Recenze JBL Quantum TWS, perfektních bezdrátových buds nejen pro hraní
Článek Recenze JBL Quantum TWS, perfektních bezdrátových buds nejen pro hraní

Recenze JBL Quantum TWS, perfektních bezdrátových buds nejen pro hraní | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

20. 11. 2022 13:54

1. BALENÍ, VZHLED 2. POUŽÍVÁNÍ, FUNKCE

Společnost JBL, tedy výrobce kvalitních audio zařízení, vstoupil do herního průmyslu už před několika lety. Ještě nedávno se ale JBL Quantum, jak se segment určený pro hráče jmenuje, moc neprofilovalo. Nakonec jsme ale zastihli zástupce firmy na Gamescomu, díky čemuž se nám do rukou dostal jejich nový pokus ve formě JBL Quantum TWS.

POUŽÍVÁNÍ, FUNKCE

Hned na začátek musím říct, že JBL s tímto produktem rozhodně nezklamalo, naopak. Zvukově jsou na tom sluchátka zkrátka perfektně, respektive jsou skutečně mířeny na hráče – s tím se pojí také základní zvukové nastavení. Aplikace JBL Quantum nabízí ekvalizér, který dle mého uspokojí snad všechny milovníky her. Osobně preferuju spíše basy, které jsou u sluchátek hluboké a bohaté. Zároveň ale nepřehluší jiné jemné tóny u písniček. Aplikace ale nabízí celou řadu funkcí a nastavení, ať už se týkají zvukového podání, nastavení ANC nebo i dodatečné pomoci jako je power saving, pairing nebo nalezení ztracených sluchátek přehráním hlasitého zvuku.

U hraní jsem pak volil buď flat, nebo gaming nastavení, které se ještě dále dělí podle typu hry. V těch jdou basy spíše do pozadí, více se ale zvýrazní třeba kroky nebo ambientní zvuky. Právě u hraní pak přichází na řadu USB-C konektor – skrze Bluetooth se totiž zásadně zvyšuje latence zvuku, která může mít i půl sekundy prodlevu. To je samozřejmě dost nechtěné, při připojení skrze USB-C je ale odezva okamžitá, bez kompromisů na zvukové kvalitě. Zároveň je možné konektor připojit k mobilu, počítači, notebooku nebo konzoli a fungovat hned, tedy „out of the box“. Na počítači vás přeci jen ale čeká dodatečná aplikace, stejně jako na mobilu, kde si můžete sluchátka více nastavit.

Co ale u JBL Quantum TWS cením nejvíce je jejich plnohodnotné využití při běžném používání. Samozřejmě je hraní u těchto sluchátek jejich důležitou součástí, ale když už si kupujete TWS sluchátka, určitě je rádi využijete i pro běžný poslech. JBL s tím počítá a sluchátka tak podporují klasické dotykové ovládání, kde si můžete navolit vlastní funkce, a především noise cancelling, tedy aktivní potlačení hluku. To funguje opravdu dobře, skvěle odhlučňuje konstantní zvuky i „náhodně“ hlasitý hluk a třeba cesta v letadle či autobuse je díky sluchátkům mnohem příjemnější.

i Zdroj: CGMagazine

Osobně mi také naprosto vyhovovala výdrž sluchátek. Plně nabité vydrží osm hodin, další dvojnásobek vám zajistí nabíjecí stanice. To mi přijde naprosto dostačující pro jakoukoliv cestu, i vzhledem k poměrně rychlému nabíjení.

ZÁVĚR

Na JBL Quantum TWS mě asi nejvíce překvapilo to, že jsou naprosto bezkonkurenční co se herních buds v této cenové kategorii, tedy okolo čtyř tisíc korun, týče a jsou plnohodnotnou konkurencí pro neherní kolegy. Bohaté zvukové podání, připojení skrze Bluetooth i USB-C dongle a velice kvalitní ANC řadí Quantum TWS mezi nejlepší TWS sluchátka, které jsem měl možnost vyzkoušet.

První
Poslední