Lost Planet: Extreme Condition Článek Lost Planet: Extreme Condition - dojmy

Lost Planet: Extreme Condition - dojmy

michal.jonas

michal.jonas

11. 5. 2006 22:15 2
Reklama
Reklama

S Lost Planet jsme vás již podrobně seznámili v našem hutném preview, nyní je na čase doplnit mozaiku informací o zážitky z rozsáhlé hratelné verze, jak jinak uvolněné u příležitosti probíhající výstavy E3. Na rozdíl od demoverze Test Drive pohříchu časově omezené, nabízí demo Lost Planet rovnou dvojici kompletních úrovní z plné verze, které jsou poměrně rozsáhlé a obsahují jak venkovní lokace, tak i interiéry a jeskynní prostory.

Ovládání jedna báseň

Demo poukazuje na dosti komplexní ovládání vašeho ledového bojovníka, kdy je možná volba rovnou z deseti stupňové citlivosti míření. Plná verze také bude obsahovat několik výšek kamery, automatické zacílení nepřítele i výběr z několika přednastavených namapování tlačítek ovladače. Velmi intuitivní je střelba, kdy jedním tlačítkem aktivujete střelné zbraně a druhým házíte granáty. Škoda jen, že zde chybí sofistikovanější možnosti krytí, popř. palby zpoza překážky, když jediný prvek s tímto využitím spočívá pouze v dočasném pokleku. Skok ovšem nechybí, stejně jako praktické zoomování kamery až ve třech krocích. Pohled na vašeho bojovníka je totiž zpoza jeho postavy (3rd. person), podobně jako v posledním Tomb Raiderovi. I když prostředí obsahuje množství žebříků, jejich zdolání je dovoleno pouze za pomocí přitahovací kotvičky, nikoli skrze jednodušší výšlap po stupačkách! Pravý horní roh okupuje jednoduchý kompas, ukazující pomocí barevných teček důležitý cíl úrovně, jináč je prakticky k nepotřebě.

Straššššná kossssa

Zajímavě působí teploměr, jehož digitální ukazatel kolísá v rozmezí 20 až 25 stupňů pod nulou. Váš bojovník je sice vybaven speciálním vyhřívaným oblekem, jenže ten má časově omezenou výdrž, takže celé putování je vlastně tak trošku v časové tísni, když do vypršení teplotní ochrany musíte najít a aktivovat teplotní zářiče, z nichž se energie skafandru doplní. Při vypotřebování tepla z obleku totiž bojovník zakrátko umírá na podchlazení. Druhou možností je sbírání energetických "hoven", která vypadnou ze zabitých nepřátel. Tento teplý oranžový trus ovšem dodá jen málo energie a po chvíli zmrzne.

Biolit se hodí

Putování je dosti lineární, žádná další cesta vpřed neexistuje, jen a pouze jeden koridor, což je trošku mrzuté, protože takto máte jen jeden směr pro zaútočení na nepřátele, bez možnosti úniku, či obchvatu. Hlavní protivníky představují mimo ostatních zástupců lidské rasy zejména různé druhy obřích hmyzáků, jejichž design je jistě inspirován brouky z Hvězdné pěchoty. Ve spolupráci s úděsnými pazvuky z jejich mord je jejich vzezření dosti strašidelné a při soubojích vás bude pěkně mrazit na zádech i když budete sedět ve vytopeném obýváčku. Menší druhy jsou neškodné a snadno zranitelné, ovšem obří mnoha metrové kusy již znamenají dosti tvrdý oříšek, když jejich zranitelné místo tvoří vesměs jen malá část jejich schránky. Nicméně povětšinou je někde v blízkosti nějaký úkryt, nebo vyvýšené místo, kam brouci nedosáhnou, úprk z dosahu nestvůry je také vhodnou alternativou. K eliminaci slouží klasický arzenál střelných a vrhacích zbraní, boj na blízko není obsažen. Základ tvoří zmíněné granáty a automatická puška. Lepší účinnek pak obstará brokovnice schopná zabít i celou broučí partičku, odstřelovací puška (vhodná zejména na lidi) a pulzní vrhač, který se ovšem dlouho nabíjí. Ve finální verzi pak přibudou ještě další zbraně.

Těžká technika

Těžkou vozbu pak představují robotické tanky á la Mechwarrior, jenž menší nepřátele odstrčí, či rozšlápnou a na větší platí jejich těžké kulomety a rychlopalné kanony. Ty se stejně jako zbraně a munice porůznu válejí po úrovních zejména v blízkosti větších monster a většího shluku nepřátel. Absolutní lahůdku pak skrývá obří rotační kulomet, za kterým není hlavní hrdina skorem vůbec vidět. Jeho použití je zdrcující a strašlivé. Lze jej přimontovat i na robota, takže ten pak disponuje dvojicí účinných zbraní a po sesednutí z tanku si bojovník může kulomet opět sundat a běhat s ním v nedbalkách. Nereálně pak působí stejně jednoduché přitažení kotvičkou i při neseném rotačáku, když tento musí vážit snad stovky kilogramů, ale kdo by o takouvou vypečenou hračku chtěl přijít, že?

Bez sněhulí ani krok

Grafika sice až tak neexceluje, ale vypadá díky znamenitým efektům solidně, když chlad a sníh díky impresivnímu ztvárnění doslova fučí z televize. Vaším věrným průvodce je mlha a neustálé sněžení, však si občas budete muset novou zbraň dokonce napřed vyhrabat ze sněhu, abyste jí mohli vůbec použít! Bojovník za sebou zanechává stopy i rozbořenou ledovou krustu a potěší také solidně interaktivní prostředí. Klasiku představují výbušné barely (exploze vypadá úchvatně), když jakýkoli větší výbuch znatelně poničí i bezprostřední okolí. Vraky aut a množství menších staveb je možné rozstřílet, pak z nich vypadne životodárné teplo. I když jsou lokace velmi podobné a prakticky stále stejné, zdařile evokují zmrzlá města z filmu Den Poté.

Po dokončení obou úrovní musím přiznat barvu, že mě bojování s hmyzími monstry a ledovými piráty v zasněženém světě docela chytlo, ovšem do plné hry se trošku obávám jistého stereotypu, když stále stejné souboje v prakticky identických bíle laděných lokacích mohou časem nudit. Zatím je zimní bojování docela slibné, uvidíme, jestli tvůrci přijdou ještě s nějakou formou multiplayeru, protože ohledně online podpory zatím nebylo nic důležitého vyřčeno.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz