Proč byla PlayStation Showcase 2021 nejlepší herní show od roku 2016 a kde vázne Microsoft?
i Zdroj: Hrej.cz
Komentáře Článek Proč byla PlayStation Showcase 2021 nejlepší herní show od roku 2016 a kde vázne Microsoft?

Proč byla PlayStation Showcase 2021 nejlepší herní show od roku 2016 a kde vázne Microsoft? | Kapitola 2

David Plecháček

David Plecháček

10. 9. 2021 16:30 13

Seznam kapitol

1. NA VRCHOLU 2. PŘIJDE ODPOVĚĎ?

Včerejší PlayStation Showcase nám nabídl pořádně nabitou a svižnou show. Dokonce jednu z nejlepších za poslední dobu. Proč, a jak by na tuto skutečnost měla reagovat zelená konkurence?

Reklama

VĚHLAS JE POTŘEBA

Microsoft si, zatím, žádný podobný věhlas nevybudoval. Ačkoliv se nedá žít z nostalgie, bude nějaké podobné podhoubí potřebovat, protože i to je dalším rozdílem mezi ním a Sony. Bethesda, ať je, jaká je, drží v rukách silné značky, ale také pověst studia, která neždíme hardware na maximum (nebo alespoň na to její hry nevypadají) a už vůbec nevydává hry technicky vypilované k dokonalosti (jako třeba Naughty Dog). Při vší úctě, inXile nebo Double Fine, ale také třeba Undead Labs, jsou pořád menší studia, od kterých nový „God of War“ nečekáte. Čekáte jej od Obsidianu? Nebo Rare?

Je jen málo studií, které mohou něco takového vytvořit. Coalition žijí minulostí až moc a možná by studiu prospěl přechod k jiné sérii. 343 industries musí pověst vyšperkovat tím nejlepším Halo, jaké kdy svět spatřil. Ale kdo dál? Pár studií se najde. Ačkoliv i Ninja Theory řadím spíše k menším studiím, jejich Hellblade ukázal, že to může být značka, která může konzoli vytáhnout nahoru. Ostatně druhý díl Senuy byl jednou z prvních her oznámených pro Xbox Series. Jde o překvapivý titul, který provází aura vydařené hry, jež by mohla díky Microsoftu ještě narůst. Pokud mluvíme o překvapení, Playground Games nám mohou dopřát další takové. Nechci hanit to, o co se Microsoft snaží, jen zřejmě potřebuje čas. 

Kterého mu konkurence moc nenechává.

NOVÁ ÉRA JE ZA DVEŘMI

A možná potřebuje i onu větší akci, na které by skeptikům, jako jsem já, zavřel ústa – nebo naopak nechal spodní čelist spadnout až na podlahu. Jestli se Sony něco povedlo, je to vybudování aury svých studií jako nezdolných dříčů, které sypou jednu skvělou hru za druhou. Nepotřebují kolem sebe velkou show, nepotřebují E3, nepotřebují nic, jen někde oznámit nějaký další projekt. Jen si vezměte, které studio je teď nejopěvovanější? Je to studio Insomniac, které v krátkém sledu pracuje už na páté hře. Takže po Spider-Manovi, Milesi Moralesovi, Ratchetu a Clankovi to je opět pavoučí muž a nově ještě Wolverine. Neuvěřitelné. Obdivuhodné. 

Nebude třeba E3, Gamescomu…

Microsoft tohle neumí. Má se ještě co učit, i za cenu, že by herní průmysl byl s podobnou taktikou o něco chudší. Zbyly by nám jen menší každoroční prezentace a hry by tak přišly o část svého kouzla – o momenty, kdy se hráči ochotně setkají u svých monitorů několikrát do roka, a čekají, co jim kdo v obřím, nablýskaném balíčku naservíruje pod nos. Nebude třeba E3, Gamescomu… a Sony ukazuje, že pokud jste v laufu, nic z toho není potřeba už teď. Možná, že úspěch Sony přispěje k tomu, že skončí jedna éra. Ale přijde nová.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama