Lord of the Rings: War in the North Článek The Lord of the Rings: War in the North

The Lord of the Rings: War in the North

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

17. 8. 2011 22:00 4
Reklama

Bitvu o bránu pevnosti přerušil táhlý zvuk válečného rohu. V tu chvíli, jako by se všechno zastavilo. Z vrcholku hradeb se na nás snesla sprška štěrku a kamení, to když železná vrata obléhací věže dopadla na kámen. Orci jsou tu a s nimi jejich nezaměnitelný puch. Času je málo a pokud tahle pevnost padne, bude se severem Středozemě amen. „Khazâd ai-menu,“ zakřičel trpaslík, ohnal se svojí sekerou a čistým řezem oddělil orkovi nohu od těla. Druhý přišel o život díky Eradanově přesné střele přímo doprostřed pokřivené lebky a osud dalšího byl zpečetěn ještě dřív, než si stačil uvědomit, že ho zasáhlo kouzlo elfky Andriel. Jednoduše řečeno, na GamesComu jsme viděli hru LOTR: War in the North, zahráli jsme si ji a dojmy jsou pozitivní!

Úsvit na severu?!

Vypadá to, vypadá, že se po dlouhé době dočkáme kvalitní hry z prostředí Pána prstenů. Vývojáři ze studia Snowblind mají k ruce jak práva na filmové reálie, tak na události z knižní předlohy a v jedné hře se je rozhodli využít společně. Co to znamená? Ale to už přeci víte, ve War in the North se budete se skupinou tří udatných bojovníků proplétat severem Středozemně v době, kdy Sauron sílí a Frodo je na své cestě do Mordoru. Válka o Prsten totiž nebyla jen příběhem Společenstva, dotkla se všech ve Středozemi a právě vedlejší příběhovou linku budete v tomto titulu sledovat.

Pokud jste měli obavy, že WitN bude jen další bezduchou rubačkou, která se snaží z lidí díky licenci vyždímat první, poslední, jste na omylu. Jak jsme sami zjistili, soubojový systém je propracovaný, hlavně díky postupnému vylepšování schopností, a co je vůbec nejdůležitější, v boji budete muset taktizovat. Někomu to sice vonět nemusí, ale her, které vedou hráče za ruku a nenechají ho ve štychu, si užíváme dost a dost a WitN je proto vítanou změnou zaběhnutého trendu. Ať už to zní lascivně, dostali jsme možnost osahat si trpaslíka a po slabé půlhodince hraní musíme uznat, že má hraní za malého válečníka něco do sebe.

Ne všichni musí být Gimli

Pokud se budeme soustředit pouze na samotnou hratelnost, soubojový systém je vystavěn na klasickém modelu komb, ve kterých se střídá několik druhů útoku. Ať už jde o klasický výpad sekerou, rychlejší, omračovací pohyb, anebo střelba z kuše, vše se velmi dobře ovládá a působí dotaženým dojmem. Boji, který bude sice nejdůležitější, ale ani zdaleka jedinou podstatnou součástí hry, sekunduje také pěkné grafické zpracování. Zprvu jsme ani nechtěli věřit, že je hra skutečně prezentována na Xboxu, ale zástupce Snowblind nás v tom utvrdil a postupně na povrch vybublaly některé kompromisy. V celkovém ohledu je ale zpracování WitN nadprůměrné a potěší i drobnými detaily jako je postupné špinění výstroje od krve, nebo plynule navazující animace pohybů.

V rámci hratelné ukázky jsme byli svědky několika předělů, které jsou jednak efektní a jednak mění celkovou hratelnost. Efektní proto, že jsou cut-scény zrežírovány a zpracovány tak, aby působily jako Jacksonův filmový opus. Hratelnost je pak měněna tím, jaký nepřítel se objeví na scéně. V úvodu popisovaný útok přes hradby prověří vaší schopnost rychle se zorientovat a nenechat se zahnat do kouta. Když už přeci, k dispozici jsou balisty, kterými můžete smést hned několik orků najednou. Tedy, pokud se trefíte. V momentě, kdy se ale zdárně vypořádáte s přesilou skákající přes hradby, bránu prolomí trolové a vy musíte nasadit ještě defenzivnější režim. Chce to totiž naplno využít kooperace všech tří postav a užít si společné vítězství.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama