Článek Sony odhaluje NGP tituly

Sony odhaluje NGP tituly

Maggot

Maggot

2. 6. 2011 22:00 3
Reklama

Největší světová výstava videoher, E3, ještě pořádně nevypukla a už se na svět dere spousta cenných informací, ať už se bavíme o hardwaru, nebo o hrách, z nichž spousta teprve čeká na odhalení, nebo alespoň detailnější přiblížení. Jedním z největších taháků výstavy je samozřejmě i handheld NGP, přenosné zařízení Sony, které má nahradit již takřka mrtvé PSP. Samotný přístroj bude volně přístupný k ozkoušení přímo na place komplexu spolu s několika tituly, které Sony dnes oficiálně oznámila. Ve většině případů se jedná o rozšíření již známých sérií, v řadě ovšem stojí i tituly postavené přímo k využití všech ovládacích prvků a možností, kterých NGP nabízí vskutku požehnaně. Teprve až následujíc měsíce ovšem dokážou, jestli se Sony poučilo z chyb, které napáchalo v minulosti. Přístroj je nepochybně nabitý technologiemi, které ovšem, jak jsme se již mnohokrát přesvědčili, nedělají konzoli konzolí. Co jsme se dozvěděli nového a co si určitě nenecháme pro sebe? Následuje výčet těch nejzajímavějších titulů, které vyjdou spolu s NGP.

Uncharted: Golden Abyss

Akční adventura Uncharted, která na PS3 debutovala v roce 2007, je Mekkou všech, kteří jsou schopni ocenit kvalitní filmovou zábavu postavenou na lineárnosti a velkolepých efektech. O kvalitách studia Naughty Dog, tvůrce celé série, se vědělo již dlouho předtím, ovšem až Uncharted jej katapultoval mezi elitu. S oficiálním představením NGP se Sony nebála vytasit spousty známých jmen, mezi nimiž byl právě i Uncharted, který si nyní přivlastnil podtitul Golden Abyss. V hlavní roli je opět svérázný badatel a následovník Francise Frakea, Nathan Drake, kterého vlny osudu přivály až ke stopě 400 let staré expedice. Celá hra je zasazena před události prvního dílu, tudíž nečekejte ani tak dravé rozplétání příběhového uzlu, jako spíše svižnou zábavu, okořeněnou více jak 2 hodinami střihových sekvencí, protkaných vtipnými dialogy i monology všeho druhu. Pohyby postav jsou snímány stejnou Motion Capture technologií jako v případě verzí pro PS3, přičemž postavu Drakea samozřejmě dabuje oblíbený Nolan North.

Díky dvěma analogům je možné hru od základu stavět stejně jako její velké bratry, skeletem celé hry je tedy kombinace akčních scén, kdy se v jeden okamžik kryjete za překážkami a opatrně vykukujete, a o deset sekund později potichu lámete vazy a scén, kdy překonáváte přírodní i umělé překážky všeho druhu. Využití dotykového displaye bylo téměř nutností, studio Sony Bend (které pracovalo například na Resistance: Retribution) jej použilo vcelku mazaně k interakci s prostředím. Když například přijdete k římse, stačí postavu namířit blízko k okraji a posléze prstem poukázat na objekt. Hra vás naštěstí nenutí tento typ ovládání striktně používat, což by bylo silně kontraproduktivní. Největší stížnosti ovšem připadají na pasáže, kde postavu ovládáte pomocí gyroskopického senzoru SIXAXIS. V klidovém stavu není problém s postavou tímto způsobem manipulovat, ovšem za pohybu to bude problém obecně se všemi hrami. Po stránce technické se hra samozřejmě nemůže rovnat protějškům z PS3, stále se ovšem jedná o dosud neviděný standard ve smyslu přenosných zařízení. Nebáli bychom se hru svou technickou kvalitou přirovnat k Uncharted: Drake’s Fortune! Golden Abyss bude nepochybně jedním z opěrných pilířů NGP a jednou z nejlahodněji vypadajících her na počátku životního cyklu konzole.

wipEout 2048

Co by to bylo za Sony konzoli, kdybyste si na ní nemohli zahrát cokoliv, co spadá pod epileptickou sérii wiPeout. Závodní hra? Ano. Rychlá? Tak trošku… svět už dávno zapomněl na automobily, v roce 2048 letí superrychlá, ozbrojená vznášedla, účinkující v antigravitační lize F-3600. Ano, to jsou F1ky násobené číslovkou 3600. Ačkoliv je to zvláštní, hra je koncipována jako prequel k vůbec prvnímu wipEoutu, který se uhnízdil na PS1 v roce 1995. Ačkoliv měl každý závodní tým své specifické důvody k účasti v soutěži, příběh byl opravdu tou poslední věcí, která hráče zajímala při rychlostech přesahujících 600 kilometrů za hodinu. Tentokrát jde zejména o zasazení jednotlivých tratí, které se budou rozprostírat přes reálná města. K vidění byl okruh v New Yorku, z něhož je jasně patrné, že se jedná o tolik známé "Velké Jablko".

Vývojáři do hry připravují zhruba 10 dalších tratí, o počtu vznášedel a zúčastněných týmech prozatím nepadlo slovo, ale jedno je jisté – Piranha Team se vrátí! Zajímavým zjištěním je propojitelnost mezi wipEout 2048 a PS3 titulem wipEout HD / Fury. Studio Liverpool, tvůrce hry, potvrdil, že mezi sebou budou moci závodit majitelé nejen rozdílných platforem, ale také dvou odlišných titulů, nacházejících se ovšem ve stejné rodině. Zatím není zcela jasné, jak bude tento systém fungovat, ačkoliv o něm neslyšíme poprvé. Pokud má ovšem někdo něco podobného dokázat, je to právě Sony, která je na vlastním hřišti. Je jasné, že 3rd party vývojáři budou mít podobná řešení o něco obtížnější. Sony prozatím nestanovila datum vydání hry, což se pravděpodobně změní během konference, která se koná v úterý.

Sound Shapes

Sound Shapes je originálním titulem, který je od pohledu stavěn přímo pro střih konkrétního hardwaru. Za hrou stojí Jonathan Mak, kterého možná znáte díky nezávislé hudební akci Everyday Shooter, jež vyšla na PC a PS3. Možná se nebude jednat o technicky nejvyspělejší titul, ale rozhodně půjde o jeden z těch nejoriginálnějších. Pokusíme se vám její profil nastínit jednoduše. V podstatě se jedná o hudební hopsačku. S nadhledem řečeno. Ostatně, cokoliv na co Mak sáhne, souvisí s hudbou, ať už je to cinkání žlučových kamenů, nebo kytarové sólo vybrnkané na kočičí fousky. Hra pracuje s nápadem, kdy každý váš pohyb vyvolává zvukové vlny. Hru vidíte čistě v druhé dimenzi, hezky z boku, přičemž ovládáte elastickou kouli, kterou navigujete skrze levely, ať už pomocí dotykového displaye, natáčením konzole, nebo tlačítky. Interakce s okolím vyvolává určité druhy zvuků, které se dále mění v závislosti na tom, do jakého tvaru objektu vrazíte.

Tímto způsobem tak vytváříte rovnou celé písně, přičemž je potřeba dát pozor i na nebezpečné objekty roztroušené po úrovních, které vás pošlou zpět na start. Opravdu těžko se popisuje koncept hry, i když jej máte kompletně zformulovaný v hlavě. Jonathan ovšem dokázal, že díky nekonvenčním nápadům a zapálení (první hru začal programovat v 7. třídě) se můžete vyšvihnout až na pozici známého programátora, dotovaného, v tomto případě, Sony. Prozatím se předpokládá, že právě Sound Shapes bude jedním z launchových titulů NGP, který bude zpočátku formovat jeho reputaci mezi hráči. Bereme všechno, co vypadá alespoň trochu originálně a přinejmenším ujetě.

Little Deviants

Ano, zrak vás opravdu nešálí, ale ještě než odeženete děti od monitoru, vězte, že Little Deviants jsou tím nejmírumilovnějším, co v tomto výčtu uvidíte. Jedná se o sbírku cirka 30 miniher, na kterých chce Sony demonstrovat schopnosti handheldu NGP, ať už jde o výkon, nebo ovládací prvky. Hříčka "Bots Blast" například využívá kamerku přístroje, kdy musíte vystřelovat do prostoru kolem vás improvizované projektily, u čehož využijete celých 360 stupňů. Doporučujeme promazání lopatek a opětovné natažení kyčlí. V módu "Hole Roll Control" upravujete herní prostředí pomocí zadního dotykového panelu tak, abyste mohli s kulatým deviantem sbírat mince a nakonec zakotvit v jamce. Ač to zní sebelegračněji, doopravdy to taková legrace není. Neradi bychom na sebe ovšem práskli něco, co nechceme.

Ačkoliv se od pohledu jedná o infantilnější technické demo, Bigbig Studios (Pursuit Force) mají s hrou velké plány. Objeví se v ní multiplayer až pro 8 lidí, lokální hra pro více hráčů na jedné konzoli, ale také podpora světových žebříčků. Jedná se o další z řady titulů, které budou s největší pravděpodobností stát na roštu launchových titulů pro NGP.

Super Stardust Delta

Už první Stardust pro PS3 byla, a stále je, prvotřídní hříčka pro přerušování mozkových spojení a podlévání očí krví jako pečící se kuře vodou. Věc se má takhle – ovládáte malou, leč po zuby ozbrojenou raketu, pomocí které ničíte dopadající masivy asteroidů. Neustále poletujete kolem menších planet, které jsou skrápěny vlnami asteroidů, drolících se na menší a menší části, jejichž mezery skýtají i nebezpečí v podobě nějakého toho mimozemského šmejdu. Prostě klasická shoot’em’up ve vyleštěném a notně adrenalinovém kabátku. Studio Housemarque koncept hry nijak výrazně nenabouralo, jedná se o téměř totožný recept jako v případě PS3 verze, nový obsah je samozřejmostí. Po ruce máte i několik vychytávek jako je možnost hrátek s časem, vystřelování salv raket, nebo vytváření černých děr, to vše za pomocí dotykového panelu.

Reality Fighters

RF je jedním z těch titulů, za který bychom nedali ruku do ohně už při prvním ohledání. Jedná se o jednoduchou bojovku, která hojně pracuje s kamerou přístroje, jelikož si můžete jednak vyfotit sebe samotné a přenést své obličeje do hry, ale specifický je zejména výběr arén. Vývojáři Novarama na hru aplikovali známou frázi „Udělej si sám!“ a bojové arény si tak vytváříte úplně sami focením vašeho okolí. Chtěli jste se někdy poprat s kamarádem za babiččinou pecí? Nyní můžete. Chtěli jste s rodiči vymést všechny kouty vašeho domu, když vám dali zaracha? No prosím... poslužte si. Chtěli jste si nafackovat s bratrem při cestě v MHD? Na to zapomeňte! Aby bylo možné snímat okolní prostředí, musíte být samozřejmě v co nejstatičtější poloze.

Hustle Kings

Jedná se o další z řady titulů, dostupných s vydáním samotného NGP. Právě Hustle Kings překvapil nejvíce svou technickou kvalitou, ale také pojetím hry, která je příjemným simulátorem kulečníku. Grafika hry je čistá a ostrá, na koulích jsou vidět odrazy okolního prostředí, přičemž tágo navádíte pouze dotykovými panely. Ve své podstatě se jedná o vyleštěnou verzi PSN verze Hustle Kings, obohacenou o další způsob ovládání. Online možnosti konzole samozřejmě umožňují online hraní i lokální střídání na jednom NGP. Hustle Kings bude dalším launch titulem.

Nehas, co nepálí... a co sám neuhasíš

To co vidíte, je výčet těch nejzajímavějších titulů, na které se budete moci blíže podívat již během samotné E3, jejíž inkubační limit končí příští pondělí. Přístup studií z velké části staví na nadšení ze samotného NGP, spousta vývojářů se totiž snaží do svých her začlenit pokud možno všechny prvky hardwaru, což nemusí vždy nutně vyústit v onen harmonický efekt. Pro počáteční demonstraci schopností konzole to samozřejmě stačí, zvláště když v řadách launchových titulů stojí hry jako Uncharted: Golden Abyss, Sound Shapes nebo nový wipEout. Mezi výše zmíněnými hrami najdeme na samotném startu také například Everybody’s Golf, nebo Resistance: Retribution, upravený pro ovládání NGP, které bude zpětně kompatibilní se staršími PSP tituly, staženými z PlayStation Store. Více informací samozřejmě budeme pozvolna přidávat během samotného E3 šílenství.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama