The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar Článek The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Jan Horčík

Jan Horčík

2. 3. 2006 23:44 1
Reklama

Turbine se v průběhu let stali jednou z nejlépe zavedených firem v oblasti masivně multiplayerových online her. Jejich Asheron's Call zaznamenal obrovský úspěch, kterým se ale vývojáři nakrátko nechutně přejedli. Nejprve se rozhodli, že všechny své budoucí online tituly si budou vydávat sami. Odvážné, nicméně teoreticky možné. Pak odkoupili práva na AC od Microsoftu, zkoušeli otevřít nové studio v Santa Monice, dokonce se s Vivendi dohodli, že si i online verzi Pána Prstenů vydají úplně sami. Jenže nakonec je všechno úplně jinak. Nové studio bylo zase rychle uzavřeno, z online Pána Prstenů, původně pojmenovaného Middle-Earth Online, se stal The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar a Turbine jej vydá společně s Midway.

Širé lány Středozemě

Nikdo předtím ještě Středozemi do podoby masivně multiplayerové hry nepřepracoval. Turbine mají samozřejmě oficiální knižní licenci a svého úkolu si podle všeho hodně váží. Svědčí o tom i několik odkladů. Vědí, že kdyby cokoliv nedotáhli nebo dokonce pokazili, fanoušci by je ukamenovali a oni sami by nejspíš přišli na dlažbu. Nedávný velmi úspěšný betatest jejich dalšího projektu Dungeons & Dragons ukázal, že Turbine vědí, jak si s moderním MMORPG poradit. A to dokonce i v tak ostré konkurenci, jakou je WoW nebo hry od NCSoftu.

V Shadows of Angmar se podíváme do většiny Středozemě. Dobrodružství začne v Kraji a postupně doputujete třeba do Roklinky, Lórienu či Angmaru, černokněžnické říše severu. Turbine hojně využívají instance a umějí to, což prokázali už v Dungeons & Dragon Online. Instance jsou speciální lokace, které se pro každou skupinku hráčů generují samostatně. Nehrozí tak, že by se v nějakém místě s "oblíbenou" potvorou nakupily tisíce hráčů a server se zahltil, případně kleknul.

LOTR Online obsahuje ale ještě další vrstvu instancí. Jedná se o události podstatně ovlivňující svět kolem hráče. Jeffrey Steefel, jeden z vývojářů, to v nedávném rozhovoru na serveru MMORPG.com vysvětlil následovně: "První část hry je instance určená pouze začátečníkům. Potom co se prokoušou úvodní částí příběhu, zjistí, že městečko Archet má být napadeno bandity. Tato událost spustí soukromou instanci, ve kterém si hráč a jeho spolubojovníci prožijí samotný útok. Jakmile útok vítězně skončí, bude skupinka přenesena do "skutečné" herního světa, persistentního universa společného pro všechny hráče. Pokud se však vrátí do Archetu, zjistí že lehl popelem." Celý systém instancí je velmi komplikovaný, ale činí svět mnohem uvěřitelnějším. Přestože vývojáři využívají instance v důležitých částech příběhu, většina světa přesto zůstává klasicky persistentní.

Společenství prstenu

Stejně jako jsou kniha i film založen na skupinovém putování, bude i v LOTR Online kladen velký důraz na vytváření skupinek, kterým se tady říká "společenství" neboli "fellowship". Hrát jako vlk samotář samozřejmě půjde taky, ale společenství přeci jen získají některé výhody a privilegia. Minimálně pro ně bude mnohem snazší vstup do instancí a získají zkušenosti a skilly o něco rychleji, než kdyby se hráči potulovali širým světem sami.

Příběh začne někdy v době, kdy Frodo opouští Kraj. Během hraní často potkáte postavičky z původního Společenství, ale i další důležité postavy z knih. Někdy se dokonce budete spolupodílet na událostech zmíněných v původním příběhu. Cílem vývojářů není, aby si hráč prožil svou vlastní cestu za zničením Prstenu, ale aby se mohl stát unikátním hrdinou ve světe J.R.R. Tolkiena. Neprůhlednou oponou tajemství dosud zůstává opředeno PvP, tedy vzájemné hráčské souboje. Na ty vývojáři prý nekladou až takový důraz, nicméně ve hře budou zahrnuty a údajně se máme těšit na zajímavé překvapení. Hlavní důraz je tedy kladen na souboje hráč versus monstra. Boj je velmi interaktivní, hodně založený na skillech a schopnostech hráče využít všech možností své postavy. Smrt je řešena poměrně standardně, tj. probuzením na nějakém vzdáleném místě. O postizích se zatím stále ještě diskutuje.

Rasy a třídy

Ze začátku hry si budete moct vybrat mezi lidmi, elfy, trpaslíky a hobity. Každá rasa začíná v jiném městě. Vývojáři se rozhodli nezahrnout hned od začátku stranu Zla, nicméně je možné, že se jí dočkáme v budoucích datadiscích. Ty jsou už dnes předem jisté, o jednom z nich se mluví jako o "rohanském", pravděpodobně tedy přidá jako jednu z možných herních tříd rohanské jezdce. S nimi souvisí i možnost jezdit na koních a jiných potvorách, která se má objevit taktéž právě až v tomto datadisku. Z počátku budou k dispozici následující třídy: Champion, Captain, Minstrel, Hunter, Burglar, Lore-master.

Hra je stále ještě ve vývoji, spuštění beta-testu se očekává v průběhu tohoto roku a uvedení ostré verze pak zřejmě někdy na počátku roku příštího. Svůj vliv bude mít na celou věc jistě i potenciální úspěch či neúspěch Dungeon & Dragons Online, kteří právě odstartovali v Americe a do Evropy se přihrnou co nevidět. Čeká World of Wacraft hromadný úbytek hráčů?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama