The Walking Dead: 400 Days Recenze The Walking Dead: 400 Days

The Walking Dead: 400 Days

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

5. 7. 2013 22:00 3
Reklama

Je pravda, že namísto označení adventura by se hodilo pro první sezonu herního seriálu The Walking Dead spíše razítko interaktivní film. Nijak jí to ale neubíralo na sugestivnosti a emocích, které jsme prožili s několika přeživšími uprostřed světa, stiženého nemrtvou nákazou. To vše pouze za pomoci chytrých dialogů, uvěřitelných hereckých výkonů a možnosti když už ne reálně, tak alespoň pocitově ovlivnit dění v příštích několika minutách, případně epizodách. Svou roli sehrál jistě i fakt, že jsme si museli na každý další díl, a tím pádem i na částečné rozšmodrchání zápletky, počkat pár týdnů – stejně jako u televizního předobrazu. Nic z toho by ale nefungovalo, kdyby to celé nebyla po čertech dobrá hra. A jelikož je začátek nové seriálové sezony ještě daleko, je nejvyšší čas pomalu začít fanoušky lákat na nové hernívdobrodružství. Hned na začátku je třeba říct, že forma levného DLC s přibližně dvouhodinovou herní dobou se nám zdá jako ideální skloubení citové investice do nového příběhu a udržení kontinuity s předcházející sérií, na kterou pomalu začal sedat prach.

NOVÍ HRDINOVÉ

Ačkoliv strávíte s každou z pěti postav přibližně dvacet minut čistého času, je až neuvěřitelné, jaké si k nim za tu dobu vytvoříte pouto – ke všem. Obzvlášť vzhledem k tomu, jak málo akcí během té doby stihnete vykonat. Ne vždy to bude pozitivní, ale přesně o to lidem v Telltale jde. Nikdo z nich nevyčnívá natolik, aby se automaticky stal oblíbencem všech, ale zároveň je společný standard nastaven tak vysoko, že budete mít regulérní problém je přibližně po dvou hodinách opouštět. Jednoduše se chcete dozvědět, co s nimi bylo dál.

Z výše popsaného už lehce vyplývá, že zde neupotřebíte své pečlivě schraňované pozice z páté epizody první sezony. Namísto toho je vaším úkolem detailně se seznámit s novou várkou hrdinů, určit jejich charaktery a rozhodnout, kdo z nich bude vůdcem smečky. Oproti původním pěti epizodám je to trochu nezvyklý postup. Byť jsme se i tehdy starali o početnou skupinu přeživších, ústřední dvojici Lee a Clementine vždy chvíli trvalo, než jeden či druhý odhalil, co jsou jednotliví členové party zač a zda se vyplatí jim věřit. Každého z pětice (ne)šťastníků dostáváme pod kontrolu v jiné časové fázi zombie nákazy, tudíž i jejich reakce na stejné situace jsou odlišné – pro někoho není problém zabít člověka kvůli zásobám, jiný si zase uchovává morální zásady i přes zuřící apokalypsu. Můžeme vám ale garantovat, že jakmile budete mít celé DLC za sebou, dokážete si je všechny vybavit podle křestního jména.

DÍVEJTE SE KOLEM SEBE

Pět příběhů, které na vás po spuštění tohoto „překlenovacího“ DLC čekají, můžete hrát v libovolném pořadí. Ať už ale začnete kýmkoliv, doporučujeme, abyste si pečlivě všímali detailů. Jejich děje se totiž navzájem proplétají, ačkoliv to zpočátku vypadá, že jde o samostatné postavy, které se poprvé setkají až těsně před závěrečnými titulky. Prvek náhody, spočívající ve vaší počáteční volbě, se poměrně zručně promítá do každého příběhu a jak už je u Telltale zvykem, nejedná se jenom o procházení těch samých lokací – pouze z druhé strany zdi. Zároveň s tím je samozřejmě důležité dávat pozor během dialogů. Herní Walking Dead série si udělala jméno, mimo jiné, na volbách, které vás provázely každým dílem. A i když, jak se nakonec ukázalo, byl jejich výsledek diskutabilní, co se herního prožitku týče, ty reálné emoce, které jste zažívali během ubíhajícího časového limitu pro odpověď na těžkou otázku, vám nikdo nevezme. Ve 400 Days je to řešeno zcela stejně. Výsledek je vždycky totožný – vaše postava vyprávění přežije, ale otázkou je, jak hluboké šrámy ji během přežívání ulpí na duši. V každém z příběhů jste v jeho závěru postaveni před kardinální volbu, která bude zřejmě dále určovat směřování všech postav během další sezony. Příjemné však je, že její výsledek ne vždy úplně záleží na vás a nic zde není černobílé. Samozřejmě, vše je řízeno skripty, a pokud byste se chtěli babrat v detailech, tak si volíte mezi, dejme tomu, třemi konci. Důležité ale je, že se to opět povedlo dovedně zamaskovat za neprostupnou pocitovou hradbu.

AUTOŘI VÁM ROZUMÍ

Z technického hlediska se posun vpřed nekoná. Grafika je opět kreslená, s hrubými černými obrysy, avšak naprosto dostačující pro všechny scény, kde má převládat vizuální dojem. Zpět jsou bohužel i občasné technické nedostatky typu jemného zasekávání při přechodu jednotlivých scén a problikávání posledního framu během nahrávacích obrazovek. Není to TAK strašné, jak to může z textového popisu znít a Walking Dead veteráni na to jistě budou zvyklí, nicméně se jistě vyplatí na to alespoň upozornit. Zvuková stránka opět ční nad valnou většinou současné produkce, ať už co se týče zvukových efektů, nebo dabingových výkonů. Opět se jedná o dokonalý příklad toho, že nejsou třeba hollywoodští herci pro dosažení ultimátního zážitku – stačí dobrý casting a i obyčejný pozdrav vám nažene husí kůži. Kvůli zvukům a grafice si však tohle DLC kupovat nebudete. Vy prostě jenom chcete skvělý herní příběh a Telltale vám v tomto ohledu absolutně rozumí.

The Walking Dead: 400 Days
Windows PC
PlayStation PlayStation 3
Xbox Xbox 360
Apple Mac
PlayStation Vita Vita

Verdikt

Pokud máte za sebou celou první sérii, velmi pravděpodobně vám v koupi tohoto DLC nic nezabrání. Jestli se ale rozmýšlíte, zda si ho zahrát teď, nebo až před startem další sezony, jděte do toho hned. Ten zážitek za to stojí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama