Metroid Prime Trilogy Recenze Metroid Prime Trilogy

Metroid Prime Trilogy

Jiří Pavlovský

Jiří Pavlovský

5. 10. 2009 22:33 13

Metroid Prime si držel pozici i přes to, že na Wii má větší konkurenci – hlavně v podobě různých fitkových games, které si lidé kupují, aby měli pocit, že udělali něco pro své zdraví, a tudíž už nemusí cvičit. Vím, o čem mluvím, taky mám doma různé předměty na zpevnění/posílení/zhubnutí/vylepšení těla, a vím, že stačí jejich prostá přítomnost v mém pokoji, a já – díky jimi vyzařované cvičební energii – automaticky sílím, zpevňuji, hubnu a vylepšuju. Ale to jsem odbočil. Metroid Prime tu byl před fitky a bude i po nich. A i bez posilovacích strojů je stále fit a ve formě. Metroid Prime je prostě ryzí nafutrovaná hratelnost - něco jako když kafe zapíjíte red bullem a k tomu šňupete kokain. Samé zdravé věci, ani kilogram zbytečného tuku, jen herní jízda.

Základní fakta, milostivá

Ve hrách je zvykem, že pokud je hrdinkou žena, tak je obvykle napasovaná do tak těsného a miniaturního oblečení, že by ji z unie prostitutek vyhodili pro přílišnou vyzývavost. Metroid Prime je výjimka. To, že hrajete za ženu, skoro ani nepoznáte – Samus Aran je navlečená do kovového kostýmu, takže vypadá spíš jako konzerva lunchmeatu než chodící zásobárna estrogenu. Což může být trochu nevýhoda, pokud jste si tuhle hru koupili jen proto, že vám rodiče zabavili skrytou sbírku Playboyů, ale je to velká výhoda, pokud jste si Metroida pořídili kvůli hraní. Protože na tenhle kovový kostým se budou s postupem času přidělávat čím dál silnější a efektnější zbraně a fyzická vylepšení. A kromě toho se v něm Samus Aran dokáže proměnit v obří kouli, která se provalí úzkými chodbami (doporučujeme nepřemýšlet, co se asi děje s tím křehkým lidským masem, které je slisované uvnitř).

I když Metroid spadá do kategorie FPS, je vidět, že má kořeny zarostlé v plošinovkách. Ano, většina soubojů je sice klasických a prostě jen musíte pálit do hald protivníků, ale jsou tu i bossové a na ně už se musí fikaně, je nutné najít jejich slabé místo, naprat to do něj a přitom skákat a uskakovat. Stejně tak se musí používat různé způsoby boje na různé protivníky, takže se z boje nikdy nestane tupá střílečka.

Ale nejde jen o střílení. Nebezpečí na vás číhá na každém kroku, takže je co chvíli nutné něco přeskočit, něčemu uhnout, někam rychle přeběhnout a vůbec si dávat dobrý pozor, kam šlapete. Tady přichází k dobru fakt, že jste zakonzervovaní ve skafandru. Nejenže se vám na helmě objevují všechny užitečné informace (třeba vaše i protivníkovo zdraví, stav munice), ale můžete hledí přepnout do jiných módů. Jeden z módů vám odhalí, co se ve vašem okolí nachází za pamětihodnosti, co můžete stáhnout z počítačů, případně co se dá zapnout či vypnout. Ze začátku takhle budete šmírovat skoro všechno, časem to trochu omrzí – hlavně proto, že přepínání do tohohle pohledu není otázkou stisknutí jednoho knoflíku, ale musíte si zamávat nunčakem.

Vesmír je báječné místo pro život

Příběh není nic, co by si zasloužilo tesání do zubního kamene, ale přesto na vás hra vyplázne pěknou sci-fi atmosféru plnou správných vesmírných a mimoplanetárních lokací, mimozemských entit, podivných strojů a jiných kuriozit. I když Wii v grafice trochu zaostává za svými konzolovými pobratimci, tak dokáže ze svých možností vymáčknout maximum. A i u her platí, že se s malou grafikou dá hrát velké divadlo – pokud mají tvůrci fantazii. Což tvůrci Metroidu mají. Některé věci a bytosti jsou opravdu z jiného světa a každá z planet, kterou navštívíte, je lahůdkou.

A to je jen dobře, protože pokud byste chtěli hru dohrát s hodnocením blížícím se sto procentům, budete muset všechny lokace procházet znova a znova a s pomocí vylepšených zbraní a udělátek se dostávat k bonusovým předmětům, které vám předtím byly odepřeny. Což je zábavné, pokud jste trpěliví a chcete si hru několikrát pořádně prolézt... a leze na nervy, pokud trpěliví nejste. V tom případě doporučujeme smířit se s nižším skóre. Ono bude stačit to, jak budete zkoušet procházet místa znovu poté, co vás někdo oddělá. Metroid Prime není nic pro másla a chvílemi i u zkušenějších hráčů procvičí zásobu sprostých slov. A to i když je ovládání wííčkem elegantnější než to z Game Cube a obtížnost je o něco snížená. Stejně se při hraní dost zapotíte.

A co se týče nunčaku, tak dojde na mávání ovladačem či otáčení... třeba když odemykáte brány klíčem. Máte k dispozici i vystřelovací hák, na kterém se můžete nejen zhoupnout, ale můžete si jím přitáhnout i potřebné předměty nebo protivníky. Díky tomu to chvíli vypadá jakoby se Ratchet a Clank přesunuli do FPS... což vás ostatně možná napadne i ve chvílích, kdy se hrdinka zakulatí, nechá se vystřelovat, jezdí po kolmých stěnách či hlavou dolů, případně když si to sviští po kolejničkách. Čímž tak nějak chceme naznačit, že je hra pestrá jako klaunské sako.

Super balení

Dobře, hra sama o sobě je fajn, ale to tvůrcům nestačilo, a tak za cenu jedné hry nedostanete jednu hru, nedostanete ani dvě hry – dostanete rovnou tři hry! Nad tím by i Horst Fuchs zbledl závistí. Pravda, ty dvě hry jsou už starší, a pokud jste si je dřív koupili za plnou cenu, budete asi teď hořce vzlykat a utírat si slzy do rukávu své oblíbené teplákové soupravy, ale možná vás uklidní to, že jsou všechny předělané pro užívání na Wii a vůbec vylepšené... a dokonce i trochu zjednodušené proti původním verzím. Takže pokud jste ještě neměli s Metroidem Prime tu čest, neváhejte a pusťte se do boje s vesmírnými piráty a s dalšími potvorami. A pokud jste už starší díly hráli, tak máte možnost mít je všechny v jedné krabičce. Tak aspoň budete vždycky vědět, kde je máte... což je fajn, protože na rozdíl od rotopedu a jiných zakoupených cvičebních pomůcek, se k téhle herní trilogii budete stále vracet.

Metroid Prime Trilogy

Metroid Prime je herní klasika, která vám servíruje všechno to, co máte rádi – likvidaci odporných monster, masivní souboje s bosáky, zkoumání fascinujících a promakaných prostředí, hledání bonusů a proměňování se v obří kouli.

skvělá hratelnost postavená na mixu střílečky a plošinovky. Metroid je plný bizarních protivníků a ještě bizarnějších zbraní. Navíc tu máte tři skvělé hry v jednom balení, čemuž už se prostě nedá říct ne.
záporem může být snad jen to, že máte všechny předchozí díly doma a dohrané. Pak už můžeme vytknout jen časté donahrávání, které je sice krátké, ale občas vás vystresuje, když musíte dlouho čekat, než se otevřou dveře.