Stranger Článek Stranger - netradiční mix

Stranger - netradiční mix

Jan Horčík

Jan Horčík

27. 8. 2006 22:27 2
Reklama

Hned v úvodu nás však překvapila hardwarová náročnost demoverze. Pravda, Stranger vypadá graficky hodně dobře, ale na starších konfiguracích typu Athlon XP s 512 MB RAM se jen stěží hýbe. Samotní vývojáři přitom doporučují procesor na 2,2 GHz, 512 MB RAM a 128 MB grafickou kartu. Největší roli však v tomto případě nejspíš hraje právě RAM, s jedním gigabajtem už byste se hrou neměli mít problémy ani na slabších konfiguracích.

Strategie a RPG trochu jinak

Demo obsahuje dva hratelné levely. Úvodní animačka vám krátce a poněkud nesrozumitelně vysvětlí proč jste tam, kde jste - totiž na neznámém místě z neznámého důvodu. Odpovědi na všechny tyto otázky musíte teprve najít. V roli hlavního hrdiny Steigara, mistra střelných zbraní, se ocitáte uprostřed řeky, která odděluje několik ostrovů. Mapa na první pohled připomíná bojiště nějaké strategie, stejně jako ovládací rozhraní. To se skládá ze dvou minimap, boxu s příkazy a několika dalších ovládacích prvků. Na první pohled to nevypadá zvlášť přehledně, ale brzy zjistíte, že ovládání je snadné a intuitivní. Stranger je totiž v prvé řadě realtime strategií a tomu také ovládání odpovídá.

Hra vás při každém vhodném okamžiku častuje krátkými textovými zprávami, které vám vysvětlí co vlastně máte dělat. V demu je například nutné pomoci místním vesničanům zabít zlého kouzelníka Divizariuse sídlícího na nedalekém hřbitově, díky čemuž se vám otevře cesta dál do podzemí. Zabít jej samozřejmě nebude jednoduché, protože má kolem sebe celou bandu strážců, nejrůznějších slizkých potvor, které vás k němu jen tak nepustí.

Magie, dovednosti a statistiky

Sám hlavní hrdina Steigar disponuje kuší, ale může ovládat i jiné zbraně. Je velice dobrý v boji na dálku, ale také v některých druzích magie. Každý hlavní hrdina (později ve hře přibudou bijci Kagar a Mordlok) má vlastní statistiky tak, jak to známe z akčních RPG. Pravidelně dostává také příděl tzv. "feats", bodů, které může investovat do nových schopností. S každým nabitým levelem se navíc zlepšují vlastnosti postavy. Ve hře funguje zajímavý systém surovin. Z každého zabitého protivníka vypadne určité množství cenných kamenů. Tyto kameny jsou různé barvy (červené, zelené, modré, černé) a lze je přidělovat jednotlivým postavám ve skupině. Oni z nich pak čerpají svou magickou sílu, například díky nim vytvoří magickou auru, která je ochrání před určitými druhy magie.

Síla diplomacie

Ve Strangerovi funguje velice silný systém diplomacie a vzájemných vztahů hlavního hrdiny a jednotlivých skupin na herní mapě. V demoverzi se na severním a jižním ostrově nacházejí dvě vesnice jejichž obyvatelé se navzájem chodí pravidelně vybíjet. Obyvatelé severní vesnice navíc pravidelně vyrážejí na hřbitov, kde se sami pokoušejí zbavit se otravného mága. Diplomatické okénko vám přehledně zobrazí aktuální stav diplomatických vztahů mezi jednotlivými skupinami.

Hlavní hrdina získává nové vojáky do své skupiny jinak, než je to běžné v ostatních realtime strategiích nebo RPG. Musí si je totiž najímat právě za cenné kameny, které vypadávají z protivníků. Jenže na začátku mise žádné cenné kameny nemá a ani není natolik silný, aby se mohl sám postavit přesile protivníků. Proto je musí nalákat blízko jedné z vesnic, kde se do nich pustí společně s vesničany. Ti nechávají cenné kameny ležet ladem a vy si je můžete sesbírat a následně si za ně několik obyvatel vesnice najmout. Sbírání cenných kamenů funguje většinou automaticky, stačí, aby se hrdina přiblížil k hromádce. Každý level ve Strangerovi má nadzemní a jednu nebo několik podzemních částí. Zatímco boj na povrchu se spíše podobá realtime strategii, kdy se vaše skupina může rozestoupit a bojovat velmi otevřeně, boj ve stísněném podzemí je naopak spíše RPGčkový, kdy musíte taktizovat a přemisťovat své jednotky jednu po druhé.

Ani ryba, ani rak

Celkově jsou dojmy ze Strangera zatím rozporuplné - jedná se o originální mix strategie a RPGčka s kupodivu velmi jednoduchým ovládáním a zajímavým systémem diplomacie. Dvě ukázkové mise v demu ale nenabídly vyloženě zajímavou hratelnost, v některých místech spíše až přehnanou obtížnost a zbytečně zdlouhavou "práci" s protivníky. Ani příběh zatím nevypadá na nějaký velký trhák, což je v případě mixu RPG/strategie závažný nedostatek. Na druhou stranu, vydání hry je vzdálené ještě několik měsíců, a tak se do té doby může leccos změnit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama