Díky
sérii Assassin's Creed už jsme se vypravili do Svaté země, na Kypr, do Itálie,
do Osmanské říše, do Severní Ameriky i do Karibiku. A po vydání každého dílu
fanoušci i novináři neúnavně spekulují, kam by nás mohl konflikt mezi assassíny
a templáři zavést příště. Nejprve se šuškalo o období druhé světové války, ale
toto téma Ubisoftu tak trochu vyfoukl The Saboteur od dnes již neexistujícího
studia Pandemic, který byl zasazen do kulis okupované Paříže. Během uplynulých
let padaly zmínky o středověké Číně, viktoriánské Anglii, starověkém Egyptu i
Římu, revolučním Rusku nebo feudálním Japonsku. Hodně se spekulovalo i na konto
bývalých britských kolonií, jako jsou dnešní Indie a Pákistán.
A my přitom současně víme, že už v tuto chvíli jsou ve vývoji minimálně dva další
plnohodnotné díly. Prozradil to samotný šéf Ubisoftu Yves Guillemot, když
mluvil o tom, že chtějí pro každé pokračování zajistit jeho autorům dostatek
času, alespoň dva až tři roky, aby měli prostor na to posunout značku zase o
kus dál. Je nicméně důležité si uvědomit, že vývojáři se sice zajímají o to,
kam by si přáli hráči oblíbenou sérii zasadit, ale na druhou stranu naše přání
pro ně nejsou ani zdaleka závazná. Už proto, že, co se nám třeba jeví jako dobrý nápad, se ve výsledku může ukázat
jako slepá ulička a koncept, který i přes zdánlivou atraktivitu prostě
nefunguje. Samotní vývojáři se opakovaně vyjádřili na konto těchto nejčastěji
spekulovaných údobí značně kriticky. Může ovšem jít z jejich strany i o
zastírací manévry. Téma druhé světové války tak nejspíš fanouškům z hlavy
jen tak něco nevytluče.
Mnohé mohou naznačit zmínky a narážky v samotných hrách. Na další stopu nás pro
změnu přivedou komiksové a knižní spin-offy Assassin's Creedu. Jenže tohle
všechno mohou být jen falešná znamení a vývojáři si s námi mohou hrát jako
kočka s myší. Komiks s podtitulem Brahman kupříkladu čtenáře zavede až
do Indie roku 1839. The Fall a The Chain jsou situovány do carského Ruska na
přelomu 19. a 20. století. To všechno, podobně jako dobrodružství zasazená do
Egypta nebo starověkého Říma, mohou znamenat hrozně moc, ale také třeba vůbec
nic. Rozhodli jsme se proto nedbat jen na spekulace, náznaky a souvislosti a
představit vám vlastní vizi toho, kde a kdy by se mohl odehrávat příští Assassin's
Creed. A nebo ten další. A nebo ten po něm. V našem výběru jsme se přitom
snažili zohlednit atraktivitu samotného prostředí a historických událostí, ale
i to, jak dobře by konkrétní vize zapadala do světa této série a zdali by měla
z herního hlediska smysl.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE (1789-1799)
Assassin's Creed zasazený do revoluční Paříže by mohl krásným způsobem navázat na třetí
díl. Hráč by však tentokrát stál na straně koruny. Vzhledem k tomu, že do
bojů o americkou nezávislost se na straně patriotů zapojila i Francie,
s trochou fantazie by vznikl prostor pro nějaké rozvinutí událostí
z Connorova příběhu. Změna perspektivy z revolucionáře na loajalistu
by ale vnesla do hry nový element. Hráč by se mohl setkat s bezpočtem
zajímavých historických figur v čele s Ludvíkem XVI., Marií Antoinetou,
Dantonem, Robespierrem nebo markýzem de La Fayette, který se coby dobrý přítel George
Washingtona zúčastnil rovněž americké války za nezávislost. Vidíte, jak by to
bylo snadné. Nemohli byste chybět u pádu Bastily a prozkoumali byste důkladně i
zámek ve Versailles. Z hlediska herní mytologie by se samozřejmě ukázalo,
že templáři se rozhodli zabránit další erupci volnomyšlenkářství a demokracie
na starém kontinentu, když už se to v koloniích tak zvrtlo.
iZdroj: Hrej.cz
JAPONSKO V OBDOBÍ MEIDŽI (PŘELOM 19. a 20. STOLETÍ)
Pokud jste viděli film Poslední samuraj, jste doma. Japonsko se po staletích izolace
otevřelo západnímu světu, politice a kultuře. Císařství zažívá hlubokou vnitřní
krizi a současně nebývalý rozmach. Díky industrializaci a silnému vlivu
západních mocností se takřka ze dne na den mění Japonsko k nepoznání.
Buduje železnice, formuje moderní armádu a na druhé straně fakticky zaniká
třída samurajů, jelikož přichází o své výsady v čele s právem nosit
meč na veřejnosti. Výsledkem bylo krvavě potlačené povstání a konec jedné velké
romantické éry. Neříkejte, že byste nechtěli do těchto bojů zasáhnout na straně
statečných samurajů jejíchž morální kodex bušidó zase nemá tak daleko
k disciplíně assassínů. Většina hlavních poznávacích znamení série by šla
aplikovat na tyto kulisy naprosto bezbolestně – boj s katanou, vylepšování
zbroje, správa vlastní osady.
iZdroj: Hrej.cz
PERSKÁ ŘÍŠE
Říkejte si, co chcete, ale pro nás Assassin's Creed navždy zůstane duchovním nástupcem
Prince z Persie. A než by Ubisoft vymyslel, jak tuto legendu zase
elegantně oživit, co využít momentálně populárnější značky a nastartovat novou
písečnou trilogii za pomoci assassínů. Na první pohled možná bizarní nápad dává
větší smysl, než si třeba myslíte. Zatímco první dva náměty by se měly víceméně
věrně držet historie, v tomto konceptu by mohli vývojáři opět po vzoru
Black Flag více popustit uzdu fantazii. Vrátili by se tak k mytologii a idealizovanému
vypracování původního Prince, který byl inspirován mimo jiné příběhy
z pohádkové sbírky Tisíc a jedna noc. S možnostmi nové generace
konzolí by navíc byl návrat na Blízký východ skutečnou pastvou pro oči. Assassin's
Creed by měl zase jednou důvod více zdůraznit romantickou stránku dobrodružství
v honbě za záchranou krásné dívky. O co jiné byste chtěli usilovat
v pohádce?
iZdroj: Hrej.cz
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA (1914-1918)
Neříkejte, že vás to nenapadlo. Pořád chcete světovou válku a ta první je přitom tak
nedoceněná a v hrách neokoukaná. Konflikt mezi mocnostmi Dohody a
Ústředními mocnostmi, který zachvátil Evropu, Afriku i Asii, byste ale měli na
salámu. Mohlo by se ukázat, že arcivévodu a následníka trůnu Františka Ferdinanda
d'Este v Sarajevu tak trochu nepicnul bosenskosrbský politický aktivista Gavrilo
Princip, ale vy. Pochopitelně byste přitom sledovali vyšší cíle a celý svět
uvrhli do války z pohnutek nám dosud neznámých, ale jistě vznešených. František
Josef I., Georges Clemenceau nebo Paul von Hindenburg by ale nebyli reální zadavatelé
vaší práce, ačkoli by si to pochopitelně mysleli. Ve skutečnosti by to byli
vaše loutky, které by nevědomky pracovali ve službách templářů. Hráč by jimi
manipuloval způsobem, vedle nějž by zbledla závistí i legendární nizozemská
špionka Mata Hari.
iZdroj: Hrej.cz
STAROVĚKÝ ŘÍM
Přiznejme si upřímně, že historie římských říší patří bezesporu mezi to nejzajímavější,
co se v hodinách dějepisu můžete naučit. Vývojáři naopak tuto epochální
epochu trestuhodně ignorují, což je zřejmě důsledkem toho, že samotní Italové
nejsou zrovna proslulí coby autoři her a od Američanů nebo Japonců člověk
nemůže vetší zápal pro historii starého kontinentu čekat. Zatímco Ryse: Son of
Rome si užijí jen šťastní majitelé nové konzole Xboxu One, my bychom
starořímské dobrodružství přáli velkoryse všem coby multiplatformní titul.
Pokud máte o tomto nápadu pochybnosti, podívejte se na videa ze hry Shadow of
Rome a zasněte se, jak skvěle by to mohlo fungovat v assassínské mytologii
podpořené next-gen technologií. Větším oříškem by bylo vybrat nejvhodnější
letopočet. Nabízí se období prvního nebo druhého triumvirátu, které je
notoricky známé všem, kteří alespoň někdy viděli filmy jako Kleopatra nebo
seriál Řím. Kdyby se ale příběh odehrával ještě o nějakou tu dekádu později,
dejme tomu za císaře Tiberia, mohli byste se ve hře potkat třeba i s Ježíšem.
A jestli by si na takový citlivý námět na pomezí kontroverze mohl někdo troufnout,
pak právě vývojáři z Ubisoftu, kteří se už od prvního dílu palčivých
otázek víry a náboženství nebojí.
iZdroj: Hrej.cz
Reklama
Reklama
Komentáře
Nejsi přihlášený(á)
Pro hodnocení a psaní komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.