MX vs ATV Untamed Recenze MX vs. ATV Reflex

MX vs. ATV Reflex

Vojtěch Matěna

Vojtěch Matěna

6. 2. 2011 23:00 3
Reklama
Reklama

Módní trendy a cool oblečení, toť věc sice krásná, ale pro špinavé práce značně nepraktická. Obloukem se zvlášť vyhněte nové kolekci Calvina Kleina a obecně koupi dražších značek, neboť pokud chcete hrát nový přírůstek do závodní série MX vs. ATV s podtitulem Reflex, vemte na to jed, že okamžitě po startu se budete v blátivé trati doslova koupat a špíny se hned tak nezbavíte. Ne, do těchto závodů musíte vstoupit jako neohrožený chlap, který si bláto dává k snídani, offroadový terén zbožňuje a je ochoten jezdit po zadku, doslova.

Na zadní a hrabat!

Značka MX vs. ATV se odjakživa pyšnila rozmanitostí a částečnou jedinečností. Vždyť sumarizuje offroadové závodění jako takové, disponuje bohatou nabídkou vozového parku a využívá toho v rozdílných disciplínách. Což by mohl být problém v případě, že by hra v celku působila jako ohavný slepenec všeho možného, avšak není tomu tak. Protože kdo holduje typickým závodům motorek, najde zalíbení i ve freestylových arénách či čtyřkolkovém pohonu. A proto hra působí kompaktním dojmem, jímž cílí na každého fanouška offroadu, kde nikdo nezůstane suchý.

Nejčastěji tak usednete za řídítka motorky, hned za nimi následují čtyřkolky a pak přichází na řadu střídmější kolekce bugin a hybridů zvaných jako UTV, k nimž se máte možnost dostat až později. Autoři přitom výrazně neměnili jízdní model z předešlých dílů - stále převažuje ten arkádový, avšak v nadmíru vítané a rozumné podobě, která nedovoluje popírat zákony fyziky tak násilně. Reflex tento zážitek šperkuje k dokonalosti klíčovou inovací, kdy se trať pod neustálým tlakem kol mění nejenom na efekt, ale má zásadní vliv na hratelnost. Po každém odjetém kole lze totiž zpozorovat terén v jiném stavu, čehož můžete i nemusíte využít, ovšem každá setina sekundy přece přijde vhod a někdy i takové, na první pohled nepodstatné detaily, vyhrávají trofeje.

Poležení v bahně i na sněhu

Jednou z věcí, s čímž si autoři výrazně nelámali hlavu, se stala kariéra závodníka, do níž se prostě naházeli závody, přičemž jakmile se ocitnete na stupních vítězů, odemykají se výzvy další a proces se opakuje. Samozřejmě že nemůžeme čekat bůhvíjakou zápletku, ale silnější motivační vodítko by nebylo od věci. V tomto ohledu však naštěstí vše dohánějí závody samotné, kterým šťáva rozhodně nechybí a jistotu vítězství nemáte až do samotného cíle, což se na jednu stranu rovná možné frustraci, ale lepším označením by bylo spíše slovo napětí, protože divácký sport vyžaduje nepředvídatelnost a nevypočítavost na každém kroku, no ne?

Na tak těžkém terénu totiž dochází k chybám v jednom kuse, ať už mluvíme o podcenění jedné ze zatáček či špatné koordinaci pohybů během jednoho z mnoha skoků, při nichž si to vaše motorka nasměruje do davu plného lidí. Pranic vám situaci neusnadní ani ostatní závodníci, kteří zčásti stále připomínají prototyp demoličního prostředku. Hlavně po startu. Tam se v kalužích vyválíte třeba hned několikrát - komicky pak rovněž působí sestřelení soupeře v letu nebo těsně po dopadu, kdy mu skočíte na záda, jakoby se jednalo o prchajícího zloděje. Inu – divácký sport v arkádovém pojetí. V každém případě působí rychlost střižená s akčními momentkami nesmírně adrenalinově, a velkou zásluhu na tom má propracované prostředí, které neomrzí.

Aááá backflip

Každá trať má něco do sebe a narazíte jak na písčitý terén, tak třeba na sněhovou pokrývku – výběr je opravdu široký. Navíc se bojuje krom rozlehlých plání s podzimním podbarvením i v arénách. S tím se pojí freestylová klání, která patří u fanoušků k těm nejoblíbenějším a Reflex si je toho patřičně vědom. Proto u nich dochází k intuitivnějšímu ovládání triků, jejichž celkový počet se pohybuje v desítkách. Dvěma slovy - radost pohledět. Ochuzeni nebudete ani o jiné, již naprosto standardní módy, mezi něž se řadí time-trial nebo postupné vyřazování závodníků od konce. Nejvíce pozornosti byste však měli věnovat multiplayeru, který by měl zaujmout primární pozici, neboť poskytuje přece jenom větší výzvu.

O novém dílu s podtitulem Reflex nelze mluvit v superlativech, neboť vše jsme již měli možnost vidět v dílech předchozích. Jejich spokojení majitelé si budou novinky a vylepšení bezesporu pochvalovat, ale otázkou zůstává, zda je těch pár ne tolik zásadních změn přimějí ke koupi. Každopádně lze Reflex označit za nejlepší díl série, který nasadil laťku zábavy zas o něco výš a pokud si libujete v offroadovém závodění, nic lepšího nenajdete.

MX vs ATV Untamed
PlayStation icon PlayStation 3
PlayStation icon PlayStation 2
PlayStation icon PSP
Xbox icon Xbox 360
Nintendo icon DS
Wii icon Wii

Verdikt

Pokračování s podtitulem Reflex silně vyrývá do bahnitého terénu brázdu, v níž se jezdí zas o něco lépe. Kariéře závodníka však chybí pořádný hnací motor, jímž by osvěžila i majitele předchozího dílu.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz