Recenze HP Pavilion Gaming 15, dostupného herního notebooku | Kapitola 2
Seznam kapitol
Když přijde na mysl značka HP, mezi nejvýznamnější produkty lze kromě tiskáren rozhodně řadit notebooky. Pracovní stanice se ale s růstem herního průmyslu postupně přeměňovaly na stroje pro hraní. Zatímco divize OMEN je určena pro tu nejnáročnější klientelu, Pavilion Gaming je mnohem střídmější– a to nejen designem, ale také cenou.
Výkon
Pojďme na to hlavní, výkon. Naprosto upřímně nabízí dnes recenzovaný kousek slušný výkon, kvůli kterému se ale muselo jinde ubírat. Srdcem notebooku je procesor Intel i5 – 10300H, čtyřjádrový mobilní procesor s základní frekvenci 2,5 GHz a turbo frekvencí 4,5 GHz. Sekunduje mu grafická karta NVIDIA GTX 1650 Ti. To jsou opravdu dobré specifikace, vyvažovat se ale muselo u úložiště, které nabízí jen 512 GB volného místa, a operační paměti o nevalné kapacitě 8 GB. SSD je alespoň typu M.2 se čtecí rychlostí 1300 MB/s a zápisovou rychlostí 300 MB/s.
Především s úložištěm jsem lehce bojoval. Největším problémem byl ikonický žrout místa Call of Duty: Warzone, který jsem nakonec nainstaloval na externí disk. Jinak jsem v praxi otestoval několik her a výkon byl více než uspokojivý. Skóre v testu 3D Mark vystoupalo na 3732, hlavní je ale ukázka přímo ve hrách.
Nejdříve se podíváme na Call of Duty: Modern Warfare, respektive Warzone. Nastavení se pohybovalo mezi nízkými a středními detaily, po načtení všech textur se framerate ustálill na 60. Občasnému propadu zejména při velkém počtu hráčů jsme se sice nevyhnuli, Warzone byl ale bez problémů hratelný.
Přesouváme se na Valorant, kde se nemusíte bát maximálních detailů. Střílečka od Riotu nepatří mezi ty nejnáročnější tituly a notebook si s ní bez problémů poradil i ve vyšším frameratu. Právě zde lze využít displej se 144 Hz na maximum.
Dalším testovacím subjektem bylo PUBG, které stále žije, a to zejména v esportu. Při ultra detailech byl výsledek velice uspokojivý – dle Razer Cortex činil průměr 57 FPS bez výrazných propadů, pro vyšší FPS je tu navíc ještě velká rezerva v nastavení.
Podíval jsem se i do závodní kompetitivní hry Rocket League, opět s nejvyšším nastavením. V tomto případě si hardware odpočinul, hra se držela celou dobu na nastavených 144 FPS a působila velmi plynule.
Poslední testovanými tituly byly Hunt: Showdown a Red Dead Redemption 2, tentokrát bez grafů zachycujících framerate. Při středních detailech se u Huntu snímková frekvence držela mezi 40-60 FPS, u Red Dead Redemption 2 se musely detaily ještě o něco snížit, framerate se ale držel na podobné úrovni. Opět byly obě hry dobře hratelné a stále zbývala rezerva pro nastavení.