Recenze SteelSeries Arctis Nova 7, slušných sluchátek vyšší střední třídy
Hardware Článek Recenze SteelSeries Arctis Nova 7, slušných sluchátek vyšší střední třídy

Recenze SteelSeries Arctis Nova 7, slušných sluchátek vyšší střední třídy | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

30. 11. 2022 13:00

1. BALENÍ, VZHLED 2. POUŽÍVÁNÍ 3. SOFTWARE, ZÁVĚR

Společnost SteelSeries před několika měsíci představila své vlajkové lodě v podobě SteelSeries Arctis Nova Pro, které se nesou nejen v novém designu, ale i vylepšených vnitřnostech. Na to relativně brzy přišlo další oznámení, a to aktualizace dosavadní série SteelSeries Arctis, která dostala další přízvisko Nova a číslice podle řady. K nám do redakce dorazil nejlepší zástupce Arctis Nova 7, který láká na několik zásadních novinek.

POUŽÍVÁNÍ

Hned na začátek musím zmínit jednu výtku směrem k designu sluchátek. Poměrně dlouho mi trvalo, než jsem přišel na správné posazení na hlavě a dlouho mi přišlo, že mi sluchátka nesedí. Rozhodně tak doporučuju si sluchátka někde vyzkoušet, jejich tvarování je i díky látkové pásce poměrně specifické.

Zvukově jsou na tom ale sluchátka velice dobře. Nevyžijí je úplně milovníci bas, sluchátka ale poskytnou velice čistý a vyvážený zvuk. U hudby jsem neměl problém se žádným žánrem, ve všech byly slyšet vyvážené vokály společně s nástroji, velice příjemný byl i poslech elektronické hudby. Pokud by vám základní Flat režim ekvalizéru nesedl, nabídne software užitečný ekvalizér, který poměrně dost upravuje zvukové podání sluchátek.

i Zdroj: SteelSeries

Ve hrách je zvukové podání ještě lepší. I když jsem napsal, že milovníci bas se zde nevyžijí, ve hrách je důraz na hluboké zvuky v podobě explozí či výstřelů poměrně velký, ale nikterak ohlušující. Hraní v Call of Duty je zkrátka tak epické, tak vývojáři zamýšleli, a sluchátka k tomu dopomáhají. Zároveň ale slyšíte všechny nutné zvuky, i ty méně hlasité, ale stále důležité.

Samozřejmě hraní singleplayerových her je ještě o to více vtahující, jelikož zvuk je především doplňkem k celé hratelnosti a sluchátka si zde vedou opravdu dobře.

i Zdroj: SteelSeries

Velkým tahákem sluchátek je také obrovská možnost konektivity. V základu přichází sluchátka s USB-C donglem pro bezdrátové připojení, díky kterému se můžete připojit kam chcete. Ať je to počítač, konzole, mobil nebo Nintendo Switch. Výhoda je dvojí konektivita, kdy se sluchátka mohou připojit skrze dongle i Bluetooth. Pokud tak hrajete, ale někdo vám zavolá, sluchátka vám hovor přednesou a zároveň ztlumí zvuk ze hry.

Menší zklamání přišlo u mikrofonu, který je spíše velkým průměrem a pro to, jak na něj SteelSeries dává důraz, spíše podprůměr. Mikrofon by měl mít aktivní potlačení hluku, bez použití aplikace Sonar ale stejně snímal klikání na myši či práci na klávesnici. S použitím Sonaru se kvalita zásadně zlepšuje. Zmínit také musíme výdrž na baterii, která se drží na přibližně týdnu každodenního používání, i dosah bezdrátového připojení, které je poměrně tradičně kvalitní, nevypadává a v mém případě dokázalo obsáhnout celý dům.