlapík co dřív sloužil u amerických mariňáků (ano, originalita některých tvůrců vskutku nezná mezí). Nyní se stal ale členem T-Zero, což je honosný název pro jednotku rychlého nasazení určenou speciálně na zásahy při velkých nepokojích či proti zvláště nebezpečným skupinám a jedincům. Prostě takový ti týpci co jsou oblečeni komplet do černého, s kuklami či ještě lépe „vaderovskými“ helmami a co můžou parkovat na zákazech stání a invalidech. Taky vás nemusejí nutně zatýkat. Když vás zastřelí, zapíšou vaše jméno jen do jiné kolonky ve formuláři a odepíšou kulku navíc ze skladu arzenálu. Nick je rozhodně jedním z těch, co nejdříve střílejí a až potom se ptají, k čemuž asi ve velkoměstě ne nepodobné New Yorku myšlenkově dospějete velmi rychle. Zvlášť, pokud vaším úkolem je potírat bandy magorů, co si hrají s ohněm apod.

Máte právo držet hubu a krok

Pokud někdo čeká, že UChRR bude nějak navazovat na dřívější tombraiderovský titul od Eidosu Urban Chaos se sličnou policistkou v hlavní roli, ten se šeredně spletl. Z tohoto předchůdce přežilo pouze jméno, jinak jde o naprosto jiné hry. Liší se i svým pojetím, kdy UChRR by měl být daleko přímočařejší a jednodušší, bez zbytečného poskakování po levelu, lezení po lanech odnikud nikam a jiných přežitých metod jak prodlužovat herní dobu. V Riot Response jde především o krystalickou akci a spousty vystřílených kulek. Nick bude mít k výkonu své funkce veřejného orgánu k dispozici sice jen pár zbraní, o to více ale propracovaných a vyvážených. Zatím je ohlášena přítomnost tradiční pistole, taktické brokovnice a útočné pušky. V pozdějších fázích byste měli narazit i na nejpřesvědčivějšího policistova kolegu, kolt Magnum. Tato chladná milenka Drsného Harryho si získala naše srdce už nespočetněkrát a i tentokrát by se měla stát miláčkem davu, díky své jedinečné přesvědčovací síle ráže .357 Parabellum. Vedle těchto kousků budete moci sbírat i všechny zbraně, které za sebou zanechají uprchnuvší, či spíše zneutralizovaní padouši, čímž se vám do rukou dostanou i celkem netradiční sexy zakřivené mačety, připomínající Nepálské Kukri.

Bezpečnost především

Největším tahákem na hráče by měl být policejní štít, jehož zpracování nutně evokuje vzpomínky na Counter-Strike 1.6. Tento prefabrikát z plexiskla je zde naprosto neprůstřelný ani jinak nezničitelný, nenaruší ho ani kyselina ani přímá střela z raketometu a to si už žádá respekt. Navíc ho lze prakticky využívat i v běžném životě, jako např. před ohněm plápolajícím z prasklé trubky, před všemožně unikající párou, padajícími troskami apod. Ale samozřejmě, jak každý správný příslušník SnB a nověji Policie ví, se štítem se dá užít zdaleka nejvíce srandy jen při kontaktu s jinými osobami. Takové vytlačování demonstrantů štítem je už celkem fajn, ale pořádné satisfakce na duchu člověk dosáhne až po pár ranách plexisklem po dredaté kebuli. Všechno má ale samozřejmě svá pro a proti a stejně je to i s tímto štítem – stejně jako v CS 1.6, když se jeho pomocí chráníte, nemůžete žádnými zbraněmi útočit, což je jediná opravdu fér varianta.

Každý polda má kolegu

Při potyčkách s běsnícími násilnými gangy byste toho samozřejmě sami moc nespáchali, takže se můžete těšit i na interakce s jinými NPC postavami, pochopitelně především hasiči, jejichž jak skalpely nabroušené sekery vám otevřou dveře do nejedné místnosti. Dále se setkáte často s lékaři, jejichž pomoc je nutná na všech frontách, včetně té pouliční. A v neposlední řadě si nejvíc ve hře pokecáte se svými kolegy, kteří vám budou pomáhat jak radami, tak i konkrétními činy, a proto byste měli ochraně jejich životů a zdraví dbát zvýšené pozornosti. Předpokladem každé dobré interakce a komunikace je samozřejmě slušná umělá inteligence a z toho co jme mohli vidět, je prozatímním výsledkem rozpačitost. Kolegové policisté se ještě jakž takž dokázali orientovat, ovšem předvedení nepřátelé byli spíše podprůměrného až tupounského rázu. Do finální verze hry je však ještě dost času a dostat AI na přiměřenou úroveň není nic zas až tak složitého.

A jak moc propečený si ho bude pán přát?

Nesmím ale zapomenout na další zábavnou pomůcku vedle již tak slibného „štítku“ – a těmi jsou teasery, neboli elektrické paralyzéry. Obět, do níž se jejich elektrické bodce zakousnou, dokážou zásobovat proudem v míře tak vrchovaté, že si nějaké další zapalování aut ze srandy příště dvakrát rozmyslí. Pokud to ale přeženete a necháte se unést zvráceně překrásnou modravou koronou kolem cíle vašich elektrických choutek, změní se tato rychle v jeden velký plamenný prstenec a dotyčný jedinec velmi rychle zhyne. Používat tento přístroj s mírou pak bude představovat nutnost, jelikož v určitých fázích hry bude nutné zdržet se přímočarého zabíjení svých nepřátel. Často nastanou situace, v nichž lovený je zahnán do kouta a jeho poslední šancí je rukojmí, kterému drží pistoli u hlavy. Vaším úkolem je pak se štítem v ruce se přiblížit natolik, abyste zvládli cíl zneškodnit, ale rukojmí zároveň zůstalo živé. Stejně tak i za to, že určité procento násilníků nepobijete jak zvěř, ale civilizovaně zadržíte, obdržíte na konci levelu metál. A za každých pět metálů se vám vždy zpřístupní nějaký bonus, s nímž si budete moci např. vylepšit zbraně apod. Celkem takovýchto odemykatelných metálů by v Riot Response mělo být na 240.

Již brzy na vašich monitorech

Uvidíme, jaký finální produkt nakonec Eidos pošle do obchodních regálů. Z grafického hlediska neslibuje Riot Response žádné obrazové orgie, ale spíše standardní průměrnou podívanou. Slibuje i hru pro více hráčů a to až do 8 možných. UChRR by se měl objevit na našich PS2 (a též Xboxech) objevit v červnu tohoto roku, tak se nechme překvapit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama