Resident Evil Village Recenze Recenze Resident Evil Village, rumunského výletu za tuze vysokou upírkou

Recenze Resident Evil Village, rumunského výletu za tuze vysokou upírkou | Kapitola 2

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

11. 5. 2021 10:45 2

1. NA CESTĚ PO TRANSYLVÁNII 2. VYBROUŠENÝ DIAMANT

Už je to nějaký ten pátek, co vyšlo poslední pokračování této slavné hororové značky. Letos však slaví čtvrtstoletí a za tu dobu k sobě dokázala přikovat mnoho fanoušků po celém světě. Fenomén pokračuje s již osmým regulérním dílem. Jaký si k jubileu nadělil dárek?

AKCE? HOROR? HOROROVÁ AKCE?

Sedmý díl, ač výborný, trpěl na neskutečně natahovaný konec a příliš akční druhou polovinu. Třetí díl mě naopak naštval absencí všech hádanek a puzzlíků. U osmého dílu jsem si tedy přál, aby tvůrci napravili všechny neduhy svých moderních předchůdců. Výsledek? Vlastně naprosto fenomenální. Jelikož příběh odsýpá a hratelnostně není hře moc co vytýkat, Village už dochází metody, jak si svoje renomé pokazit. Jak už jsem řekl, příběh je napínavý a žene vás kupředu, ovladač chtít odložit rozhodně nebudete. Hádanek je také na můj vkus dost a skvěle jsem se u nich bavil. Některé z nich vyžadují trošku hloubavější zamyšlení, ani jednou jsem ale neměl pocit, že řeším nějaký složitý rébus. A díkybohu vás provází po celou délku hry. Stejně je na tom akce, která je dávkována v celkem přijatelném množství a kromě jedné konkrétní pasáže jsem nikdy neměl pocit, že jsem jí příliš zahlcený.

-
-

Bossů je dostatek a jsou velmi nápadití. Designově i herně. Opět si myslím, že je nejlepší užívat si moment překvapení, takže je nějak podrobněji rozebírat nebudu. A dočkal jsem se taky toho svého vytouženého hororu? Vlastně (alespoň chvíli) ano. Bez dalšího vysvětlování mohu slíbit, že i fanoušci hororu si přijdou na své. Jedna pasáž se odehrává téměř celá ve tmě a dává vzpomenout na Bakerovic syna. Jelikož v této pasáži nemáte k dispozici zbraně, ale musíte si vystačit jen se svým důvtipem, doporučuji přibalit dvojité spodní prádlo. Pasáž funguje stylem Escape Room a když už se vám konečně povede… inu, uniknout z místnosti, hned vám úsměv zase zamrzne v momentě, kdy se na vás dotyčná „Věc“ usměje ze tmy. Naprosto fantastický moment považuji za vrchol celé hry.

OBDIVOVATEL PAMÁTEK, RYBÁŘ A PRŮVODCE

Graficky je nový Resident opravdu povedenou hrou. Exteriéry vesnice dokáží nadchnout, ale nejvíce vám čelist spadne uvnitř hradu. Nasvícení, stíny, odlesky a množství detailů jsou důkazem skutečně pěkné a precizní práce autorů. Mimika postav je špičková a nejvíce mě potěšil dabing. Ten je na skutečně velmi dobré úrovni a všechny postavy jsou díky němu uvěřitelné, děsivé, sympatické i naprosto odporné. Hudebně je místy nový soundtrack velmi výrazný ale musím ocenit především klasické ruchy. Ty fungují naprosto výborně a dotváří atmosféru hry. K samotnému hraní ještě dodám, že bylo velmi plynulé a kromě úvodního loadingu se na PS4 Pro hra pyšní téměř nulovými nahrávacími časy. Navíc jsem za celou hru nenarazil na jediný bug. Nic mi tedy nebránilo si tuto adrenalinovou a děsivou jízdu užít od začátku do konce.

Díky tomu je nový Resident jedním z nejlepších pokračování celé série

V roce, kdy sám osobně očekávám dvě až tři “top” hry, jsem kladl v nového Residenta opravdu velké naděje. Možná ze začátku působí trošku nejistě, ale velmi rychle se dostane na koleje, které vás naprosto perfektně proženou celým příběhem. Mistrně kombinuje hratelnost minulého dílu, špetku strachu z prvních dílů ale také akci z čtyřky. Díky tomu je nový Resident jedním z nejlepších pokračování celé série a dokážu si velmi dobře představit, že se o něm v Invazi budeme (nebo alespoň budu) velmi hlasitě bavit. Opět dokázal, že série Resident Evil už dávno není primárně o zombie, ale o strachu z neznáma a z fantasticky hutné atmosféry. Výborný výroční dárek fanouškům, na které hra několikrát pomrkne.

Resident Evil Village
Xbox Xbox Series X | S

Nároky jsem měl vysoké a stejně je Capcom dokázal splnit. I toto hororové dobrodružství vás zakousne a nepustí. Vše nejlepší k 25. narozeninám!