Rozhovor s českými tvůrci custom designů ovladačů Game Arts
i Zdroj: Tisková zpráva
Rozhovory Článek Rozhovor s českými tvůrci custom designů ovladačů Game Arts

Rozhovor s českými tvůrci custom designů ovladačů Game Arts

Externí

Externí

9. 5. 2022 13:30

Trend personifikace elektroniky již dávno není jen o pečlivě vybraném krytu na mobil. Česká firma Game Arts se zabývá designovou úpravou originálních ovladačů od Sony a Microsoftu. Svůj gamepad si tak můžete přizpůsobit dle svých preferencí. V dnešním rozhovoru vyzpovídáme oba majitele tohoto projektu.

Reklama
Reklama

Kdy podle vás začal trend s úpravou herních ovladačů? Bylo to s nástupem nějaké konkrétní konzole?


Skvělá a zajímavá otázka, kterou jsme ještě nedostali. Za nás tento trend nastal s příchodem konzole Playstation 4, tehdy jsme si začali poprvé všímat, že hráči mají na svých ovladačích silikonové obaly, z čehož vlastně i později vznikla naše myšlenka založit Game Arts. (Daniel)

Když jste zakládali Game Arts, reagovali jste na trendy, nebo naopak jste viděli díru na trhu?


Byla to kombinace obojího, důvod vzniku Game Arts byl ale vlastně úplně jednoduchý - sami jsme chtěli mít vlastní ovladač, odlišit se svým designem, a tak jsme používali již zmíněné silikonové obaly, ty byly ale velmi nepraktické (potily se z toho ruce a taky držení nebylo ideální), rozhodli jsme se proto si vytvořit vlastní design pro sebe, později pro okolí a po pozitivním feedbacku a analýze trhu jsme usoudili, že je to skvělá příležitost k podnikání, jelikož těch potenciálních zákazníků se zájmem o vlastní design je jenom v rámci ČR velké množství. (Daniel)

Rozhovor s českými tvůrci custom designů ovladačů Game Arts
i Zdroj: GameArts

Čím se Game Arts odlišuje například od polepů pro ovladače a jaké jsou praktické výhody vašeho postupu?


Hlavní rozdíl je v tom, že naše designy jsou dělány ručně, a ruční práce má vždycky přidanou hodnotu. Co se týče výhod, tak tam bych zmínil především to, že používáme vysoce kvalitní barvy, které si necháváme vozit až z Anglie, tyto barvy jsou navíc přímo určeny na druh plastu, ze kterého jsou ovladače vyráběny. Celý postup výroby je pak sestaven tak, aby byl design na ovladači co nejodolnější vůči vnějším vlivům, jako je pot, prach atd. Díky tomu dokážeme garantovat, že design na ovladači vydrží spoustu let. (Filip)

Co všechno lze na ovladači barevně upravit?


Na ovladači lze upravit v podstatě jakoukoli vnější část, konkrétně se tedy jedná o přední a zadní kryt (u Xboxu navíc ještě další 2 boční kryty, u Playstationových ovladačů zase dokážeme upravit touchpady). Dále dokážeme také vyměnit šipky, akční tlačítka a thumbsticky. (Filip)

V rámci influencerů spolupracujeme dlouhodobě s nejznámějším FIFA streamerem - Emericksonem

S kým jste již spolupracovali?


Těch spoluprací je více, v zásadě je rozdělujeme na B2B spolupráce (s firmami, kluby) a influencery. Co se týče firem, tak rád zmiňuji především ty dlouhodobé spolupráce, a ty máme výhradně se sportovními kluby jako třeba; HC Bílí Tygři Liberec, FK Dukla Praha nebo SK Sigma Olomouc. V rámci influencerů spolupracujeme dlouhodobě s nejznámějším FIFA streamerem - Emericksonem. Ovladač jsme ale v rámci spolupráce dělali taky české streamerské špičce, Herdynovi. (Daniel)

Byla nějaká spolupráce výjimečná?


Všechny spolupráce jsou pro nás výjimečné a všech si opravdu vážíme, proto bych nerad vyzdvihoval pouze jednu, ale rád třeba vzpomínám na spolupráci s Danielem Holzerem, který kromě toho, že je profesionální fotbalista, tak také vlastní e-sportový tým DH21, a právě celému jeho týmu jsme dělali ovladače s designem jeho organizace. S Dankem jsme se pak setkali osobně a dokonce nám daroval hraný dres. (Daniel)

Jak je to s poměrem nákupu upravených Xbox / PS ovladačů?


Více zakázek máme na Playstation ovladače, ale ten rozdíl v poměru tam není nějak markantní. Můžu ale říct, že zakázky na PS5 už předběhli PS4 ovladače co se množství týče. Nejvíce objednávek v budoucnu očekáváme právě na PS5, jelikož stále je velké množství čekajících lidí na svou konzoli, a to někteří objednávali před více než rokem. (Daniel)

Rozhovor s českými tvůrci custom designů ovladačů Game Arts
i Zdroj: GameArts

Na webu máte možnost vytvořit si vlastní design. Jaký je přesný postup a jak dlouho obvykle trvá jedna zakázka od zadání až po odeslání ovladače?


V současné době to funguje tak, že si zákazník vytvoří nezávaznou objednávku na vlastní design, ve které popíše, jak by měl ovladač vypadat a co by na něm mělo být. My mu na základě této objednávky vytvoříme zdarma reálný návrh. Na základě odsouhlasení od zákazníka pak dáváme ovladač do výroby, případně upravujeme do té doby, dokud není zákazník spokojen. V budoucnu budeme mít na toto v systému nakonfigurovaný software a zákazník si tak sám navrhne už finální design.
Doba výroby se pohybuje mezi 3-4 týdny, a to z důvodu přibývajícího množství zakázek a taky důkladného zasychání barev, jelikož si zakládáme na kvalitě a chceme zákazníkovi dodat ovladač vždy v perfektním stavu. (Filip)

Překvapila vás někdy nějaká zakázka vlastního vzhledu?


Zajímavá otázka, ano, některé designy jsou extravagantní a mnohdy pro nás i vtipné, jelikož nechápeme souvislosti, proč chce klient ten nebo onen design, to je ale v pořádku, protože představivosti se meze nekladou. Spíše ale, než že by nás nějaký custom design překvapil, tak se často setkáváme s tím, že hráči mají opravdu originální a zajímavé nápady s citem pro design. My jim pak většinou už jen pomáháme se správným umístěním motivů. (Filip)

Plánujete přidat i úpravu jiných ovladačů případně dalšího příslušenství ke konzolím?


V tuto chvíli o jiných typech ovladačů neuvažujeme, plánujeme se ale v budoucnu zaměřit také na úpravu příslušenství k PC, jako jsou myši, sluchátka, klávesnice atd. Zkrátka chceme dopřát opravdu každému hráči možnost odlišit se. (Filip)

Plánujete se rozrůstat i do zahraničí?


Určitě ano, v tuto chvíli jsme aktivní na německém marketplace Etsy, naše ovladače už dokonce putovaly do pár evropských zemí. V současné době se ale nezaměřujeme na expanzi, prioritní je teď pro nás téma investor, kterému ubíráme největší pozornost, to je pro nás alfou a omegou pro další růst. Na evropské trhy formou B2B i B2C se pak plánujeme vydat v příštím roce. (Daniel)

Zaznamenal jsem vaší účast v Green Light akcelerátoru - můžete čtenářům přiblížit o co v tomto projektu šlo a jak se vám dařilo?


Jedná se o StartUp akcelerátor a skvělou příležitost pro začínající podnikatele, jak rozvinout svůj business.
Do Green Lightu se přihlásily desítky projektů, z nichž bylo vybráno devět (včetně nás). Tyto projekty pak absolvovaly každý týden různé workshopy a konzultace s lektory (toto probíhalo od listopadu do konce března). Z těchto účastníků bylo v březnu vybráno 5 finálových projektů, které dostaly možnost v polovině dubna prezentovat svůj nápad v aule VŠB-TUO před investory, lidmi z oboru a veřejnosti. Odborná porota pak vybrala 3 nejúspěšnější projekty, my byli mezi nimi a obdrželi jsme cenu rektora a odměnu 50 000,-
Upřímně celý tento projekt předčil mé očekávání a náš úspěch byl pouze třešnička na dortu. To nejcennější, co si z Green Lightu odnášíme je především cenné know-how, zkušenosti a zajímavé kontakty. (Daniel)

Speciálně pro čtenáře a fanoušky Hrej tvůrci projektu připravili slevový kód pro patnáctiprocentní slevu na nákup v e-shopu gamearts.cz. Kód je HREJ15. Platí do 20. května.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz