Sherlock Holmes: The Devil's Daughter Článek Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter

Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter

Jindřich Král

Jindřich Král

9. 5. 2016 15:00 3
Reklama

Zatímco čeští hokejisté v době psaní tohoto textu svádí litou bitvu o to, kdo se dostane do nominaci na MS v Rusku, my s Jirkou ji vedeme kvůli tomu, kdo je větším fanouškem Sherlocka. Redakce se tak proměnila na kolbiště, kde se předháníme v citacích slavných replik z knih sira Arthura Conana Doyla a vymýšlíme jeden druhému zapeklité hádanky, u kterých by se zapotil i brilantní detektiv. Nový díl skvělé adventurní série věnovaný Sherlocku Holmesovi je totiž za dveřmi a fanoušci už se nemohou dočkat návratu do Baker Street 221b. Aby nám to čekání rychleji uteklo, pojďme si to nyní vše trochu zrekapitulovat. Připomeneme si, jak vznikl videoherní Sherlock, jakou si musel projít cestou a co nás čeká v novém pokračování.

VYPRÁVĚJTE, PANÍ HUDSONOVÁ

První hry se Sherlockem Holmesem vyšly již v 80. letech minulého století. Jednalo se o tehdy oblíbené textové adventury. S příchodem 90. let se snažili vývojáři Sherlocka z jedniček a nul znovu vzkřísit a přešli na vyprávění skrze hrané videoherní filmy, které hráč mohl svými rozhodnutími jen minimálně ovlivnit. Herecké výkony byly otřesné a příběh svázaný až běda. Tak se logicky nad virtuálním Sherlockem začala stahovat mračna. Zdálo se, že s koncem milénia a příchodem nového již žádné další pokračování jen tak neuvidíme. Psal se rok 2000, když se v ukrajinské metropoli Kyjevě dalo dohromady nové nezávislé studio, které si začalo říkat Frogwares. A v roce 2002 spatřil světlo světa jejich první počin ze sherlockovské série - The Mystery of the Mummy.

Vývojáři neuměli v použitém enginu naprogramovat dvě postavy v rámci jedné scény.

Jejich novinka byla plná nepřesností a světe div se, odvelela dokonce doktora Watsona mimo Londýn. A to jen proto, že vývojáři neuměli v použitém enginu naprogramovat dvě postavy v rámci jedné scény. Tento problém poměrně přesně ilustruje počáteční obtíže adventur od Frogwares a pohled na první a poslední hru nejlépe dokládá, jak dalekou cestu autoři během uplynulých let ušli. Tahle viktoriánská sága dokázala hráče pořádně potrápit, ale současně jí nešlo upřít autentickou sherlockovskou náladu a atmosféru. Navíc v době, kdy jméno Benedicta Cumberbatche znali jen angličtí divadelní fajnšmekři a Sherlock rozhodně nebyl popkulturním fenoménem, jakým je dnes. Štěstí ovšem ukrajinským vývojářům přálo, a tak s novými díly rostla i kvalita jejich adventur a tím i komunita věrných fanoušků. Výrazně pomohlo i využití modelu Jeremyho Bretta (ikonický představitel televizního Sherlocka na přelomu 80. a 90. let). Díky poslednímu dílu s podtitulem Crimes & Punishments se pak již mohla tato adventurní série směle měřit s předními západními tituly s mnohonásobně vyššími rozpočty.

CO NOVÉHO V BAKER STREET?

Rok 2016 se pro fanoušky nese ve znamení již osmého dílu v této sérii, který má přízvisko Ďáblova dcera (The Devil’s Daughter). Na něj se podíváme v druhé části tohoto tématu, které věnujeme klasickému preview. Nejprve si pojďme shrnout delší dobu známé informace. Focus Home Interactive nahradili na pozici vydavatelů překvapivě nováčci z Bigben Interactive. Ti se ale hned nechali slyšet, že se chystají hře poskytnout maximální podporu, a tak bychom neměli být změnou na tomto postu nijak negativně ovlivněni. Pro vývoj byl k dispozici dokonce vyšší rozpočet oproti předcházejícím dílům. Sherlock Holmes změnil kromě vydavatele také dabéra, kterým již nebude Kerry Shale. On koneckonců i jinak vypadá - je mladší a mnohem osobitější, jakoby z oka vypadl herci Jonu Hammovi (Don Draper z Šílenců z Manhattanu). Jeho rysy jsou výrazně ostřejší a Sherlock vypadá celkově hrdinštěji, což byl i dle samotných vývojářů jejich záměr. Přiznali také silnou inspiraci moderním Sherlockem a filmovým zpracováním Guye Ritchieho, které ovlivnilo rovněž nový pohled na mechanismy a způsob hraní. Těšit se můžeme celkem na pět případů a kromě tradiční logiky a brilantní schopnosti dedukce, je bude ovlivňovat i Holmesova rodinná historie, emoce a touha po pomstě. Dojít má dokonce na okultismus.

Hráč získá nad příběhem mnohem větší svobodu, a tak mohou některé případy skončit jako posledně neúspěchem, když se hráči nepodaří ze stop a indicií vydedukovat správné řešení. I tak ovšem půjde hra dokončit, jen se budete muset vypořádat s následky, které vám špatné rozhodnutí přinese. Navíc detaily z jednotlivých případů budou přispívat k jednomu velkému probíhajícímu vyšetřování, které bude představovat další nadstavbu do příběhové linky - tedy něco, co minulému dílu velmi scházelo. Každý případ zabere podle autorů zhruba 3 až 4 hodiny a celkový čas nutný k dohraní hry se tak může vyšplhat na 15 až 20 hodin. To je na adventuru jistě úctyhodné číslo. Všech pět případů spolu bude vzájemně propojeno a nebudou omezeny pouze na několik málo lokací svázaných koridory. Místo toho se budete moci pohybovat v otevřenějším prostředí viktoriánského Londýna. S tím také souvisí mísení prvků vyšetřování, průzkumu a nově i akce při postupu příběhem. Sherlock se bude moci dokonce zúčastnit i několika volnočasových aktivit, jako je box, páka či střelba. Některé z těchto dovedností využije potom přímo při řešení případů. Tvůrci se snažili proložit vyšetřování akčnějšími pasážemi, kdy nebude stačit pouze Sherlockova brilantní mysl. Náznaky byly k vidění již v Crimes & Punishments, ale nyní se vývojáři snažili vše vhodně namixovat a použít v mnohem větším měřítku, čímž chtějí dát hráči šanci oddechnout si od zapeklitých puzzlů. Pokud se již teď obáváte, že nevyřešíte žádný případ správně, nemusíte věšet hlavu. Ve hře bude přístupný standardní a těžký mód. V rámci standardního budete moci nyní přeskočit pro vás složité vyšetřování či hádanku, a nikdy se vám tak nestane, že byste uvízli na mrtvém bodě. Ti odvážní mohou zvolit druhý režim, který vám však nic nedaruje

MORIARTY UŽ SNAD NE… NEBO ANO?

V rámci prezentace vývojáři ukázali střípky ze dvou případů. Hned toho úplně prvního, který nese název Prey Roll. V něm se Sherlock vydává po stopách zmizelého otce, kterého by rád našel jeho malý syn. Děj se odehrává v okolí Whitechapelu. Zavede vás do místní hospody a s využitím pozorovacích schopností vytipuje Sherlock podezřelého. Místo aby ho sám sledoval, pověří úkolem mladého tuláka, kterého rázem ovládá hráč. Pronásleduje ho a neustále se kryje, aby nebyl zpozorován. Tím ale výčet hratelných postav nekončí. Hrát se bude i za svatohubertského psa Tobyho - pomocníka Sherlocka. V tomto daném případě bude sledovat pachovou stopu. Tím ale výčet Sherlockovým trumfů nekončí. Inspiroval se také filmovým kolegou Robertem Downey Jr. a díky tomu umí myní používat takzvaný mód představivosti, kdy vede sám se sebou vnitřní monolog. Při něm si představí, jak bude daná akce probíhat a co se vše může stát.

Jak se Sherlock dostane přes hlídače u vchodu? Nejprve si musí obhlédnout prostředí a jednotlivé postavy. Vše si následně představit, jelikož stačí jeden špatný krok a mise se nezdaří, tak jak má.

Druhá ukázka pak byla z pozdější fáze hry, kdy Sherlocka navštíví herec Orson Wilde. Zde se představuje další novinka, respektive schopnost, která se od posledního dílu dočkala zajímavého vylepšení. Sherlock dokáže i z drobných detailů poznat, s jakým člověkem má tu čest. Nyní však už k závěru nedojde automaticky, nýbrž si budete muset vybrat z několika možností. A opět do hry vstupuje varianta, že se vám dedukce nemusí podařit. Sherlock se následně vydává do doupěte hazardu. Jak se ovšem dostane přes hlídače u vchodu? Nejprve si musí obhlédnout prostředí a jednotlivé postavy. Vše si následně představit, jelikož stačí jeden špatný krok a mise se nezdaří, tak jak má. Zde se již setkáme i s akčnějšími sekvencemi, kde dokonce bude Sherlock balancovat na střeše, ale uvidíme ho třeba i převlečeného za faráře, když bude provádět falešný exorcismus.

SLUŠÍ MI TO, MILÝ WATSONE?

Víme také, že Sherlock bude mít ve své ložnici jako obvykle k dispozici archiv, šatnu, Tobyho a mapu, díky které se bude moci přesouvat mezi jednotlivými lokacemi. Je až neuvěřitelné, jakou variabilitu nám The Devil’s Daughter chystá nabídnout. A to se o hře stále ví i přes rychlese blížící datum vydání relativně málo. Kdo nakonec bude onou ďáblovou dcerou z podtitulu hry? Může to být Scarlet Moriarty, zhrzená dcera věčné Holmesovy nemesis, nebo snad někdo z jeho minulosti? Nezbývá nám nic jiného, než se nechat překvapit. Pokud jde o technickou stránku, hru pohání Unreal Enginu 3 a i když se samozřejmě svou prezentací nemůže rovnat těm nejpůsobivějším blockbusterům, je opět na výsledku vidět zřetelný pokrok oproti předchozímu dílů. Zejména ve vylepšeném zpracování postav a prostředí. Hra poběží na konzolích PS4 a Xbox One v rozlišení 1080p a ve 30 snímcích za sekundu, což je podle samotných autorů pro takový typ hry naprosto dostačující hodnota. Kromě nich ale pochopitelně míří i na PC, kde se navíc pochlubí českými titulky. Vše, co jsme měli dosud možnost ze hry vidět a o novince slyšet, tvoří zajímavý základ potenciálně velmi atraktivní hry. Doufejme tak, že se dočkáme další důstojné výpravy do staré dobré Anglie.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama