Splinter Cell: Conviction Článek Splinter Cell: Conviction

Splinter Cell: Conviction

taltos

taltos

26. 6. 2007 22:00 12
Reklama
Reklama

První Splinter Cell přišel s ohromující grafikou, hrou světla a stínu a vyšperkovaným plánováním nepředstavitelných špiónských akcí za pomoci hi-tech hračiček. Pandora Tomorrow zase o poznání vylepšila příběh, schopnosti hlavního hrdiny a především ukázala jeden z nejpovedenějších designů misí v celé herní historii. Vzpomínáte ještě na misi v jedoucím vlaku? Největší novinkou Chaos Theory byl bezesporu již řádně promakaný multiplayer, ve kterém proti sobě nastoupili špióni proti žoldákům. Čtvrtý díl, Double Agent, přinesl velké zvraty v příběhu, nové mise ve dne a především hru na dvojitého agenta, kdy se rozhodujete, jakou stranu si zvolíte. Jaké trumfy vytáhnou autoři v dalším pokračování?

Mince se otáčí

Splinter Cell: Conviction
Sam Fisher odpočívá na zasloužené dovolené po těžkém úkolu dvojitého agenta. Po dvou měsících je ale povolán zpět do služby pro organizaci Third Echelon a nestíhá se divit, co vše se zde změnilo. Staří parťáci se k hlavnímu hrdinovi otáčí zády a všichni ze společnosti se chovají divně. To vyvrcholí po několika splněných úkolech, kdy se Sam stává lovnou zvěří. Bere tedy nohy na ramena a postupně se snaží tuto hádanku rozluštit. Proč se stal natolik nepohodlným, aby ho samotní zaměstnavatelé poslali pod drn? Kdo za celým spiknutím stojí? To jsou otázky, které vás budou po celou dobu hraní provázet a které budete za pomoci různých informací z počítačů a od spřátelených osob řešit. Cesta to ale rozhodně nebude lehká.

Naprostá změna agenta je evidentní. Již nemá k dispozici celé kanceláře a spolupracovníky, kteří mu naplánují misi, připraví potřebné technologie a jeho úkol omezí na striktní dodržení instrukcí. Kdo se v Conviction bude přesně držet plánu, nemá šanci uspět. Žádný plán totiž předem dán nebude a děj se v každém úkolu bude vyvíjet podle vašich kroků. Rychlá reakce, improvizace a dokonalé umění splynout s davem budou vašimi největšími zbraněmi. Na moderní technologie můžete zapomenout a zbraně získáte jen málokdy od zneškodněných nepřátel. Kdo tedy čekal zběsilé přestřelky na život a na smrt, může jít o dům dál. Co nám zbylo z takto, na první pohled, velmi ořezaného speciálního agenta? Divili byste se, ale je toho více než dost.

Lidskost vyhrává

Sam Fisher již není jen strojem na zabíjení, který vodíte po spletitých mapách. Nyní je to osobnost, jež má své vnitřní pocity, zažívá zklamání ze společnosti, zlobu vůči vedení tohoto spiknutí, ale i strach z protivníků a všudypřítomného nebezpečí. Jeho lidskost se projevuje i na zevnějšku, který nyní obohatilo husté strniště vousů a podstatně delší vlasy. Podstatným krokem vpřed bude také fakt, že pokud v misi šlápnete trochu vedle a nějaká akce se vám nepovede, mise automaticky nekončí, ale pouze se dostává do jiné fáze. Pokud se vám vzniklý chaos povede zase uklidnit, můžete vesele pokračovat v úkolu a není třeba restartovat. Body pro reálnost.

Dav - zbraň větší než deset moderních technologií

Splinter Cell: Conviction
Většina misí se bude odehrávat za dne, což je samo o sobě krokem do neznáma. V Double Agent se sice denní mise objevily, ale jen velmi střídmě a navíc bez okolních civilistů. Nyní se karta zcela obrací a právě mnoho lidí vám bude dělat nejlépe na duši, protože tak se nejlépe schováte před organizací, toužící po vaší smrti. Budete se tedy muset soustředit na primární úkol (např. smazat videozáznam z parku, stáhnout důležitá data v kancelářích apod.) a přitom si budete muset dávat dobrý pozor na okolní strážce, policisty nebo jiné agenty. Jakmile se vám někdo z protivníků dostane do cesty, máte hned několik možností. Můžete se pokusit splynout s davem, začít utíkat, vyvolat chaos a ukrýt se, anebo se v klidu posadit na lavičku a tím zamezit jakémukoliv podezření. Ve hře je pro tento účel přítomen tzv. Lightmeter, který nyní neukazuje poměr světla a stínu v místě, kde se nacházíte, ale detekuje míru podezření okolních osob.

Conviction ale samozřejmě nebude jen o hraní na schovávanou, přestože i to by se díky interakci davu stalo slušnou zábavou. Každý člověk v proudu lidí má svou vlastní inteligenci, podle níž vyhodnocuje určité okamžiky. Pokud tedy vrazíte zezadu do slečny a jí spadne na zem notebook, zcela jistě se dočkáte nějaké odezvy, které můžete využít. Pokud však akci neprovedete správně nebo v pravý okamžik, můžete na sebe pouze upoutat pozornost policejních složek. Načasování a přesnost tedy bude hrát roli i v tomto díle.

Z našeho hrdiny, jako jednoho z nejlepších špiónů se samozřejmě ze dne na den nestal „obyčejný smrtelník“. Pohyby, jako přitisknutí ke stěně, efektní proskočení oknem nebo lezení na vysoké stěny Samovi v repertoáru zůstaly a ještě o něco lépe umí ovládat bojové umění. Místo různých ultra-infra-fialovo-červených pohledů, nastavitelných v minulosti na vašich brýlích vám k dispozici bude jakýsi „šestý smysl“ vašeho hrdiny. Tzv. „focus vision“ vám umožní dobře se zorientovat v hustém davu. Nepřátelé, Sam a důležité budovy spojené s misí se vám zvýrazní a okolní svět padne do mírně šedivého odstínu. Jestli bude tento pohled limitován časem zatím autoři neprozradili, ale klidně bychom si vsadili, že ano.

Židličkou přes hlavu

Velkou zbraní autorů v pátém díle Splinter Cell, bude naprosto pohyblivé prostředí. Neměl by tedy problém vzít do ruky jakýkoliv kus nábytku a rozrazit jím někomu hlavu. Povaluje se na zemi kšiltovka? Nasaďte si ji, čímž o něco snížíte ukazatel podezření. Stůl se zase dá použít jako kryt a pokud z něj urazíte nohu, máte ideální zbraň pro nečekaný výpad. Sam se prostě bez střelných zbraní také obejde a i když dojdou předměty v okolí, můžete se spolehnout na jeho tvrdé pěsti a kopance. V současné době je bojový systém zjednodušen na zběsilé klikání, ale tvůrci slibují i znatelně zajímavější „finální údery“ nebo pomoc okolního prostředí. Pokud tedy budete bojovat v parku u zábradlí, můžete vašemu nepříteli rozbít o kov čelist. A to musí být nepříjemné.

Detailní práce s okolními civilisty, spolehnutí se jen na své schopnosti a ne moderní technologie a především mise za dne, jsou hlavní trumfy Splinter Cell: Conviction. Zapomínat bychom také neměli na velmi slibně vypadající příběh o zradě a psychologické rozebírání Samovy povahy. Podobné drama jsme si zažili i u série Hitman a nedopadlo to vůbec špatně. A zde si troufám tvrdit, že nový Splinter Cell toho nabízí ještě o mnoho více.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz