Jump Force Recenze Jump Force

Jump Force

Martin Synek

Martin Synek

4. 3. 2019 12:25
Reklama
Reklama

Hned na začátku recenze se vám musím k něčemu přiznat. Mám rád crossovery a je mi celkem fuk, jde-li o hry, filmy nebo seriály. Pokaždé ve mně totiž zvítězí touha vidět, jak by to dopadlo, kdyby se tamten potkal zrovna s tamtím. V žánru bojovek nejde o nic nového, ale baví mě sledovat, s čím vším jsou ještě schopni tvůrci přijít. Jednou tu máme Mortal Kombat vs. DC Universe, podruhé Street Fighter X Tekken, anebo zajdeme více do extrému a můžeme narazit třeba na takové skvosty, jakými jsou Tatsunoko vs. Capcom či z poslední doby SNK Heroines: Tag Team Frenzy. Ovšem dneska tu máme na paškále crossover ze všech největší, jelikož v sobě spojuje světy několika nejvýznamnějších a nejpopulárnějších manga sérií, které už od nepaměti vydává jistý japonský týdeník Šónen Jump, který touto dobou oslavuje padesáté narozeniny. Také díky tomu má novinka název Jump Force.

Na začátek se možná hodí, abychom si zde udělali takový menší výlet do světa manga seriálů, kterými se zdejší hra ohání. Rozhodně nejsem špičkovým znalcem v oboru, ale mnoho sérií a postav s nimi spjatých znám velmi dobře, nebo jsem se s nimi v minulosti již setkal. Ať už jde o Naruta, DragonBall, One Piece nebo třeba Bleach, pro spoustu z hráčů půjde o nic neříkající názvy. Nutno ovšem podotknout, že všechno, co ve hře najdete, má svůj prapůvod právě ve výše zmiňovaném magazínu. Většina těchto fanoušky opěvovaných sérií vychází dodnes. Tato omáčka, o které píši, je nutná z jednoho prostého důvodu. Jde o rozhodující prvek, díky kterému se o hru buďto budete zajímat, nebo se jí obloukem vyhnete. Komu tedy alespoň něco říkají jména Sasuke, Goku, Luffy, Boa nebo Ichigo, zaměřte své zraky na následující odstavce.

LEGENDÁRNÍ PARTA!

Aby vše dávalo smysl, musí být i ve zdejší bojové hře přítomen příběhový režim. Tam povedou vaše první kroky a tam poprvé vyzkoušíte zdejší bojový systém (o něm však později). Že jde o hru primárně určenou pro japonský, nebo chcete-li asijský trh, poznáte již z úvodních filmečků, ve kterých potkáte obrovské množství postav z ještě většího množství manga seriálů. Jak už jsem psal výše, každá ze sérií je zde zastoupena hned několika členy a mohu s klidným svědomím prohlásit, že příběhově opravdu nejde o nic nového pod sluncem. Pokud si vzpomenete na mnou recenzovaný Dragon Ball FighterZ a zahráli jste si i jeho příběhovou část, budete zde jako doma a tudíž si zvyknete i na styl vyprávění včetně milionu divných rozhovorů, postav a jejich motivací. A samozřejmě stejný počet loadingů.

Tím bezejmenným člověkem jste vy, a po vašem zmrtvýchvstání se z vás stane opravdový hrdina.

Vše začíná soubojem mezi bojovníky z Dragon Ball univerza, kde se ten největší klaďas Son Goku snaží překazit šílenému Friezovi plány na dobytí další reality. V průběhu souboje dojde k útoku, kdy je zasažen nebohý kolemjdoucí, kterého najde další „dragonballový" hrdina Trunks. Tím bezejmenným náhodným člověkem jste vy, a po vašem zmrtvýchvstání se z vás stane opravdový hrdina. Tím vás hra odpálí do zdejšího editoru, kde si stvoříte vlastní postavu. S ním se pak připojíte do skupiny hrdinů, kteří se snaží zvrátit průběh toho, co se v komiksových realitách přihodilo. Jednotlivé reality, zde trefně pojmenované jako Jump Worlds, totiž kolidují s reálným světem a hrdinové z různých koutů se musí spojit, aby zabránili v prolnutí všech světů, kterým by mohl vládnout ten největší záporák ze všech, jistý Prometheus.

ZVLÁDNUTÍ SÍLY

K poražení takové entity bude potřeba odolná parta bijců. Těch je tady čtyřicet a na vás bude, abyste si v tomto ansámblu oblíbili trojici nejlepších, jelikož se většinou bojuje v týmech. Aby ovšem nedošlo k omylu, střídat postavy vůbec nemusíte, protože celý tým má stejně pouze jeden bar života. Osobně jsem si oblíbil hrdiny One Piece, kde gumák Luffy těží ze svých flexibilních útoků, floutka Sanjiho jen tak něco nerozhodí a vražedně krásná Boa Hancock dokáže z každého protivníka vymlátit i poslední zbytek jeho života. To stejné ale lze napsat takřka o každé ze zdejších postav. Všechny jsou vybaveny jejich ikonickými útoky, takže napálit „Kamehameha“ v plné síle do soupeře nebude problém. Stejně tak Narutova proměna v devítiocasou lišku. Zde bych tedy výhrady hledal jen těžko.

Prim v Jump Force ovšem hraje zdejší netradiční soubojový systém. Postavu sledujete kamerou, která je umístěna za zády hrdiny. Nejde tedy o klasický bojovkářský pohled zboku. Budete si na to muset chvíli zvykat, ale pokud jste již někdy zavítali do Dragon Ball univerza před posledním FighterZ, určitě jste zaznamenali Xenoverse 2, ze které zdejší soubojový systém do jisté míry čerpá. Částečně se zde také pokukuje po hrách ze série Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm, kde fungoval soubojový systém také velmi podobně. Základem jsou série úderů, které pomocí jednotlivých tlačítkových sekvencí kombinujete. V praxi to funguje tak, že jednotlivé zmáčknutí má za následek jeden druh útoku, ale pokud tlačítko zmáčknete vícekrát, řetězí se útoky do komb.

Po absolvování několika desítek soubojů vám přijde, že vlastně stále děláte to samé dokola a ono vám to nějak vychází.

Ovládací schéma je pro všechny bojovníky totožné (stejně jako v klasických bojovkách), jen má každá z postav své individuální techniky, speciální pohyby či transformace. Ty jsou jaksepatří epické a odkazují na legendární útoky známé z komiksových či seriálových předloh. Kryje se tlačítkem a pohybujete se všemi možnými směry. Pokud zavadíte o některé z videí ke hře a nic o ní nevíte, bude se vám zdát, že se na obrazovce rozpoutal chaos, který nemá žádná pravidla. Ze začátku tomu opravdu tak bude a běžně se mi stávalo, že jsem ztrácel přehled o své postavě. Bohužel se k soubojové části váže ještě jeden problém. Po absolvování několika desítek soubojů vám přijde, že vlastně stále děláte to samé dokola a ono vám to nějak vychází. Tento pocit jsem měl pokaždé, když jsem si hru zapnul. Bohužel to nezměnila ani výměna postavy za striktně obranné nebo útočné typy.

VELKÉ OČI!

Zdejší lobby, ze kterého se vydáváte na svá dobrodružství ve hře, je zde vytvořeno do podoby základny zdejší jednotky Jump Force. Zde běháte se svou postavou a můžete potkávat další živé hráče. Opět se malinko odkážu na Dragon Ball FighterZ, které podobné lobby také nabízelo a hlavně fungovalo na obdobné bázi. To znamená přijít na jasně dané místo, promluvit s NPC a hrát. Každá část herního lobby funguje jako vstup do jednoho z herních módů. Takže tu máme příběhovou část, online ranked souboje, arcade režim či kustomizaci. Čím více bojujete, tím vyšší prestiž získáváte a vaše postava leveluje. Dostanete možnost se učit novým skillům, přiberete si podpůrné bojovníky a vůbec si budete piplat vše k obrazu svému. Jen mám pocit, že pronikat hlouběji do hry se mnoha jedincům nebude chtít. To je však způsobeno tím, co jsem psal již v úvodu.

Opět však platí, že pokud vám nejsou sympatické manga seriály, kolem kterých se hra točí, tohle nebude hra pro vás. Ruku v ruce se vším výše uvedeným je fakt, že hra nevypadá graficky úplně dobře. Rozběhal ji znovu Unreal Engine čtvrté generace, který pohání velké množství z posledních bojovkových počinů včetně Soul Calibur VI nebo Tekken 7. A jak už jsem několikrát psal, ani jedné hře to neprospívá. Jump Force sice disponuje komiksovou grafikou, která v sobě odráží manga předlohy, ale vše je jakoby převedeno do více realistického světa, který striktně komiksovým bijcům příliš neprospívá. Volil bych spíše cell-shade grafiku, která je například v Ultimate Ninja Storm 4 skvělá a poplatná seriálovému Narutovi.

Při některých ultimátních útocích se hra vyloženě cuká a jsou zde viditelné propady fps.

Graficky ideálně nevypadá ani prostředí jednotlivých arén. Ty jsou sice originální svým zasazením (navštívíte například New York nebo Paříž), ale grafická podoba vše sráží. Prostředím opět chybí detail. Vy, kteří si vzpomínáte na problém arén v Soul Calibur VI - zde jde o to samé v bledě modrém. Přitom změny prostředí v průběhu soubojů jsou opravdu sympatickou vložkou, která alespoň trochu ozvláštňuje jednotvárnost boje. Stejně tak vypadá dobře i poškození oděvů postav nebo oděrky kůže. Jsou to sympatické detaily, které ale nezlepší dojem z nezáživného soubojového systému.

PROMARNĚNÁ ŠANCE

Hru jsem hrál na PS4 Pro a čekal bych, že se hra určená spíše konzolistům bude svižně hýbat. Nicméně problém se správnou optimalizací se nevyhnul ani této platformě. Hra používá obrovské množství částicových efektů. Dokonce tolik, že při některých ultimátních útocích se hra vyloženě cuká a jsou zde viditelné propady fps. Být tvůrci, tak přemýšlím nad změnou grafického enginu, jelikož mi připadá, že v něm doposud nikdo nevytvořil prvotřídně graficky zpracovanou bojovku. Zde by mohli například tvůrci z NetherRealm Studios vyučovat, neboť jak Injustice 2, tak i nový Mortal Kombat 11 bude stále pohánět Unreal Engine 3, byť notně modifikovaný.

Za celou dobu, co bojovky hraju, už jsem si v sobě stihl vypěstovat jakýsi měřič, kterým na sobě testuji zábavnost jednotlivých rubanic. Jump Force po dohrání příběhového režimu zaparkoval v knihovně, kde sice nebude mít bůhvíjak výsostné místo, ale zařadí se po bok svých manga bojovek posledních let. Jde o stejný problém, který jsem měl s již několikrát citovaným Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 nebo Dragon Ball Xenoverse 2. Soubojový systém je zkrátka jednoduchý a po několika odehraných soubojích unylý a jednotvárný. Ruku v ruce s grafikou, která také není úplně pěkná, bych všem raději doporučil, aby se Jump Force příliš nezabývali. Na trhu je bojovek dostatek a vysoké procento se hratelností dostává daleko nad zdejší crossover. Koupě hry má smysl jedině tehdy, jste-li fanouškem manga seriálů a postav, které se zde vyskytují. To si poté k závěrečnému hodnocení pomyslný bodík přidejte.

Jump Force
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Hra, která má jednotvárný soubojový systém, průměrnou grafiku, a soubor postav, který by jí mohla závidět kdejaká zavedená bojovková série. Škoda jen, že z toho tvůrci nevytěžili více. Takhle jde jen o průměrnou rubanici, která nováčky a neznalé manga tvorby spíše odradí.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz