Tom Clancy's Rainbow Six: Critical Hour Článek Tom Clancys's Rainbow Six: Critical Hour

Tom Clancys's Rainbow Six: Critical Hour

Julius Rácz

Julius Rácz

2. 5. 2006 22:57
Reklama

Patříte-li mezi vyznavače takticko-akčních PS2 her, jistě se již nemůžete dočkat blížícího se termínu vydání nového přírůstku do série Rainbow Six, tentokrát s podtitulem Critical Hour. Jak již bylo naznačeno v dříve publikovaných příspěvcích vztahujících se k uvedenému titulu, jedná se takřka o dokonalou komerční záležitost, která hodlá z potenciálu prvotních dílů řady vytěžit vše, co může nynějším hráčům nabídnout. Přesto by však nemělo jít o žádný propadák, což jistě přijmou s povděkem všichni akce dychtiví pařmeni. Ke cti autorů projektu nutno připočíst fakt, že hra nebude pouhým bezduchým remakem dříve vytvořeného díla. Preference inovativního přístupu k řešení bojových situací se projeví zejména upřednostněním taktické složky hry, díky čemuž by měla hrát prim schopnost hráče strategicky myslet a nikoliv jen zručnost v používání různých typů zbraní. K tomu má ostatně napomoci nejen vylepšená AI členů Rainbow týmu, ale zvláště smrtelně nebezpečná bojeschopnost nepřátel.

Návrat ke kořenům

Co se týče singleplayeru, nabídne sedm misí, známých z počátečních dílů Rainbow Six a Rogue Spear, to vše v grafickém pojetí Rainbow Six: Lockdown. Nepochybnou devizou hry, v kontextu s předchozími díly série, by se měla stát stylová hratelnost, která v rámci Rainbow Six titulů téměř vždy dokázala hráče uchvátit natolik, aby si jiných, méně pozitivních aspektů hry vůbec nevšiml. Atmosféra střetů protiteroristického komanda se zákeřnými a zlotřilými oponenty, obvykle věznícími vícero zajatců či rukojmích, je základem, na nějž se nabalují další vylepšující atributy. Boj zblízka, podněcující tvorbu adrenalinu, hodnověrné zpracování interiérů, absence realitu potlačujících herních elementů, jakými jsou například po oblasti roztroušené lékárničky, to vše zprostředkovává ve výsledku pocit reality, jenž se ruku v ruce nese se stále přítomným stínem nebezpečí.

Dvakrát měř, jednou řež!

Obezřetnost bude nutná na každém kroku a v každé vteřině. V návaznosti na návrat k původní koncepci hry, v níž má nezastupitelnou úlohu mimo jiné i plánování akcí týmu, bude příznačnou složkou plnění bojových questů pomalé, postupné „čištění“ lokálních oblastí, při němž se má nepostradatelnou stát důkladná rekognoskace terénu. Teprve po ní může následovat objektivní strategické vyhodnocení situace a konečně i provedení pečlivě připravené akce. Jakákoliv neopatrnost či přehmat se trestá tvrdě a nekompromisně. Špatný průzkum či nevhodný povel v boji snadno zapříčiní smrt některého z parťáků, což je pochopitelně velmi nemilým jevem, vedoucím povětšinou k neúspěšnému zakončení mise. Jasně, že i borci z týmu Rainbow jsou zkušenými bojovníky a neprodají svou kůži zadarmo. Navíc, díky vylepšené umělé inteligenci by se už neměli chovat tak přitrouble, jako tomu bylo v dříve zmíněném Lockdownu, kde jejich pochybné myšlenkové pochody a v návaznosti na ně prováděné akce byly spíše na překážku a odváděly zbytečně pozornost hráče od aktuálně důležitějších věcí. A pozornost hráče bude opravdu zapotřebí, především v krizových situacích či přestřelkách. Zde by totiž snadno mohlo dojít ke zranění civilistů nebo nechtěnému zabití „potřebného“ nepřítele.

Duhová šestka v akci

Ovládání jednotky, jakož i hlavního hrdiny, je rovněž přejato z Lockdownu. Intuitivní používání kurzoru zaobstará díky variabilní funkčnosti hravě vše potřebné, abyste mohli otevírat, resp. odstřelovat dveře, nahlížet do místností či je prozkoumávat pomocí hi-tech vybavení a vůbec, provádět se svými lidmi spoustu jiných akcí. Se svým týmem, v jehož arzenálu lze nalézt řadu nových zbraní, můžete zacházet rozličným způsobem. Můžete určit provedení konkrétní akce, stejně jako nechat se jeho krycí palbou jistit při nebezpečném přechodu oblastí.

Je libo mulťáček?

Pokud jde o multiplayer, lze jej absolvovat až ve čtyřech lokálně na rozdělené obrazovce anebo online společně s dalšími patnácti hráči. Standardní vícehráčské módy, mezi nimiž nechybí z Lockdownu známý P.E.C., jsou doplněny o několik nových, jmenovitě „Free for all“ a „Assassin“. Zajímavým může být především Assassin mód, v němž nepůjde o nic jiného, než o hon na člověka. Zmíněnou „štvanou zvěří“ bude pochopitelně jeden z hry se účastnících hráčů.

Poslední úder

Takže, co říci závěrem? V podstatě to, co bylo řečeno již na počátku. Critical Hour vypadá na jednu stranu jako neplnohodnotné a víceméně komerční obohacení série Rainbow Six, na stranu druhou přináší řadu dříve ceněných herních principů, které se v předchozích částech vytratily. I přes oslňující reklamu se může leckomu, zvláště pak hráčům znalým originálních předloh staronových misí, zdát uvedený remake jako nepříliš povedené nastavování kaše. A nemusí to zachránit ani solidní grafika a ozvučení, ani těch pár uvedených inovací. Dle všeho by tedy mělo jít o průměrnou hru, která se s největší pravděpodobností dočká rozporuplných pocitů především mezi zavilými fandy žánru. Necháme se překvapit?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama