shrnuti-velkych-konferenci-na-e3
Článek Shrnutí velkých konferencí na E3

Shrnutí velkých konferencí na E3

Maggot

Maggot

Reklama

Zatímco rodiny touto dobou začínají plánovat dovolené, študáci slídí po brigádách a školáčci si na půdě pomalu připravují lano, vyhlížejíce vysvědčení, hráči z celého světa upínají zrak směrem k malému městečku kdesi v USA, které se jmenuje Los Angeles. Je totiž červen, a s červnem se s krvavou pravidelností každoročně, od roku 1995, kompletně rozproudí největší videoherní veletrh světa, Electronic Entertainment Expo, taktéž známý jako E3, kde se nás vývojáři a vydavatelé snaží uchlácholit svými produkty a nabídkami. Největšími hráči jsou giganti Microsoft, Sony a Nintendo, přední vývojáři herních konzolích, kteří se, až na výjimky, tento rok dostali víceméně do pozadí. Activision a Electronic Arts představili kombinace vražedných titulů, které svou tradicí a pečlivostí příjemně zastínily spousty jiných projektů. Celou show odpálil Microsoft o půl sedmé hodině pondělní.

Nejdražší rodinná show světa

Microsoft | 6.6. 2011 | 18:30 - 20:00

Redmondský gigant pojal svou konferenci jako unikátní možnost, jak ještě více rozproudit zájem o pohybový ovladač Kinect, který byl doposud spíše v pozadí. Průvodce Don Mattrick již od začátku všechna témata směřoval směrem ke Kinectu, který se rozšíří nejen o nové hry, služby, ovládací prvky, ale také o spousty mikroaplikací, distribuovaných skrze nově ohlášenou službu Fun Labs, do které mohou přispívat jednak přední vývojáři, ale také samotní uživatelé. Začátek celé konference ovšem odstartovala působivá ukázka Call of Duty: Modern Warfare 3, která mapuje jednu z misí, v níž se jednotka vojáků snaží vyřadit z provozu ruské ponorky, útočící na New York. Ačkoliv je hra, zejména v porovnání s Battlefield 3, téměř totožná s předchozími díly, alespoň co se technické stránky týká, stále jde o velice pohlednou a rychlou akci se svižnou hratelností, která bude se svým listopadovým vydáním podporovat i službu Call of Duty: Elite. Svou prezentaci si odbyl i Gears of War 3, který jasně dokazuje, že kooperace bude jedním z hlavních taháků nového hry... vidět čtyři macho postavy v obřím brnění, jak k zemi pokládají přerostlou krevetu zkrátka vezme člověka za srdce!

Ani Lara Croft, hlavní hrdinka série Tomb Raider, neušla detailnějšímu představení, během něhož nám vývojáři představili úchvatné demo, na které se u nás můžete podívat i v češtině. Ano, Lara je zpátky ve formě, silnější než kdy dříve. Po TR následuje ta část prezentace, která se téměř výhradně věnuje budoucnosti Kinectu, což potvrzuje i Peter Moore, vedoucí divize EA Sports, která bude v budoucnu produkovat své sportovní série už i s kompletní podporou Kinect ovládání. Krom her od EA se ale dočkáme například pokračování Dance Central, Kinect Sports, novinky Seasame Street od Tima Schafera, nebo svěží Disney Adventure. Všechny hry jsou šité přímo na míru Kinectu, čemuž neunikl ani překrásný závodní titul Forza Motorsport 4, která bude podporovat headtracking, kdy kamera snímá vaší hlavu a vy se, jejím pouhým otáčením, můžete libovolně rozhlížet kolem sebe.

Svou roli si na scéně střihlo i studio BioWare, v čele s doktorem Rayem Muzykou. Kombinace BioWare a Grega nemůže znamenat nic jiného, než představení Mass Effectu a podpory Kinectu, přičemž další záznamy ze hry odhalila až EA na své konferenci. Ještě před samotným vystoupením se na internet dostaly záznamy o obsahu sběratelské edice hry. Řeč přišla i na antický titul Ryse, původně známý jako Codename: Kingdoms, který je taktéž budován zejména pro využití Kinectu. Z demonstrované ukázky jde poznat, že hráč ovládá hru pohybem všech klíčových částí těla - nepřátele můžete kopat, hlavičkovat, mlátit štítem, nebo sekat mečem. Au! V tuhle chvíli nás ovšem to nejlepší stále čeká. Tradiční karikatura konference MS, Peter Molyneux, představil Fable: The Journey, u něhož několikrát zmínil důležitou podporu Kinectu. Jedním z největších taháků konference se ovšem stalo oznámení budovatelsko-sociálně-motivačního trháku Minecraft, který se ukáže i na Xboxu 360. Nemusíme dodávat, že s podporou Kinectu. Revitalizující nostalgická chvilka přichází v zápětí, když Don Mattrick oznamuje Halo: Combat Evolved Anniversary, což je hra, která se objevila poprvé v roce 2001 pro Xbox. Do vínku jí přibude grafika ve vysokém rozlišení, přepracované objekty a textury, kooperační kampaň hratelná přes Xbox Live a 7 klasických map. Konference následně zdárně končí, ale to největší překvapení teprve přijde - ohlášení Halo 4, které započne novou trilogii této výtečné série.

Důvod, proč se Microsoft letos soustředil výhradně na Kinect je průzračně jasný. Jedná se skvělý hardware, který ovšem postrádá větší smysl, pokud jde o hry jako takové. Microsoft oznámil spousty nových a nutno dodat, že i užitečných funkcí, jako je ovládání pomocí hlasu, což je skvělá věc a možnost interaktivní televize, byť je nám silně vzdálená, je taktéž perfektní. Ovšem až hry, které Microsoft oznámil, rozhodnou o statusu přístroje mezi samotnými hráči. My jsme zatím viděli pouze tu rodinnou stránku věci.

Mafiánský průvodce trhem her

EA | 6.6. 2011 | 21:30 - 22:30

Zatímco pódium Microsoftu hrálo všemi barvičkami, prezentace Electronic Arts se nesla ve střídmějším stylu. Průvodce večera, John Riccitielo, již od pohledu vypadal jako ten chlapík, který po večerech sedává u krbu, na klíně hladí černou kočku a rozdává příkazy svým kumpánům. V porovnání s ostatními ovšem působil opravdu klidně, rozhodně, díky čemuž bylo jasně vidět, že celou dobu ví, o čem mluví. Ještě předtím se po pódiu proběhl Casey Hudson, aby předvedl Mass Effect 3 na ukázce, v níž vidíte obřího monstrum mimozemské rasy Reaperů, jak ničí vše kolem sebe. Na ukázku se můžete podívat sami na webu, důležitější ovšem je datum vydání hry - 6. března 2012. John vstupuje na scénu a nehodlá zastavovat rozjeté publikum. Ačkoliv bylo Need for Speed: The Run oznámeno teprve nedávno, vcelku rychle se na něj zapomnělo, což se mělo v následujících minutách změnit.

Need for Speed: The Run již od pohledu připomíná slepeninu předchozích dílů, vidíme totiž exotická auta, město zahalené do hávu noci, ale také policii. Hráč se ve hře v podstatě snaží dostat z města do města a porazit stovku dalších závodníků, jako jste vy, k čemuž vám budou bránit místní ochránci zákona. Nejzajímavější, a popravdě, vcelku strašidelnou novinkou je možnost utíkat pěšky a prát se s policisty, což je reprezentováno formou akčních sekvencí, kdy musíte mačkat přednastavená tlačítka. Skepse je rozhodně na místě, jelikož se hra vrací zpět do míst, ze kterých se ještě nedáno snažila tak vehementně vyhrabat. Následující ukázka je už mnohem šťavnatější. Na místo činu totiž přichází Greg Zeschuk z BioWare, který představuje nový trailer k hvězdnému MMO - Star Wars: The Old Republic. Sled rychlých scén a trailerů prodlužuje ukázka nových SSX, která bude unikátní díky počtu a detailnosti všech sjezdových zón. Vývojáři totiž jednotlivé hory naskenovali pomocí satelitů a posléze přenesli do hry. Jak řekl Peter Moore, hráč bude v novém SSX opravdu prozkoumávat.

Následuje chvilka pro EA Sports a matku představenou, Petera Moorea, jenž odhaluje fotbalový simulátor FIFA 12, který bude disponovat jak přepracovaným fyzikálním enginem, tak rozsáhlými komunitními možnostmi. Na pódiu se dokonce objevily přerostlé hvězdy amerického fotbalu, jmenovitě Ray Lewis, Peyton Hillis a Clay Matthews - ani jednoho z nich bychom v páce neporazili, i kdybychom měli hydraulické rameno.

Fanoušci Facebooku určitě ocení sociální podobu legendárních simíků, která ožije s The Sims: Social, již poněkolikáté. Příjemným zpestřením večera bylo i větší představení brutální rubačky Kingdoms of Amalur: Reckoning, na které se podíleli slavní scénáristé a kreslíři, jako například Todd McFarlane, R.A. Salvatore, či Ken Rolston. Hráč se znovuzrodí jako živá mrtvola, aby se pomstil svému vrahovi tou nejbrutálnější možnou cestou. Hra vyjde v průběhu příštího roku.

Studio Insomniac Games, které znáte například díky sérii Resistance, se také ukázalo na pódiu, aby mohlo představit svůj nový, kooperační titul Overstrike - testosteronem naplněnou akci, v níž si hráč může vybrat specifickou herní třídu postavy, za kterou bude hrát. Nedílnou součástí hry bude i humor a věčné průpovídky hlavních hrdinů. EA si ale to nejlepší schovala na úplný závěr. O Battlefield 3 jsme tu mluvili již mnohokrát, ovšem až nový trailer dokonale ukázal technické kvality a sílu atmosféry, která je nyní doslova pohlcující. Battlefield 3 lze právem považovat za nejkrásnější hru současnosti. Nemůžeme se dočkat 25. října tohoto roku, kdy hra vychází. Sympatická ukázka končí a EA zakončuje svou konferenci, přičemž se na scénu se pomalu chystá Ubisoft.

Pomsta Pana Kofejna

Ubisoft | 6.6. 2011 | 23:30 - 00:45

Ubisoft zvolil jako průvodce večerem excentrického showmana, Aarona Pricemana, kterému se také právem říká Pan Kofejn. Živou show střídaly retro momenty a představy typu "Jak by hry vypadaly před 25 lety..." Ubisoft má v kapse mnoho zbraní, začněme například úžasnou skákačkou Rayman Origins, na kterou se už jen úžasně kouká. Kreslená stylizace v kombinaci se svěží, leč na klasické bázi postavenou hratelností funguje skvěle. Plusem je také fakt, že hru bude možné hrát kooperativně až ve 4 hráčích, což jsme viděli na vlastní oči... na vlastní oči skrze jednu kameru a minimálně 5 síťových ústředen. Záběry divokých honiček nás dovedly až k traileru na nového Drivera, ve kterém se bude jezdit zatraceně rychle, bez ohledu na jakákoliv pravidla. V záběrech jsou vidět luxusní licencované vozy jako například Lamborghini Murciélago SV, či McLaren F1. My vám nyní přinášíme ukázku z verze pro Nintendo 3DS, Driver: Renegade.

Největší překvapení večera přichází záhy. Odhalení hry, kterou spousta z nás ani nečekala. Odhalení hry, která naopak velice potěšila. Prvotní záběry ukazují pohled na překrásnou přírodu. Všechno kolem vás svítí čirou zelení, okolní fauna viditelně žije a vy pomalu stoupáte na skálu, abyste se podívali na vesničku, rozprostírající se přímo před vaším zrakem. Následně přichází rána tupou pažbou a to přímo do obličeje. "Proboha, do hlavy ne!" vykřikli jsme zděšeně. Následuje pohled na záporáka, který vás jedním kopem posílá do hlubin propasti. Následující dramatická scénka končí ve váš prospěch a vy se vydáváte na cestu pomsty. Je to Far Cry 3! Hra se vrací zpět k původní myšlence, nacházíme se tedy opět v džungli, na kterou se nejen úžasně kouká, ale která se také úžasně ničí. Nejedná se ovšem o poslední překvapení večera.

Na scénu posléze přichází i Randy Pitchford (Gearbox Entertainment). Pokud byste čekali zprávy ohledně Duke Nukem Forever, byli byste vedle, jak ta jedle. Randy totiž přišel ohlásit další entitu, vycházející z oblíbené válečné série Brothers in Arms, která je známá svým taktickým a vážným pojetím. No, to jde stranou. Brother in Arms: Furious Four se stále odehrává v období druhé světové války, tentokrát ovšem sleduje osudy čtyř, vcelku netradičních hrdinů, o kterých jsme se toho bohužel moc nedozvěděli. Teaser otevírá scénka z hospůdky, v níž ke stolu usedají žížniví nacisté, aby následně mohli být zmasakrováni čtyřkou - pro tehdejší dobu atypických - maskovaných postav. Jedna z nich dokonce vytahuje motorovou pilu. Přeskočme raději k něčemu příjemnějšímu. Mezi vším tím násilím se objevilo... další násilí, ovšem ne tak odvážné. The Adventures of Tin Tin odkazuje na legendární postavičku Tin Tina, který se vždy toulal pouze se svým čtyřnohým přítelem, psíkem Snowym. K představení hry byli přizváni i Steven Spielberg a Peter Jackson, kterým se nápad výrazně zalíbil.

Tommy Jacob a Roman Campos přišli s jediným účelem - ukázat světu, jak v pohybu vypadá nová hra Toma Clancyho, Ghost Recon: Future Soldier. Která vypadá zkrátka náramně. Na ukázce můžete například vidět souhru čtyř hráčů, potiché plížení kolem nepřátelské základny, ale také drtivou akci, kdy se snažíte odvést růkojmí a do cesty vám náhle vpadne helikoptéra a houf nepřátel. Tito vojáci mají to nejmodernější vybavení, jako jsou ovladatelní roboti, či satelity. A věděli jste, že Xbox 360 verze hry, bude podporovat Kinect? Akci musíme vyvážit něčím příjemnější. Krvácet z uší asi budete tak jako tak, ale u závodní zběsilosti TrackMania 2: Canyon, s níž zpracovává studio ManiaPlanet další dvě hry. Konkrétně ShootMania a QuestMania, přičemž všechny tři zmíněné staví na základech silné komunity. Rodinnou zastávku reprezentují další šílení králíci s titulem Raving Rabbids: Alive & Kicking, kteří se objeví ve vašem obývacím pokoji, pokud máte Kinect.

Tou nejzajímavější fází je ovšem samotný závěr večera, který nám všem zpříjemnil Alexander Amancio a Martin Schelling z Ubisoftu. Přichází na řadu hlavní tahák večera, Assassin's Creed: Revelations, který se představuje ve velkém stylu. Začínáme krátkým trailerem, který podtrhuje velkolepou atmosféru hry. Následuje předváděčka samotné hry, na které vývojáři demonstrují opravdu akční pasáže hry, kdy vidíme Ezia, jak na maják lepí výbušninu (pravděpodobně předchůdce C4ky), která posléze vybuchuje a za doprovodu hustého kouře posílá maják k zemi. Druhou částí, která na tuto scénu téměř okamžitě navazuje, je pálení lodí v přístavu. Zapomeňte na pochodně, místní bárky mají na přídi plamenomet! Ač to zní bizarně, a svým způsobem to i bizarní je, nové putování nového Ezia vypadá zkrátka perfektně! Ubisoft se postaral hned o několik překvapení.

Vitální šílenství

Sony | 7.6. 2011 | 02:00 - 04:00

Japonský gigant Sony je druhý ze tří rváčů, který svou konferenci pojmul podobně jako Microsoft. Prezentací hardwaru! Vzhledem k tomu, že handheld nové generace, doposud známý jako NGP, dostal finální jméno, pod kterým bude vystupovat do konce svého životního cyklu, to ani jinak nešlo. To jméno jest PlayStation Vita! Vita je název, který se skloňoval po celou dobu a to hned v několika pádech. Vývojáři začali hromadně zbrojit, aby nový přístroj podpořili novými hrami, mezi nimiž je například Street Fighter x Tekken nebo Ridge Racer. Většina titulů je zatím známá pod unifikovaným, pracovním názvem, přesto jsme ještě před začátkem E3 stačili několik her pokrýt v našem článku. Největší zajímavostí je, že se vývojáři momentálně snaží co nejvíce propojit všechny PlayStation platformy tak, abyste mohli jednotlivé prvky her sdílet mezi sebou.

Vlajková loď Sony se na scénu dostavila hned zkraje, předvedla se gameplay záběry a fešným trailerem, ve kterém si Drake prochází docela slušným peklem. Jak Sony sama potvrdila, 3D zobrazení je v případě Uncharted 3: Drake's Deception samozřejmostí, přičemž 28. června bude spuštěn betatesting multiplayeru, který poslouží jako zátěžový test. Z hratelné ukázky je jasně vidět, že Uncharted se vůbec nezměnil. Animace postav se zdají být trošku více vyhlazené, ale stále jde o ty stejné pohyby, stejnou forma akce, adventurní prvky, ale také filmový děj a strhující tempo, u kterého se nebudete nudit. Listopadové datum vydání stále platí. Když už jsme u 3D, Sony v průběhu konference oznámila prodej speciálního, 24 palcového displaye, který bude podporovat 3D. Jedná se o krok směrem k hráčům, kteří si ne vždy mohou dovolit velké panely za větší cenu. K dostání by mělo být speciální balení, ve kterém naleznete display, dva páry brýlí a očekávanou Resistance 3. Cena pro americký trh byla stanovena na 499 dolarů, pokud se tedy podobný bundle dostane i k nám, cena bude nepochybně větší.

A u Resistance 3 ještě zůstaneme. Vývojáři z Insomniac Games si vzali kritiku k srdci a na třetím díle zamakali po všech směrech, ať už se bavíme o kampani, v níž sledujete putování dvojice Capelliho a Malikova, nebo o multiplayeru, který byl lehce učesán, aby se nejednalo o brutálně zběsilou řežbu, ale jen zběsilou řežbu. Přepracovaný systém odměn je určitě vítaný, což ocení zejména stálí hráči. S Resistance 3 se tak blízká na lepší časy a zdá se, že hra i přes svou sci-fi podobu nabírá trošku na vážnosti. Jak se ale říká, nedělej hop, dokud nepřeskočíš! Abychom nešlápli o příliš velký kus vedle, převiňme se ke Starhawku, který je jednou z klíčových exkluzivit Sony. Konceptuální návaznost na předchozí Warhawk naznačuje, že se hráči (ne)mají čeho bát, navíc musíme dodat, že možnost stavění dodatečných budov trošku zavání strategickým přemýšlením, což může klasickou akci z pohledu třetí osoby jen a jen rozšířit.

Oficiálního ohlášení se dočkala i zbrusu nová HD kolekce ze série Classics, která pro Sony představuje způsob, jak vydělat slušné peníze s minimálním úsilím. A řekněme si na rovinu, PSP tituly God of War: Chains of Olympus a God of War: Ghost of Sparta se budou dobře prodávat i v tekutém skupenství, tudíž je soubor God of War: Origins přesně cílenou střelou. Za zmínku také stojí oznámení PS Move hříčky zvané Medieval Moves, která vznikla přesně pro potřeby pohybového aparátu. Ken Levine, zástupce formace Irrational Games způsobil během konference Sony vcelku pozitivní poprask, když jednak, předvedl úžasně vypadající BioShock: Infinite v pohybu, ale zejména když z něj vypadlo, že chystá další BioShock titul, šitý speciálně na míru "znovu odhalené" PlayStation Vita. Naše putování po horských steskách uzavřeme v náručí studia Sucker Punch, které si do Los Angeles přivezlo teaser, na němž odhaluje titul Sly Cooper: Thieves in Time, který volně navazuje na předchozí trojici her, které se možná nedostalo takového uznání, jakého by mělo.

Sametově bílá revoluce

Nintendo | 7.6. 2011 | 18:00 - 20:00

Ačkoliv Nintendo řeklo ve srovnání s konkurencí mnohem méně faktů, o to více příjemných odhalení na nás vysypalo. Počátek konference působil jako komorní zábava pro tu bohatší vrstvu z nás. Aby také ne, firma si totiž přichystala vskutku slavnostní odhalení, kterému asistoval orchestr. Zelda slaví narozeniny! A to rovnou pětadvacáté, což je potřeba oslavit přinejmenším mírou vrchovatou, o čemž je přesvědčena i svérázná trojice Iwata, Miyamoto a Regie Fils-Aime. Celá konference byla odvyprávěna velice seriózně, všichni tři byli dobře připravení a hlavně věřili svým nápadům a výsledným produktům.

Krom oznámených The Legend of Zelda her se skalní fanoušci dočkají i orchestrálních koncertů, které budou pořádány na počest hry samotné. Krom toho můžeme smočit palečky v čerstvě oznámené online hře The Legend of Zelda: Four Swords, kterou si budou moci ZDARMA stáhnout majitelé Nintenda DSi. Online hraní je v případě "Čtyř mečů" založené primárně na kooperaci čtyř hráčů, jak naznačuje sám název. Pokud ovšem čekáte na 3DS port hry Ocarina of Time, určitě uvítáte novou ukázku, která byla čerstvě odhalena v průběhu konference. Víme, pouhopouhých třicet sekund, ale i tak se je nač těšit.

Další důležitá zastávka vedla přes malého svalovce, přenosné Nintendo 3DS, do kterého společnost vkládá velkou část svých nadějí, čemuž napovídá i soubor oznámených titulů, které budou za handheld bojovat v budoucnu. V jedné řadě je to spousta titulů třetích stran, v řadě druhé jsou to ovšem klíčové exkluzivity, kterých se lze jen těžko přejíst. Ohlášen byl například Luigi's Mansion 2, nový Super Mario, nebo závodní arkáda Mario Kart 3DS. Mario a Luigi, jakožto dva bratři, které od sebe dělí pouze košile praná v nadprovozní teplotě, jsou pravděpodobně tou nejsilnější zbraní, kterou má Nintendo v rukávu. Jen málo postaviček má kolem sebe tak silnou auru nedotknutelnosti, jako právě tihle dva.

To opravdu zásadní odhalení nás ale čekalo až v druhé polovině konference, kdy byl oficiálně předveden nástupce Wii, příznačně nazvaný Wii U. Ačkoliv se o samotné konzoli stále nic moc neví, předvedený ovladač je dostatečný důvod pro to, abychom začali nezřízeně slinit. Nejedená se ani tak o ovladač, jako spíše multimediální zařízení, které slouží jako tablet, pohybový ovladač, interaktivní tabule, ale také jako alternativní možnost jak hrát hry na cestách - obsahuje totiž dotykový display, na kterém lze bezdrátově zobrazovat hry puštěné na stolní konzoli. Když vás například rodiče vyhodí od televize, není nadále důvod, abyste běželi do kůlny pro sekyru, ale pohodlným způsobem se pouze přepnete na samotný ovladač. Nápad skvělý, provedení vynikající. V rámci představení jsme měli možnost vidět i okouzlující technické demo, které údajně běželo na Unreal Enginu. Pokud bude konzole zvládat takovéto kvality v praxi, bude mít aktuální generace konzolí od Sony a Microsoftu konkurenta na technickém poli.

Výhodou oznámené konzole je i fakt, že ji již nyní podpořili přední vydavatelé hardcore her, tudíž by měla mít start lehčí i v zemích, jako je právě ta naše. kde je koncentrace hráčů odkojených na Xboxu a PlayStation přeci jen větší. Ostatně, ta nejlepší odhalení nás teprve čekají a Nintendo opět stojí mezi vítězi, jelikož představilo originální nápad, který může výrazně změnit způsob aktuálního hraní.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama