Prince of Persia Revelation Recenze Prince of Persia: Revelations

Prince of Persia: Revelations

Petr Bulíř

Petr Bulíř

10. 1. 2006 23:45
Reklama
Reklama

Bylo jen otázkou času, kdy si populární prince najde cestu na PSP. K našemu menšímu překvapení se konverze druhého dílu POP: Warrior Within z PC obešla bez úsporných grafických opatření a po technické stránce se představuje v maximálně skvělé formě, pokud nepočítáme drobné problémy se zvukem, dlouhá nahrávání a sem tam problematický frame rate. Pro ty, kteří si dvojku odhráli na PC či PS2, nebude Revelations v zásadě ničím novým. Už tak poměrně dlouhá hra nabrala ještě pár extra levelů navíc a důraz na neustálý boj trochu ubral na intenzitě, což rozhodně není žádná velká ztráta. Prince samozřejmě oplývá množstvím akrobatických pohybů, které mu umožňují se po většinu času pohybovat velmi elasticky,ale sem tam je zapotřebí také vytáhnout mečík s dýkou a vyzkoušem několik útočných komb, jejichž základní údery se dají libovolně kombinovat. Jak již bylo řečeno v úvodu, Revelations je „pouze“ okopírovaná dvojka, což považujeme za významné mínus, protože 99% hráčů má tuhle záležitost dávno za sebou. Je přeci jen trochu hloupé domnívat se, že ten kdo si kupuje PSP nikdy před tím žádné jiné herní zařízení neměl. Ale budiž, když to autoři chtěli mít s konverzí jednoduché a nechtěli se dělat s novou a jistě mnohem zajímavější odnoží, musíme to brát jako fakt. Možná se totiž opravdu najde pár hráčů, které bude bavit procházet stejná prostředí, řešit už jednou vyřešené hádanky a bojovat s už poraženými bossy. Jinými slovy, váš postup bude mnohem rychlejší, protože už budete většinou vědět, co máte dělat.

Z pevniny na ostrov

Aby náhodný nováček, který dostal PSP společně s POP: Revelations, připomeneme pro jistotu v krátkosti hlavní story. Prince se po způsobení časové kolize na konci prvniího dílu musí vydat na Ostrov času, kde musí najít vládkyni času, která může jako jediná změnit jeho osud. Zároveň je pronásledován démonickým stvořením Dahakou, představující nesmrtelné ztělesnění osudu toužící po božské odplatě. Po lehkém úvodu na lodi, kdy se seznámíte s intuitivním ovládáním pohybů a základy šermířského umění se ocitnete na na pláží potemnělého ostrova, který je z větší části tvořen polorozpadlým hradem. Po několika prvních úrovních narazíte na nově přidané úrovně a hádanky, které alespoň trochu občerstvují uniformní předělávku. Některé nové hádanky jsou na poměry prince dost obtížné a rozhodně si při nich nevystačíte s přeskakováním mezi římsami atd. Nové úrovně jsou navíc dost dlouhé, takže si dohromady můžete přičíst alespoň několik hodin navíc k původní hře. Ovládání je vzhledem k možnosem PSP zvládnuto velmi dobře a nijak netrpí tím, že muselo být lehce poupraveno díky absenci druhé analogové páčky. Pořád totiž máte možnost volně otáčet kamerou pomocí levého bočního tlačítka, což pro dobrou orientaci v prostředí maximálně důležité. Můžete tak bez problémů běhat, šplhat, lézt, skákat a bojovat bez výraznějšího omezení.

Perská nádhera

Ačkoliv se jedná o konverzi, musíme před grafickou kvalitou hry jednoznačně smeknout. Impresivní detaily, efektní pohledy, přiblížení a zpomalení při boji jsou exceletntní, přičemž si autoři dali práci i s překreslením prostředí a detailnimi postavami. Protože je POP. Reveleations po vzoru předchůdce dost krvavá hra, nechybí samozřejmě ani červené cákance a bizarní zakončování komb, kde z nebožáka odlétavají končetiny, hlava, nebo je v návalu vaší mačkací agrase rozpůlen či rozčtvrcen. Nejdůležitější na tom celém je ovšem to, že i v tak graficky bohatém a nekompromisním prostředí se váš hrdina pohybuje naprosto samozřejmě, plynule a elegantně. Malou neváhodou je skutečnost, že se někdy zcela náhodně sníží snímkování, takže jsou některé animace viditelně zpomalené. Další průšvih je kvalita textur, která vás praští do očí především ve filmečcích, kde by měla být jejich kvalita paradoxně největší. To má trochu za následek i to, že je ve hře někdy velmi těžké určit, jestli linka na zdi představuje římsu, které se můžete chytit nebo naopak širší chodníček, na který lze vylézt. I před tyto stížnosti však hra vypadá stále velmi pěkně a dokazuje, že PSP hry tohoto typu jednoduše sedí.

UMD na draka

POP: Revelations je skvělý příklad toho, jak špatně se dál naložit s přístupovým časem k nosiči. Pokud nepočítáme tradičně zdlouhavé na hrávání v úvodu hry a při přechodu mezi většími lokacemi, je otravné především zadrhávání hudby a mluveného slova v důsledku chaotické skladby dat na disk. Vzhledem k poněkud pomalejšímu přístupu na disk se pak tyto prodlevy ještě více zvýrazňují, takže můžete snadno nabýt dojmu, že se vám hra zasekla. Daleko horší ovšem je, když se vám hra chvilkově zasekne v momentě, kdy překonáváte sérii pastí. Ještě štěstí, že sem tam narazíte na ukládací fontánku, protože jinak by se některé úseky Revelations mohly snadno změnit v nepřekonatelný horor. Sečteno a podtrženo, nebýt otravných chyb a faktu, že většina lidí, kteří si PSP pořídila už dávno druhého prince dohrála na PS2 či PC, dalo by se uvažovat o velmi pěkném hodnocení. Takhle se dá pouze říci, že autoři alespoň nic výrazného nezkazili a přidali do zatím nepočetného katalogu PSP her další položku.

Prince of Persia Revelation
PlayStation icon PSP

Verdikt

Francouzi jsou někdy hodně divní. Vůbec jim nevadí neustále drobící bagety a špína v Paříži a vydávají jednoho POP za druhým. Pro čerstvé majitele PSP bez předešlé zkušenosti je Revelations zajímavá věc, ostatní se budou určitě rozmýšlet.

Co se nám líbí a nelíbí?

Vzhledem ke konverzi vypadá prince na první pohled skvěle. Září barvami a po většinu času se i příjmeně ovládá. Několik přidaných úrovní a puzzlů.
Řada technických problému souivisejících s přístupem na disk, který se v některých případech netočí tak rychle, jak by měl. Pouhá konverze druhého dílu z PC.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz