Need for Speed: ProStreet Článek Need for Speed: ProStreet

Need for Speed: ProStreet

Dalibor Franta

Dalibor Franta

1. 7. 2007 22:00 5
Reklama
Reklama

Za 13 let se toho dá stihnou fůra. Zasadit strom, postavit dům, vychovat syna, případně si odsedět trest za vraždu a vychodit sedm tříd základní školy (ne nutně v tomto pořadí). Nebo, podobně jako série Need for Speed, projít křížem krážem všechny existující platformy, vydobýt si pevné místo mezi závodními legendami a nenuceně se vyvinout od klasické koncepce silničních závodů v plenéru až k městským tuningovým show plným neonů, maskulinních bombiček s CO2 a prsatých slečen v nepřiměřeně malých podprsenkách.

Čas dozrát

Třináct let je také ideální doba k nějakému tomu vyzrávání. Stejně jako si školák začne uvědomovat jisté biologické danosti a zločinec začíná zpytovat černé svědomí, Need for Speed po letech dopřává sluchu svým nejskalnějším fanouškům a chystá se s nejnovějším dílem série přivést vlnu tuningářského nadšení takříkajíc do „reálného světa“. Seznamte se s Need for Speed: ProStreet – hrou, která se po letech arkádového řádění chystá konečně usadit a nabídnout nám pohled na současný a budoucí vývoj undergroundové závodní subkultury.

Z ulice na okruh

Předpoklad EA je poměrně jednoduchý a více méně logický – tuning a pouliční závody se dnes staly de facto paralelní vývojovou větví regulérního automobilismu, jejich popularita stoupá geometrickou řadou a pomalu ale jistě vytlačuje tuningáře z ulic na nejrůznější víkendové akce, tuning show a exhibiční závody na uzavřených tratích. A přesně to je ta oblast, kterou chce nové ProStreet věrně zachytit a simulovat – a to je dost možná to nejpodstatnější na celém projektu. Simulace, nikoliv arkádová hra na realitu! Pryč je důraz na estetický dojem z vašeho vytuněného miláčka, pryč je zázračné obnovování vozidla po každé výraznější kolizi. Zbožštění vzhledu je nahrazeno modlou výkonu. Nezáleží už na tom, kolik zelených neonů se vám vleze pod sedadlo spolujezdce, ale jaké konkrétní nastavení vozu zvolíte pro konkrétní závody k dosažení maximálního možného výkonu. Need for Speed si zde podává ruce s Forzou Motorsport a nám nezbývá, než nad tímto dojemným setkáním zatlačit slzu radosti.

Štelování věda je

Víkendové tuning show v ProStreet nabízejí dostatek prostoru pro všechny druhy závodníků – ve speed challenge půjde o dosažení maximální možné rychlosti bez ztráty kontroly nad vozidlem, drag race představí klasické head to head závody na rovince, drift race otestuje schopnosti vozidla a závodníků v jízdě smykem a konečně grip race postaví auta na start uzavřeného závodního okruhu. Každý ze závodů bude podle očekávání klást zcela odlišné nároky na nastavení vozu. Jen šílenec by se s autem nastaveným na drift race hnal do rychlostního souboje jeden na jednoho, jen pilot bláhový by očekával, že s autem nastaveným na klasický závod se mu podaří konkurovat poštelovaným speciálům ve speed challenge.

Need for Speed: ProStreet

Výkon vozidla samozřejmě ovlivní každá maličkost. Ohromný zelený spojler sice může na monumentální zádi vaší káry vypadat senzačně cool, ale i on má své specifické projevy, stejně tak jako desítky a stovky ostatních součástek na vašem autě, které je třeba brát na zřetel. Hra samozřejmě nabídne pro různé druhy závodů předladěná nastavení, ale jak už to tak chodí, na vrchol dosáhne pouze ten, kdo si dokáže stroj připravit dokonale na míru. Systém „autosculpt“, známý již z NFS: Carbon tak získává zcela nový, mnohem efektivnější rozměr. Vzhled auta samozřejmě zůstává důležitou součástí závodů, nikoliv však tou nejpodstatnější.

Nic není zadarmo

Ruku v ruce s důrazem na nastavení vozidla jde také snaha přinutit hráče k bezpečné jízdě, veškerá poškození na svém vymazleném přibližovadle si totiž draze zaplatíte - nehledě na následky, které budou mít kolize na výkon vozu po zbytek závodu. Člověk si pak samozřejmě dvakrát rozmyslí, jestli má cenu opírat se v každé zatáčce kufrem o dveře protivníka, protože odměna za takové vítězství může dost dobře padnout na opravy zbídačeného vozu. Často, obzvláště při nedostatku peněz, bude nutné uchýlit se k dokonale neestetickým řešením problému – odpadl vám přední spojler a vy nemáte peníze na jeho opravu nebo náhradu? Od toho jsou tady lepící pásky! A příště už si dejte majzla.

O chystané grafické žranici prakticky nemá cenu pochybovat. EA slibuje 21 000 polygonů na jedno auto a kdo viděl video ze závodů na legendární trati Sears Point (známé také jako Infineon), pravděpodobně si ještě nyní nevěřícně protírá unavené oči. Samozřejmostí bude rovněž rozsáhlá online podpora, kde se kromě vzájemného soupeření objeví takové lahůdky jako je uploadování a stahování nastavení vozu. Údernickým heslem nového NFS: ProStreet je realismus a my nepochybujeme, že mezi některými fanoušky vzbudí toto rozhodnutí jisté kontroverze – o to víc se však na celou věc těšíme. ProStreet vyjde pro PC, PS2, PS3, Xbox 360, PSP, Wii a DS v listopadu letošního roku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz