tales-of-the-tempest
Tales of the Tempest Článek Tales of the Tempest

Tales of the Tempest

Jan Horčík

Jan Horčík

4. 1. 2006 23:50
Reklama

Dříve než se ponoříme do informací ohledně nového pokračování pro handheld, podívejme se krátce do historie série. Namco přišlo s touto RPG ságou už v roce 1995, byly to Tales of Phantasia tenkrát ještě pro SNES. Jen díky hrstce fandů byla hra přeložena do angličtiny. Brzy poté se objevila předělávka Tales of Destiny pro Playstation (1997), o rok později Tales of Eternia a v roce 2002 to byly Tales of Destiny 2 pro PS2. Od té doby vypouští Namco nový díl alespoň jednou ročně, jen v tomto roce to byly Tales of Legendia a Tales of the Abyss, oboje pro PS2. Bohužel pro hráče odkudkoliv jinud než z Japonska, Namco příliš nemá ochotu lokalizovat sérii od angličtiny, a tak se oficiálního vydání anglických verzí dočkalo jen několik dílů. Doufejme, že to bude i případ Tales of the Tempest. Zatímco poslední dva roky se pro sérii nesly ve znamení značky Sony - dvě hry vyšly pro PS2 a jedna pro PSP, rok 2006 má patřit také Nintendu.

Bylo nebylo...

Příběh Tales of the Tempest začíná v malé vesničce na pokraji země zvané Alewallah. Tam žije patnáctiletý Caius Qualls a jeho nevlastní otec. Jednoho dne napadne vesnici obrovský netvor zvaný "Spot". Caius se mu spolu s otcem postaví. Jenže během souboje je Caiusův nevlastní otec označen za příslušníka rasy netvorů Ricantz, a tak spolu s Caiusem a jeho přítelem z dětství Rubianem z vesnice uprchnou. Církevní hlídky jsou jim v patách, proto se nevlastní otec rozhodne posloužit jako návnada, aby zachránil oba malé chlapce. Když se skupina rozdělí, Caius se rozhodne vydat se rozlousknout tajemství svého původu a zjistit, kdo jsou jeho skuteční rodiče. Příběh je to věru zajímavý, je vidět, že Japonci prostě svá RPGčka umějí podložit tou správně chytlavou a často dojímavou zápletkou.

Ukaž co umíš, DS!

Podobně jako další chystaný hit pro Nintendo DS, remake Final Fantasy III, bude i Tales of the Tempest plně využívat schopností tohoto jedinečného přístroje. Především možnosti vykreslování 3D grafiky, kdy herní mapa a města budou zpracována plně ve 3D. Samozřejmostí je i využití ukazovátka, dotykové obrazovky a obou displejů. Zatímco na horním uvidíte hlavní herní obrazovku, spodní bude zobrazovat například seznam předmětů, informace o skillech, a další užitečné informace. Systém bojů, který od prvního dílu prošel mnoha vylepšeními, ale v základu zůstal stejný, a kterým tato série jednoznačně vyniká, zůstane zachován klasicky ve 2D. Tzv. "Linear Motion Battle System" (LMBS) na první pohled připomíná klasické konzolové bojovky kdy je pro boj vyhrazena speciální obrazovka, ve které můžete ovládat právě jednu postavu. Kolují také spekulace o tom, že Namco nějakým způsobem využije možností wi-fi připojení DS, zřejmě pro kooperativní mód. Zatím ale není jasné, zda půjde o připojení ke globální síti Nintenda, anebo jen vzájemné propojení několika přístrojů v rámci jednoho místa.

Návrat ke kořenům

Zpracování všech postaviček v Tales of the Tempest dostal na starosti Mutsumi Inomata, veterán série, který předtím pracoval na Tales of Rebirth, Eternia či Destiny. Můžeme se tak těšit na mix starého s novým, kdy Nintendo DS nabídne mnoho nových možností u časem prověřeného herního systému. Jen je otázka, zda se titul někdy vůbec dostane do západní Evropy nebo USA. Prozatím bylo totiž potvrzeno pouze vydání v Japonsku, a to na rok 2006.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama