The Walking Dead: Michonne: Episode 2 - Give No Shelter Recenze The Walking Dead: Michonne: Episode 2 - Give No Shelter

The Walking Dead: Michonne: Episode 2 - Give No Shelter

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

7. 4. 2016 09:00 8
Reklama
Reklama

Měsíc utekl jako voda a vývojáři z Telltale se opět přihlásili s pokračováním své už poměrně pěkně rozjeté série The Walking Dead. Pokud jste čirou náhodou zabrousili zničehonic až k této recenzi druhé epizody spin-offu s Michonne v hlavní roli, pak vám dávám neodkladný domácí úkol - zahrajte si první epizodu. Možná se otřu o jeden dva spoilery, tak ať si pak zbytečně nestěžujete, že vám kazím zážitek z už tak krátké hry.

ZNEUŽITÁ HRDINKA

Dobře, beru to jako souhlas a potvrzení, takže můžeme mluvit otevřeně. První epizoda za moc nestála, a i když je hlavní hrdinka zajímavá, vývojáři ji až příliš zneužívají. Nestaví kolem ní nic moc zajímavého a asi už jste sami přišli na to, že s katanou, nebo bez ní, Michonne na to všechno nemůže být sama. Stává se pak, že příběh je předvídatelný, znovu využívá myšlenku, že živí jsou ve skutečnosti mnohem většími bubáky nežli ti mrtví, a ať už se rozhodnete jakkoliv, vždycky se povezete na kolejích, které na pražce natloukli scénáristé. Ano, i ve druhé epizodě.

Základní příběh nás vyvede po stopách Peta z jezerní vesničky paní Normy, čemuž sekundují mrtváci i vedlejší postavy.

Po ne zrovna veselém konci první části dostáváme opět možnost strávit s Michonne pár intimních chvilek, a tím mám samozřejmě na mysli její halucinogenní vzpomínání na to, co se stalo s jejími dvěma dcerkami. Zejména pro fanoušky komiksu pak přichází i vytoužené odhalení jmen – Colette a Elodie – které je součástí určité harmonie a porozumění, v jakém psychickém stavu se Michonne nachází. To je ale až ta druhá, v mých očích o dost zajímavější vrstva příběhu, kterou vývojáři odhalují jen velmi sporadicky a nechávají nás do ní nahlédnout jako odměnu za situace v první vrstvě.

KDE JE PETE?!

Základní příběh nás tedy vyvede po stopách Peta z jezerní vesničky paní Normy, čemuž sekundují mrtváci i vedlejší postavy, jejichž jména nejsou důležitá. Neříkám to z čirého snobství, ale jednoduše proto, že příběhu nijak nepřidávají a až na drobné výjimky s nimi ani nepovedete zajímavé dialogy. Jak už bylo řečeno, aktuální epizoda je opravdu kratičká – dohrajete ji za dobu, po kterou sledujete epizodu seriálu (s přestávkou na doplnění brambůrek), tedy za necelou hodinu a všechno se vám bude zdát zrychlené. Dojde samozřejmě i na "důležitá" rozhodnutí, která by měla formovat zážitek, ale jak v případě Peta, tak Normina bratra nebude hrát vaše volba žádnou roli. Je škoda, že se podobný nešvar objevuje i přes to, že se vývojáři skutečně snaží zlepšit vizuální stránku hry spolu s některými prvky hratelnosti.

Vše je samozřejmě v souladu s akčnější hratelností a nechutnými momenty, kterými Telltale opět nešetří. Znetvořené zombie, fyzická bolest, krev,… Tohle všechno je kořením trojdílného spin-offu a zároveň jedinou zajímavější věcí, díky které zůstanete až do titulků. Quick-time eventy jsou opět na jiné úrovni, nežli tomu bylo v případě předchozích her tohoto studia, a pokud jste už na tyto hry nezanevřeli, jsou příslibem pro třetí sezónu hlavní série The Walking Dead.

NAHORU, DO KOPCE

Snad se ale nebudou inspirovat vývojem charakterů postav, o kterých už byla řeč. Vyjma Sam je totiž skutečně žalostné sledovat, jak se nic neposouvá kupředu a k tomu všemu mám stále silnější pocit, že je to vývojářům vlastně jedno. Sází na to, že hráči vezmou všechno se samolepkou The Walking Dead a nebudou se po ničem pídit. Jenže v tomhle případě už vážně ztrácím dojem, že doopravdy hraji hru a pouze nesleduji něco, co mě - fanouška The Walking Dead - nedokáže zaujmout. Jsou to také značně nelogické momenty, kdy jedna světlice zapálí celou osadu, nebo kdy se chudák s pistolí ani jednou netrefí do postavy, která značně pomalu a rozvážně šplhá po lešení a nemá se tudíž kam uhnout. Berličky pro kulhavé vývojáře, leda tak.

Upoutávky na finální epizodu jsou vždy úplně stejné, čili nás čeká souboj a rychle upečený konec.

Takže – pokud jste si koupili celou sérii dopředu, nezbude vám nic jiného, než si ji zahrát, případně vyzkoušet, co by se stalo, kdybyste nechali Peta jít, případně bráchu hlavní záporňačky ve vzteku sejmuli. Pokud to zkoušet nechcete, potvrdím vám, že se nestane nic – vyzkoušel jsem to za vás. Upoutávky na finální epizodu jsou úplně stejné, čili nás čeká souboj a rychle upečený konec, po kterém se už snad přestanou vývojáři pouštět do zbytečných dobrodružství a naservírují nám něco podle osvědčeného receptu.

The Walking Dead: Michonne: Episode 2 - Give No Shelter
Xbox icon Xbox One
Windows icon PC
PlayStation icon PlayStation 3
iOS icon iOS
Xbox icon Xbox 360
Apple icon Mac
PlayStation icon PlayStation 4

Verdikt

Druhá epizoda krvavého spin-offu The Walking Dead je tu a neskrývá ambice. Bohužel ale jen po technické stránce, zbytek totiž rychle zapomenete...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz