Forza Motorsport 2 Článek Forza Motorsport 2

Forza Motorsport 2

Julius Rácz

Julius Rácz

30. 5. 2006 22:56 1
Reklama

Společnost Microsoft Game Studios v loňském roce zaznamenala velký úspěch díky kvalitnímu simulátoru automobilových závodů s názvem Forza Motorsport. Tento titul, exkluzivně vyrobený pro Xbox, se zapsal do povědomí hráčů vyznávajících žánr závodních her zejména díky realistickému ztvárnění modelů aut, jakož i velmi propracovanému systému poškození vozidel, respektive poškození jejich jednotlivých součástí. Přibližně 230 modelů vozů, nesoucích loga proslulých výrobců jako jsou například Mazda, Nissan, Porsche či BMW, přivábily na 45 virtuálních tratí Forzy Motorsport nespočet závodů chtivých pařanů. Nyní se chystá pokračování úspěšného videoherního titulu a v duchu očekávaného růstu kvality slibují potencionálním hráčům vývojáři z Microsoftu, přesněji řečeno z tvůrčí squadry Turn 10 Studios, spoustu vylepšení.

Inovace – část 1.

Forza Motorsport 2, určená – jak překvapivé – pouze pro Xbox360, nabídne příznivcům žánru více než tři stovky ovladatelných modelů závodních automobilů, v jejichž výčtu se mimo představitelů dosud známých značek objeví i nově nominovaní zástupci automobilek Lamborghini a McLaren. Obzvláštní zájem by ale neměla vzbudit stájová příslušnost ani zmíněný celkový počet do hry implementovaných vozů, přestože se od předchozí části objevivší se v loňském roku vozový park docela znatelně rozšířil. Mnohem více by měly fandy upoutat rozšířené možnosti upgradu jednotlivých vozidel či chcete-li – jejich tuningu. Z hlediska konfigurace a možné přestavby závoďáků má být údajně umožněno hráčům měnit řadu jejich komponent, včetně jejich barevného provedení. Pravdou je, že vychytávky tohoto typu, například výměna brzd, pneumatik a dalších součástí karosérie nebo motoru, byly přítomny již v pilotním dílu. Nyní však mají být mnohem kvalitněji a detailněji pojaty, což by mělo opět o krůček přiblížit hru realitě. A nejen to.

Inovace – část 2.

Předpokládanou součástí herního enginu, v souladu s již zavedenými herními principy série, by měla být závislost jízdních vlastností automobilu na případné destrukci konkrétních součástí vozidla během jízdy. To znamená, že jakékoliv poškození, dejme tomu zničení brzdového obložení či tlumičů, způsobené srážkou s obvodovou bariérou tratě nebo kolizí se soupeřícím vozem, se má projevit na ovladatelnosti a „technické způsobilosti“ daného automobilu stejně, jako by se jednalo o skutečný karambol. Navíc, audiovizuální zpracování těchto střetů se má stát, za pomoci špičkového fyzikálního modelu a v kooperaci s technickými parametry Xboxu360, daleko realističtějším než doposavad. Údajně bychom v rámci hry měli dokonce cítit rozdíly v jízdě na odlišných površích tratí. V tomto případě mají autoři na mysli konkrétně dvanáctihodinový závod na osmikilometrovém okruhu Sebring na Floridě, na němž prý strávili zástupci tvůrčího týmu celý týden za účelem důkladného prozkoumání jednotlivých fyzikálních specifik tratě, aby mohli věrně zpracovat skutečné anomálie dráhy. K tomu, aby se tyto specifické vlastnosti povrchu projevily ve hře, byl koneckonců vyvinut i speciální fyzikální model zaměřený na práci a pohyb pneumatik.

Pohled do budoucna

Jak je vidět, kluci z Microsoftu, respektive týmu Turn 10 Studios se snaží, seč jim síly stačí a pravděpodobně se tato jejich upřímná snaha více než kladně odrazí na případných ziscích z prodeje hry. Kromě uvedených inovací se na případném úspěchu rozhodně podepíše novinka v podobě online multiplatformového systému s pracovním názvem „Live Anywhere“, umožňující hráčům kromě vzájemné výměny závodních modelů prostřednictvím mobilních telefonů a aplikace Windows Mobile také zlepšování designu a tvorbu vlastních automobilů v rozhraní PC (Windows Vista), včetně jejich následného používání v in-game závodech. V závěru pozitivních zpráv by neměla chybět informace, primárně určená pro všechny skutečně zavilé racing-pařany, spočívající v příslibu prodeje nového bezdrátového volantu, jenž by se měl objevit na trhu v témže termínu jako Forza Motorsport 2. Použití této speciální periférie ve hře by však nemělo přinést pouze obvyklé, pseudo-realistické pocity při hraní, nýbrž také přímý vliv na kvalitu jízdy s dopadem zvláště na citlivost ovládání a věrnější fyziku vozu.

Shrnutí

Jak již bylo řečeno, kromě příchodu reprezentantů nových automobilek se v druhé části Forzy Motorsport dočkáme nových závodních okruhů, rozšíření multiplayeru a řady technických vylepšení, ať už půjde o online aplikace nebo herní engine. Všechny tyto aspekty a skutečnost, že na tvorbě Forzy Motorsport 2 se podíleli špičkoví programátoři, zkušení závodní piloti a taktéž renomovaní specialisté – inženýři, zavdávají důvod k tomu, že v případě jmenovaného videoherního titulu půjde o labužnický kousek hodný zájmu všech hráčů, pro něž je vůně benzínu a kvílení brzd tím nejhezčím herním zážitkem. Patříte-li k uvedenému publiku, měli byste už nyní začít šetřit, poněvadž prvního startu v rámci Forzy Motorsport 2 bychom se měli nadít skutečně již velmi brzy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama