Tomb Raider – série, která definovala akční adventury
i Zdroj: Crystal Dynamics
Tomb Raider Článek Tomb Raider – série, která definovala akční adventury

Tomb Raider – série, která definovala akční adventury | Kapitola 5

Andrej Holátko

Andrej Holátko

Seznam kapitol

1. Zrození Lary Croft a éra Core Design 2. Vrchol slávy a začátek pádu série 3. Crystal Dynamics a hledání nové identity 4. Reboot a proměna Lary 5. Současnost série a nová éra Tomb Raideru

Tomb Raider patří k nejvlivnějším herním sériím historie. Od devadesátkových polygonů až po moderní rebooty prošla Lara Croft dlouhou a často bolestivou cestou.

Reklama

Po uzavření survival trilogie se Tomb Raider na čas odmlčel. Crystal Dynamics ale mezitím připravovalo další krok – takový, který by dokázal navázat na třicetiletou historii série a zároveň otevřel zcela novou kapitolu. A právě nyní je jasné, že Lara Croft se vrací ve velkém stylu.

Série Tomb Raider slaví 30 let a výročí doprovází oznámení hned dvou nových her, které vznikají ve spolupráci Crystal Dynamics a Amazon Game Studios. Tyto projekty mají položit základy nové éry a ukázat, že značka má stále ambice patřit mezi největší akční adventury na trhu. Zároveň byl představen i nový hlas Lary Croft – ikonickou hrdinku nově ztvární Alix Wilton Regan, čímž dochází k další generační obměně série.

Prvním z chystaných titulů je Tomb Raider: Catalyst, který nabídne zcela nový příběh. Svět zde zasáhne katastrofa, jež odkryje dávná tajemství a probudí síly, které měly zůstat pohřbené. Lara se vydává do severní Indie, kde v džunglích, ruinách a horských masivech soupeří s nebezpečnými lovci pokladů o pravdu, která může změnit rovnováhu světa. Vývojáři slibují dosud nejambicióznější průzkum v historii série, výrazně vertikální prostředí a modernější pojetí akrobatického pohybu, které má navázat na dynamiku současných akčních her.

Druhý projekt, Tomb Raider: Legacy of Atlantis, míří opačným směrem. Jde o moderní reimaginaci původního dílu z roku 1996 a vědomý návrat ke kořenům. Lara znovu procestuje lokace jako Peru, Řecko, Egypt či mystický středomořský ostrov a vydá se po stopách artefaktu Scion. Cílem není pouhý remake, ale zachování klasického „tombraiderovského“ pocitu – osamělého průzkumu, hádanek a atmosféry – v současném technickém a herním zpracování, doplněném o nové nápady.

Autoři zdůrazňují, že nejde o jednorázový návrat, ale o začátek nové éry Tomb Raideru. Série se tak poprvé po letech rozkračuje mezi dvě linie – moderní, ambiciózní akční adventuru a nostalgický návrat ke kořenům. Právě tahle kombinace může rozhodnout o tom, zda Lara Croft znovu potvrdí svou pozici jedné z nejdůležitějších postav herní historie.

Po třiceti letech je zřejmé jedno: Tomb Raider se neustále mění, padá a znovu vstává. A Lara Croft je připravená otevřít další kapitolu – silnější, zkušenější a opět v centru pozornosti.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama