Recenze SteelSeries Arctis Nova 7, slušných sluchátek vyšší střední třídy
Hardware Článek Recenze SteelSeries Arctis Nova 7, slušných sluchátek vyšší střední třídy

Recenze SteelSeries Arctis Nova 7, slušných sluchátek vyšší střední třídy | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

30. 11. 2022 13:00

1. BALENÍ, VZHLED 2. POUŽÍVÁNÍ 3. SOFTWARE, ZÁVĚR

Společnost SteelSeries před několika měsíci představila své vlajkové lodě v podobě SteelSeries Arctis Nova Pro, které se nesou nejen v novém designu, ale i vylepšených vnitřnostech. Na to relativně brzy přišlo další oznámení, a to aktualizace dosavadní série SteelSeries Arctis, která dostala další přízvisko Nova a číslice podle řady. K nám do redakce dorazil nejlepší zástupce Arctis Nova 7, který láká na několik zásadních novinek.

SOFTWARE

SteelSeries ke svým zařízením dodává vlastní software SteelSeries GG. Ten funguje jako klasický ekosystém všech produktů a dalších funkcí. Nastavení sluchátek je poměrně široké a supluje přepínání do nastavení zvuku ve Windows. Přímo v softwaru si tak můžete zapnout třeba živý přednes mikrofonu, sidetone nebo volume limiter pro zvuk. Samozřejmě zde najdeme také nastavení ekvalizéru společně s presety, které jsme si již v recenzi popsali. V záložce nastavení pak najdeme nastavení Bluetooth, neaktivity a také již zmíněné nastavení toho, co mají sluchátka dělat při hovoru.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Software SteelSeries GG je ale mnohem komplexnější, nabízí například funkci Moments, která nahrává vaší hru a vybírá ty nejdůležitější momenty, nebo vám dovoluje uložit části vašich her. Sonar pak zastává funkcí hned několik. První je softwarové rozdělení zvukového výstupu na část Chat a Game, díky čemuž si na sluchátkách můžete volit poměr hlasitosti mezi komunikací s kamarády a hrou. U mikrofonu pak Sonar dovoluje skrze umělou inteligenci vylepšit zvuk z mikrofonu, odstranit šum nebo si podle vlastního uvážení nastavit hodnoty.

ZÁVĚR

Sluchátka SteelSeries Arctis Nova 7 jsou velice dobrým nástupcem dřívější řady Arctis. Designově řada přebírá vzhled nejvyššího zástupce a je typická výstupem náušníků, který skrývá nový akustický systém. Rozhodně neurazí a sluchátka vypadají dobře – je ale nutné si předem vyzkoušet to, jak vám sedí na hlavě. Potěší především zvuk, který je čistý a přináší vyvážený zážitek jak z hudby, tak ze hraní her. Bohužel mikrofon trochu zaostává, a i to vzhledem k poměrně velkému důrazu na něj ze strany výrobce. Celkově jde o slušný poměr cena/výkon, a to i vzhledem ke své velice dobré konektivitě a bezdrátovosti.