The Movies: Stunts & Effects Recenze The Movies: Stunts & Effects

The Movies: Stunts & Effects

Luke

Luke

14. 6. 2006 22:41
Reklama

The Movies chtěla být fenoménem, podobně jako jiné hry studia Lionhead a předtím Bullfrog. Peter Molyneux před námi rozprostřel další ze svých úžasných vizí, v níž se hráč měl na jednu stranu starat o chod filmového studia na hranici managementu a The Sims a na druhou stranu měl takřka neomezené možnosti v natáčení vlastních filmů. Stavba filmového studia a jeho udržování ve spojení s intimním režírováním / kulisařením / kamerou a dalšími zněla jako úchvatně přitažlivý koncept. Není divu, že všichni amatérští a latentní tvůrci machinim se radovali. Hra měla oslovit takové lidi, kteří namísto hraní preferují hraní si s něčím – a takové produkty jsou obvykle vydávány samostatně, ne v balíku se standardní hrou. Interaktivita s herním světem zkrátka měla být základem. Po vydání bylo zjištěno, že ambiciózní námět se po několika hodinách hraní rozpadá a hraní je více galejemi než zábavou. Proto první datadisk obsahuje kaskadéry a speciální efekty, což by mělo nudu okořenit adrenalinovou akcí.

Výroba béčkových trháků

V první řadě se dostáváme k novým budovám a balíkům nových kulis. Na své si přijdou milovníci katastrofických sci-fi filmů a vůbec fantastické kinematografie, protože je jim nabídnuta práce před modrým a zeleným plátnem a samozřejmě miniaturní kulisy postapokalyptických měst, na které třeba útočí ufoni. Konečně můžete v plné míře využít své neradostné vize o blízkých setkáních třetího druhu, ovšem soudě podle nabízeného obsahu vycházeli vývojáři ze známých žánrových snímků a tím pádem vám nepřímo vnucují vyrábět další Dny nezávislosti. Škoda, že fantazie nemá větší prostor, ovšem i tak vznikají podivuhodné béčkové snímky (o áčkové kvalitě v produkci umělé inteligence The Movies se nikdy nedalo mluvit). Výroba pořádného spektáklu se protáhne klidně na rok, a tak je nutné mezitím natáčet rychlokvašky na menších setech a udržovat příjem studia. V tomto směru hra nevymítila kritizovaný nedostatek pracovních sil: stále nemáte dost lidí na paralelní natáčení několika filmů, a tak musíte pracovníky různě přesouvat podle toho, kde jsou zrovna nejvíce zapotřebí.

Co všechno vydrží kaskadér?

Zásadní lidským přídavkem jsou kaskadéři, tedy stuntmeni. Chováte se k nim stejně jako k hercům, jen je posíláte na nebezpečné scény, které mohou obsahovat všechno od padání ze střechy až po srážku dvou aut. S tím, jak se kaskadéři vylepšují ve své profesi, si mohou dovolit na nebezpečnější kousky, u nichž je větší pravděpodobnost, že se zraní. Chybami se člověk učí, že. A zrovna u kaskadérů znamená každá chyba poučení v nemocnici, což je nová budova, kterou musíte do svého již notně zastavěného studia instalovat. Pro kaskadérské filmy vznikla i nové scénáristická pozice – jen scénárista s thrillerem a adrenalinem v malíku může napsat pořádný dech beroucí kaskadérský snímek. Osobně v datadisku preferuji právě kaskadéry, protože s nimi je větší zábava než s modrým plátnem: dá se testovat, co ještě kaskadér vydrží a co ne. A to je docela vtipné, zvlášť, když se při skoku ze střechy špatně trefí do žíněnky, rozmlátí na maděru a musí do nemocnice, kde během chvíle vypadá jako sádrová socha. O tom ale virtuální diváci neví, protože kaskadér dopadl mimo záběr. Haha!

Je to lepší, ale stále to není ono

Editor filmů byl optimalizován podle požadavků hráčů. Nejzásadnější změnou je začlenění téměř volné kamery, díky které můžete konečně na scénu najíždět podle vlastních preferencí (podle bodů pro začátek a konec pohybu) nebo si vybírat vlastní neobvyklé úhly. Právě nemožnost zásadně modifikovat kamerové nájezdy patřila k nejvíc kritizovaných částem The Movies. Individuálním nastavením kamery samozřejmě získáváte větší příležitosti k záběrům všech automobilových nehod, kaskadérských exhibic a tak podobně.

Stunts & Effects jsou jednoznačně posunem k lepšímu. Celý datadisk bezproblémově ladí k předešlému obsahu, až se nabízí otázka: proč nebyly triky a kaskadéření začleněny do hlavní hry? Politika Lionhead mi naprosto uniká: zdá se, že teprve dodatečně vylepšuje hru tak, aby vypadala k světu. Kolik takových vylepšení za přibližně tisíc korun ještě bude, aby se dalo říci, že The Movies splňují vizi Petera Molyneuxe?

The Movies: Stunts & Effects
Windows PC

Verdikt

Jednoznačná povinnost pro fanoušky The Movies nebo pro ty, kteří hře nevěří. Ostatním mohou být efekty a kaskadéři ukradení.

Co se nám líbí a nelíbí?

Efekty a kaskadéři přidávají The Movies adrenalinovou šťávu, jako chce každý začínající béčkový filmař!
Stále stejně stupidní nedostatek pracovníků na natáčení filmů a i přes novinky ve hře po čase nepříliš kvalitní zábava.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama