Neuro Hunter Recenze Neuro Hunter

Neuro Hunter

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

20. 3. 2006 23:56 3
Reklama
Reklama

Sny mnohých vývojářů bývají leckdy velice zajímavé. Avšak pokud se na ně při vývoji jejich hry neusměje štěstí, či nepatří mezi ostřílené profíky, výsledek je většinou pochybné kvality. A přesně o tom vypovídá nejnovější počin začínajícího vývojářského týmu Media Art.

Příběh z pera Eda Wooda

Kvalitní hra by měla mít dobrý příběh a hráče do sebe během chvíle vtáhnout. Za zmínku stojí v tomto směru Half-Life 2 či nedávno recenzovaná Commandos Strike Force. Zvláště pak u RPG her by se měl příběh stát stěžejním bodem. Už zde prohrává Neuro Hunter na celé čáře. Děj se odehrává v daleké budoucnosti, kdy mezi sebou válčí obrovské organizace na všech možných frontách. Svět již není takový, jaký byl. Ovládá ho korupce, boháči a ti kdo pro ně nepracují mají velice těžký život (to je opravdu až tak futuristické? pozn. ed.). Vy se ujmete role nájemného žoldáka Huntera, který by si pro korunu nechal vrtat koleno a proto bere každou zakázku. Jednoho krásného dne tak přijme nabídku právě od jedné gigantické organizace, aby získal důležité informace a poškodil tak jinou firmu. Při vaší práci však exploduje nálož a vy padáte střemhlav dolů nechutně vypadající a odporně páchnoucí důlní šachtou. Po chvíli zjistíte, že celý komplex ovládá šílenec říkající si Hacker. Teď je pouze na vás dostat se z tohoto špinavého místa, během své cesty nakopat pár mutantům zadnici a těsně před opuštěním šachet si to na férovku rozdat s Hackerem.

Vylepšete si svého Huntera

Ke každému RPG patří samozřejmě vylepšování vlastností své postavy a sbírání zkušeností. Není tomu jinak ani v tomto případě. Je tu však drobná změna, cyberpunkový svět je totiž jako stvořený pro všemožné implantáty a tak si připravte slušný obnos na jejich zakoupení a následné využití. Většinu z nich totiž nějaká z postav prodává, v jiném případě je pak můžete nalézt v různých bednách, které se vyskytují opravdu všude. Veškeré vlastnosti se během hraní rázně vylepší, kradení je toho dobrým příkladem. To hraje v Neuro Hunterovi důležitou roli, podobně jako kdysi ve Falloutu. Právě díky němu získáváte potřebné věci, které můžete poté zase ihned prodat a vydělat si o nějaký ten chechták víc. Další důležitou vlastností, kterou hlavní hrdina oplývá je hackování. Tím si namísto materiálních hodnot obstaráte elektronické informace. Do těch se počítají číselné kombinace (a s těmi si užijete opravdu spoustu herního času), návody na stavění specifických předmětů a podobně. Krom toho můžete / měli byste / musíte obdařit svou postavu potřebným vybavením. Oblečení, zbraně i obsah vašeho batohu ovlivňuje rychlost a odolnost vaší postavy.

Kutil Tim alias Hunter

Zřejmě nejlepší věcí na této pochybné hře je vytváření vlastních předmětů a zbraní. Hunter zřejmě strávil mnoho volného času vedle Kutila Tima nebo Přemka Podlahy. Pokud si nasbíráte potřebné věci a získáte i návod, není problém vytvořit si určitou zbroj, zbraň, předmět či lektvar. Shánění je poměrně zapeklité, protože většinu věcí získáte krádeží nebo zabitím nějaké potvůrky. Krádeže jsou povětšinou nesmírně lehkou záležitostí. Stačí přijít k dané osobě a už si vybíráte věci, které se vám hodí. Během vaší práce je zobrazena úspěšnost v procentech, podle které se dá lehce odvodit, jak to všechno dopadne. Jestliže je číslo vyšší jak 50 %, je zde poměrně solidní naděje, že si něco odnesete domů. To vše pomocí jednoho kliknutí! Obdobné je to i s hackováním, jenže zde si ještě musíte přičíst čas strávený kopírováním dat na disk. Trochu zarážející jsou pak reakce poškozených. Jakmile přijdou na to, že je okrádáte, pouze vám vynadají. Toť vše, žádné útoky na vaši osobu a podobně. Platí to i při napadení NPC postavy. Na druhou stranu, pokud jste člověk, kterému je vše lhostejné a váží si jen peněz, můžete okrádat obchodníky a jejich zboží jim prodávat zpět. Při tom všem budete dostávat všemožné questy (drží se klasických schémat jako přines tohle, zabij tamto atd.). Celkově jich hra obsahuje okolo čtyřiceti a dohrání vám zabere v průměru 15-20 hodin.

Vizuální zpracování, ozvučení, umělá demence a vše ostatní

Do této doby zněla recenze jakž takž nekriticky. Teď ale přichází čas na rozbor zpracování hry. Nebudu vás dlouho napínat a rovnou zostra řeknu, že grafický kabátek hry je skutečně odporný. Po sérii her, které nás svým audiovizuálním zpracováním naprosto dostaly na kolena je toto naprostý odpor, hnus a i takový první Doom vypadá po pár půllitrech piva lépe. Ani v roce 2000 by hra neslavila úspěchy. Veškeré NPC postavy jsou vesměs hranaté, výjimky se najdou, ovšem jedná se pouze o ty důležitější, jinak se tu polygony opravdu šetřilo. Textury vysoké rozlišení nepobraly a grafické efekty by člověk hledal tak dlouho, až by si uvědomil, že to, co se tvůrci snažili vytvořit se ani efektem nazvat nedá. I tohle vše by se dalo odpustit, pokud by byl alespoň kvalitní level design. Jenže? Není. Zvláště ze začátku budete pobíhat po dlouhých důlních šachtách, které působí naprosto stejně. Jednou po padesáti metrech možná narazíte na nějakou houbu či monstrum, se kterým si užijete bitku. Fyzikální a ragdoll engine do hry implantován není. Po zvukové stránce se hra dostává do průměru. I když nějaké zvuky působí lacině, tak dabing se je na dobré úrovni, což je vzhledem ke zbytku "kvalit" hry vzácnost. Hudební složka je na tom o poznání hůře, klávesové melodie ve stylu Michal David opravdu na atmosféře nepřidají. O umělé inteligenci se nedá ani bavit. Ta prostě neexistuje. Ať se jedná o podivné plazy, mutanty či lidi, vždy vyhledají tu nejkratší cestu k vám. Slovo krytí neznají a proto se ve většině případů stávají pohyblivými terči. Jestliže nemáte po ruce střelnou zbraň, budete se muset spolehnout na nůž a namísto kvalitního boje si užijete hru na skákanou.

Česká lokalizace a cena

Neuro Hunter se dostává do hráčových rukou v české lokalizaci v podobě titulků (všude, s výjimkou videosekvencí). Během hraní jsem žádné jiné nedostatky nepostřehl, avšak stále mi zůstává v hlavě jedna myšlenka. Proč se podobná hra vůbec překládala? Mělo to smysl? Na tyto otázky mi zřejmě nikdo neodpoví. Cena je ještě v rámci budgetové roviny, činí 799 Kč a možná se najde pár jedinců, kteří za ní své poctivě vydělané peníze dají - rozhodně to však nebude kvůli našemu doporučení.

Neuro Hunter
Windows PC

Verdikt

Neuro Hunter chtěl být druhým Deus Ex. Namísto toho se z něj vyklubal opravdu nepovedený herní počin, který nudí již po pár minutách hraní. Pokud však patříte mezi milovníky podobných hrůz, můžete Neuro Huntera vyzkoušet.

Co se nám líbí a nelíbí?

Česká lokalizace, vyrábění věciček, cena.
Vesměs všechno, béčkový příběh, hnusná grafika, špatný level design.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz