NecroVisioN Článek Necrovision

Necrovision

taltos

taltos

26. 1. 2009 23:36
Reklama

1C Company se od opravdu ubohých budgetovek se dostali až k opravdu zajímavým herním kouskům. Před několika měsíci zabodovali King's Bounty, nyní nám pro změnu servírují hororové akční hry. Nedávno vyzkoušené Cryostasis má rozhodně potenciál a podobně tomu je i v případě Necrovision. Nebo se vám nezdá kombinace her Wolfenstein a Painkiller jako dobrý nápad?

Němci zase něco po*rali

Vývoj Necrovision provází drobné problémy už od samého počátku, proto již několik let zpět byla tato hra prezentována na různých herních výstavách. Tenkrát odrazovala technickým provedením, ale tvůrci vše dohnali a Necrovision vypadá na první pohled vcelku moderně a působivě.

V hratelné verzi, kterou jsme dostali k dispozici, se nacházely dva kompletní levely. Již z toho mála a dalších popisů je zřejmé, že s příběhem to nebude zase tak žhavé a hra vsází spíše na jiné aspekty. Alespoň špetku originality přidali autoři zařazením hry do první světové války místo do druhé, nicméně zbytek je již klasický válečný guláš s „nově přidaným“ kořením nemrtvých přisluhovačů. Němci během první světové války chtěli zvrátit nepříznivý vývoj, a tak je nenapadlo nic lepšího než spojit své síly s těmi pekelnými. To samozřejmě nemohlo dopadnout dobře, a tak se jim podařilo otevřít pekelnou bránu do jiného světa. A aby toho nebylo málo, v tomto světe probíhá stálý boj mezi upíry a démony. Což jsou, řekněme si na rovinu, protivníci, kteří hravě strčí lidskou rasu do kapsy. Proč tedy čekat na výsledek jejich souboje. Vrhneme se na ty zrůdy najednou a brokovnice všechny spory vyřeší.

Lopatou do hlavy

První z dvojice přítomných misí hráče zavádí ještě na zemský povrch, kde jako udatný voják na frontě prochází rozpadlými ulicemi města a sleduje utrpení dalších vojáků a poházené mrtvoly. První věc, která vás  zaujme, je možnost držet v rukou dvě na sobě nezávislé zbraně. Ve většině případů to tak bude dobová pistole, později i brokovnice, a v druhé jedna z chladných zbraní. Nic vám samozřejmě nebrání využít dvou pistolí, nicméně postupem času zjistíte, že nepřátelé se vám dostanou až příliš na kůži. Ve zbraních na blízko najdete například klasickou mačetu, lopatu, sekeru a postupem času jistě objevíte i nové kousky sloužící k odpravení proudících davů nepřátel. Obě zbraně ovládáte zcela nezávisle na sobě, tudíž jedním tlačítkem myši můžete uštědřit úder do hlavy, druhým pak načatému protivníkovi vystřelit (třeba) oko.

Styl hraní Necrovision velmi nápadně připomíná zmíněného Painkillera. Dlouho se více méně nic neděje, přijdete na otevřenější prostranství a začne peklo na Zemi. Vojáci poházení okolo se začnou zvedat a nepříjemně rychle blížit s jediným cílem – zabít vás. Kulky létají okolo, mačeta je během chvíle pokrytá krví a vy nevíte kam dřív skočit. Ano, tento hektický způsob boje jednotlivce proti desítkám nepřátel může být velmi zábavný (a zde přichází očekávané „ale“), nicméně v tomto případě mají tvůrci ještě na čem pracovat. Překombinováním technických fines totiž docílili maximální nepřehlednosti, kvůli přehršli efektů pak vysoké obtížnosti zasáhnout cíleně protivníky a stíhat se orientovat na bojišti. Když se k tomu přidá ještě létající boss, jedná se prakticky o neřešitelný problém.

Počítačem ovládaní protivníci nedisponují prakticky žádnou inteligencí (což je u zombíků ještě pochopitelné), ale tento handicap velmi účinně dohání množstvím a jejich výdrží. Hra tak rozhodně v této fázi vývoje není pro nováčky v žánru a budete se mít co otáčet, abyste stíhali rychlé pohyby všech stvůr okolo vás.

Druhá ze zkoušených misí nabídla již o něco lepší pocit ze hry. Ocitli jste se v podzemním komplexu plném pekelných přisluhovačů a v ruce jste měli pokročilejší rychlopalnou brokovnici. Akce se odehrávala na o poznání větším prostoru s přehlednějším prostředím a viditelnými pravidly. I tak jsou grafické efekty někdy až přehnané a výbuch silného robota vám místo radosti přinese několik sekund opětovného orientování se v okolí.

Ať tě provází síla

Co by to bylo za sci-fi akci bez speciálních schopností hlavního hrdiny. Nábojů do zbraní je poměrně málo, povalujících se lékárniček taktéž, a tak přichází na řadu speciální magická ruka sloužící zároveň jako chladná zbraň na blízko. Ocelová ruka připoutaná k hlavnímu hrdinovi vám kromě obranných a útočných možností tedy nabídne i možnost speciální útočných kouzel: telekineze (ovládání mysli protivníka) a nejdůležitější léčení. Bohužel, boje se odehrávají v doslova pekelné rychlosti. Do zmatku ještě zkoušet ovládání mysli protivníka je velmi nereálné a tato schopnost je tedy prakticky předem odepsaná.

Kromě magických schopnosti ještě hlavní hrdina během boje získává zuřivost a adrenalin. Díky zuřivosti budou všechny údery chladnými zbraněmi (nejčastěji ocelovou rukou) o poznání silnější. Díky adrenalinu pak budete moci využívat tolik oblíbeného bullet-time, který nepřátele zpomalí, ale vás nijak neovlivní.

Necrovision je další hrou, u které si děláme malý puntík. Neradi bychom totiž propásli vydání. O kvalitě sice nejsme úplně přesvědčeni, nicméně i tak má tato akce z první světové války punc zajímavosti a pokud se autorům podaří něco udělat s nepřehledností boje, mohla by se nakonec z Necrovision vyklubat dobrá hra.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama