Soubojnický klub: Jak na nás zapůsobilo Hogwarts Legacy?
i Zdroj: Avalanche Software / Warner Bros.
Komentáře Hogwarts Legacy Článek Soubojnický klub: Jak na nás zapůsobilo Hogwarts Legacy?

Soubojnický klub: Jak na nás zapůsobilo Hogwarts Legacy? | Kapitola 2

David Plecháček Tadeáš Pepř

David Plecháček, Tadeáš Pepř

18. 3. 2022 22:00 1

Seznam kapitol

1. DAVID - SNY SE PLNÍ 2. TADEÁŠ - VRACÍ SE RADOST Z HRANÍ

Včerejší podrobné odhalení hratelnosti a obsahu Hogwarts Legacy, očekávaného akčního RPG ze světa Harryho Pottera, samozřejmě nenechalo chladnými největší redakční Potterheady. Co na čtvrthodinku záběrů říká Tadeáš a David?

Reklama

Jsem šokován. Po velmi dlouhé době ve mě dokázala prostá ukázka hry probudit nadšení.

Poslední léta byla z hlediska “těšení” značně slabá. Nejspíše to ani nesouvisí s komplikovanějšími poměry v herním průmyslu, respektive vývojovými cykly poznamenanými kovidem a odklady vydání. Nově oznámené hry ve mě zkrátka nedokázaly vyvolat nadšení, po zhlédnutí prvních trailerů jsem neměl pocit “tohle chci, právě teď”. Ne že bych nebyl na některé hry zvědavý. Těšil jsem se na Forzu Horizon 5, těšil jsem se na Halo Infinite, na nový Assassin’s Creed nebo na It Takes Two. Většinou ve mě ale první trailery vzbudily spíše vlažný zájem, případně naopak více či méně skepse. Naposledy jsem se na základě prvního (pořádného) traileru zamiloval do Red Dead Redemption 2, a předtím možná do Microsoft Flight Simulatoru.

Tedy až doteď.

HEUREKA

Pořádně obsáhlý trailer představující Hogwarts Legacy mě totiž vyloženě nadchnul. Moje letitá láska ke světu Harryho Pottera postupně chladla. Filmová pokračování ze série Fantastických zvířat mě nedokázala okouzlit tak, jako původní potterovská sága. Nepřičítám to absenci mladého titulního čaroděje, ale spíše většímu zaměření na značně neatraktivní americký kouzelnický svět, který úplně postrádá… inu, kouzlo toho britského. Právě Hogwarts Legacy má ale ambice a zatím i obrovský potenciál mě do světa hůlek, hábitů, kotlíků a hipogryfů zase nadobro vtáhnout.

Soubojnický klub: Jak na nás zapůsobilo Hogwarts Legacy?
i Zdroj: Avalanche Software / Warner Bros.

Možná na mě působí prvotní, trochu neuspořádané nadšení, ale Legacy je pro mě tak trochu snovou záležitostí. Který potterhead a zároveň i fanoušek videoher nikdy nechtěl prožít celý školní rok v pečlivě zpracovaných Bradavicích s živoucím kouzelnickým světem a vším, co k tomu patří? Této představě se nejvíce přiblížily herní adaptace pátého a šestého filmu, které nabídly alespoň ty parádně detailní a otevřené Bradavice, jinak ale trpěly řadou jiných chyb, a především byly skutečně filmovými adaptacemi. Kouzelnická výuka nebo společenský život v nich tedy sloužil maximálně jako nepříliš dotažená kratochvíle.

Zatím největším plusem, a zároveň i zdaleka největším úskalím projektu, jsou jeho zjevné ambice. Ty jsou totiž až překvapivě obří. Na tomto místě bych připomněl, že se o vývoj, pod záštitou všemocných Warner Bros., stará studio Avalanche Software. Nikoliv Avalanche Studios (tvůrci Just Cause, Mad Max nebo Rage 2). Software mají ve svém pomyslném životopisu v podstatě jen celou řadu adaptací disneyovek a figurkové Disney Infinity. Přechod k akčnímu RPG v otevřeném světě je tedy pro ně pořádně obludným soustem.

ENGORGIO AMBICE

O ambicích hry vypovídá prostý výčet toho, co má obsahovat. Tvůrci se posunem do jiného časového pásma oprostili od jakýchkoliv pout předlohy a vedle samotných Bradavic nás nechají cestovat do Prasinek, na venkov, evidentně i do Londýna, třeba do trezorů u Gringottů, a dost možná se vydáme i do světa. Jeden z ukázaných dungeonů totiž notně evokuje Egypt. Vedle toho chtějí svět naplnit životem, možnostmi, činnostmi a mechanismy. Od vaření lektvarů a soubojnických klubů se trailer dostal i k budování vlastní vesnice a zoologické zahrady v Komnatě nejvyšší potřeby.

Trochu mě zklamal ten fakt, že hlavní hrdina na školu nastoupí až v pátém ročníku

Ve své podstatě Hogwarts Legacy působí tak, že si tým fanoušků předlohy sedl, sepsal úplně všechny nápady, které měl, a pokusil se je napěchovat do jednoho funkčního balíčku. V praxi pak můžou přijít zhruba tři výsledky. Nevyvážený splácanec, kde řada mechanismů nebo možností nedostává moc prostoru a působí zbytečně, fenomenální opus plnící sny všech fanoušků i nefanoušků Harryho Pottera, nebo katastrofální paskvil, u kterého budeme tvůrčí tým proklínat za příliš velké oči. Pevně doufám, že přijde prostřední zmíněný. A věřím, že v nejhorším dojde na první variantu.

A hra samotná? Už jsem naznačil, že samotný výběr možností a činností mě příjemně šokoval. Velmi překvapen jsem třeba evidentně filmovou kvalitou zpracování obyvatel Bradavic, ať už jde o spolužactvo, duchy nebo učitele, kteří zřejmě budou hrát v příběhu důležitou roli a srší z nich charisma. Samotnou zápletku z traileru hodnotit nebudu, základní nástin vzpoury skřetů lze využít velmi kreativně, nebo taky velmi bídně. Trochu mě zklamal ten fakt, že hlavní hrdina na školu nastoupí až v pátém ročníku, i když původní náznaky mluvily o tom, že na škole strávíme celých sedm let studia. Na druhou stranu chápu, že něco takového už by byla opravdu divoká porce dalšího obsahu a s čerstvými teenagery se nedá hrát tak zajímavé příběhové divadlo. Navíc nutnost “doučit se” některé kouzelnické schopnosti lépe zapadá do potřeby nabídnout dynamický RPG systém.

Soubojnický klub: Jak na nás zapůsobilo Hogwarts Legacy?
i Zdroj: Avalanche Software / Warner Bros.

Na rozdíl od Davida nemám žádné výhrady k soubojovému systému, který mi přijde hravý a adekvátní tomu, co chce vlastně Hogwarts Legacy nabídnout. Navíc mě potěšila celkem slušná brutalita klání. Ve starších titulech se váš kouzelnický sok teatrálně složil, tady hrdina může nepřátelského skřeta pěkně sešvihat o zem nebo ho doslova rozprášit úderem blesku. Stejně tak nemám poznámky k údajně “mobilním” odpočtům u pěstování rostlinek a věřím, že množství mechanismů udělá z Legacy extrémně variabilní a pestrou záležitost. Jen doufám, že tvůrci nesklouznou k “ubisoftaci” a nenaplní virtuální Bradavice otazníčky nebo svítícími tečkami s generickými činnostmi.

Z traileru logicky nemůžu moc hodnotit grafiku, na první dobrou ale zatím vypadá kouzelnický svět úžasně. Autory samozřejmě čeká hodně leštění a některé animace nebo kolize objektů působí dost hrubě. Design světa, příšer a dalších stvoření, které budeme potkávat, ale působí naprosto špičkově a subjektivně vyloženě dechberoucí je jedna ze závěrečných scén letu na hipogryfovi na pobřeží. Upřímně jsem netušil, že se něčeho podobného ve hře z kouzelnického světa dočkám.

State of Play věnovaný Hogwarts Legacy ve mě probudil usínajícího potterheada a upřímně se absolutně nemůžu dočkat letošních Vánoc, kdy by novinka měla vyjít. Jsem zvědavý, zda splní všechny sliby, jestli bude fungovat jak má, jestli si opravdu budu připadat jako student Bradavic, a… mimo to v jaké podobě vyjde na Nintendo Switch. To je pro mě zatím největší bradavickou záhadou.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama