Tomb Raider – série, která definovala akční adventury | Kapitola 5
Seznam kapitol
Tomb Raider patří k nejvlivnějším herním sériím historie. Od devadesátkových polygonů až po moderní rebooty prošla Lara Croft dlouhou a často bolestivou cestou.
Po uzavření survival trilogie se Tomb Raider na čas odmlčel. Crystal Dynamics ale mezitím připravovalo další krok – takový, který by dokázal navázat na třicetiletou historii série a zároveň otevřel zcela novou kapitolu. A právě nyní je jasné, že Lara Croft se vrací ve velkém stylu.
Série Tomb Raider slaví 30 let a výročí doprovází oznámení hned dvou nových her, které vznikají ve spolupráci Crystal Dynamics a Amazon Game Studios. Tyto projekty mají položit základy nové éry a ukázat, že značka má stále ambice patřit mezi největší akční adventury na trhu. Zároveň byl představen i nový hlas Lary Croft – ikonickou hrdinku nově ztvární Alix Wilton Regan, čímž dochází k další generační obměně série.
Prvním z chystaných titulů je Tomb Raider: Catalyst, který nabídne zcela nový příběh. Svět zde zasáhne katastrofa, jež odkryje dávná tajemství a probudí síly, které měly zůstat pohřbené. Lara se vydává do severní Indie, kde v džunglích, ruinách a horských masivech soupeří s nebezpečnými lovci pokladů o pravdu, která může změnit rovnováhu světa. Vývojáři slibují dosud nejambicióznější průzkum v historii série, výrazně vertikální prostředí a modernější pojetí akrobatického pohybu, které má navázat na dynamiku současných akčních her.
Lara Croft se vrací ve velkém stylu. Dvojice nových Tomb Raiderů otevírá novou éru série
Lara Croft se vrací silnější, ambicióznější a připravená otevřít další kapitolu své ikonické ságy.
Druhý projekt, Tomb Raider: Legacy of Atlantis, míří opačným směrem. Jde o moderní reimaginaci původního dílu z roku 1996 a vědomý návrat ke kořenům. Lara znovu procestuje lokace jako Peru, Řecko, Egypt či mystický středomořský ostrov a vydá se po stopách artefaktu Scion. Cílem není pouhý remake, ale zachování klasického „tombraiderovského“ pocitu – osamělého průzkumu, hádanek a atmosféry – v současném technickém a herním zpracování, doplněném o nové nápady.
Autoři zdůrazňují, že nejde o jednorázový návrat, ale o začátek nové éry Tomb Raideru. Série se tak poprvé po letech rozkračuje mezi dvě linie – moderní, ambiciózní akční adventuru a nostalgický návrat ke kořenům. Právě tahle kombinace může rozhodnout o tom, zda Lara Croft znovu potvrdí svou pozici jedné z nejdůležitějších postav herní historie.
Po třiceti letech je zřejmé jedno: Tomb Raider se neustále mění, padá a znovu vstává. A Lara Croft je připravená otevřít další kapitolu – silnější, zkušenější a opět v centru pozornosti.